Gnäll och gnäll.

Idag har vi gått 34 fulla veckor. Vi går alltså in i v 35. Jag känner hur graviditeten på något sätt äter upp mig. Jag orkar knappt något. Jag hoppas att nästa veckas lov ska få mig på fötter igen. Att jag tar mig tid att vila.
Igår hade jag magknip av något slag så det blev ingen skola för mig. Verkade som om bebisen tyckte det var lika obehagligt som jag. Ibland kändes knipet lite bättre när bebisen vände och vred på sig.

I måndags orkade jag inte följa med Kristoffer in på affären, han fick gå in själv ( likadant igår ). I måndags köpte han även en bukett med tulpaner till mig, plus choklad. Så han försöker få mig på topp. Härliga tulpaner i olika färger får väl vem som helst att bli glad? Kristoffer är duktig och gör det jag inte orkar. Kanske inte precis så som jag brukar göra. Jag gör saker och ting direkt, det finns inget sedan. Men för Kristoffer så finns det ordet. Frågar jag honom om han ändå inte kan diska den ensamma, skitiga kastrullen som står på diskbänken så gör han det.

Jag har foglossning och ont i ryggen, inte ens en sketen kastrull orkas med ibland. Då är det bra att ha Kristoffer. Han kan mer än vad man tror. Vissa dagar kan jag till och med bli överraskad 🙂 Ännu mer överraskad kommer jag väl bli sedan när bebisen är ute. Spännande tid. Snart är den här.

Idag är det skrivdag hemma. Jag har lite läxa med andra ord. Vet inte om vi fick några fler uppgifter igår, när jag inte var i skolan, jag har i alla fall något att göra.
Lite plusgrader ute, så det är rätt trist att sitta inne. Jag får helt enkelt släppa in friskluft. Solen skiner och min vilja är att snön ska smälta bort. Kom igen solen, bring it on!

Ha en fortsatt trevlig dag!

PS: Bollnäs är i semifinal! Kanske blir en repris ifrån förra säsongen då det blev SM-final i Bandy!

3 thoughts on “Gnäll och gnäll.

  1. Jisses så trött jag var speciellt under första graviditeten den andra var perfekt inga som helst problem.
    Även jag hade foglossning och det var så jobbigt … inte gick det över med förlossningen för mig utan jag kände av när marken ute var ojämn då blev det som en ”klick” där foglossningen satt och det gjorde jävligt ont. Fick ha en speciell sak på mig efter förlossningen för att hålla det området stilla. Men så knasigt blir det verkligen inte för alla.
    Även vi har sol idag rena blidvädret och jag har gått längre och mått bra av det med sällskap av Watson.
    Kram

  2. Bring it on … bring it on … Både Vårens ankomst och den lillas/lilles 🙂
    Jag kommer faktiskt ihåg … nu när du påminner mig … om hur tungt det var den sista ”biten” … och hur otålig jag var.

    Ha det fint … och Kristoffer och du verkar ju också kunna ”teamworka” jättebra. 🙂

    Kram!

Tack för att du har något att säga!

