Det är nu det börjar, eller?

Graviditeten börjar ta ut sin rätt. Eller så är det jag som kör på som vanligt, om inte mer. Alla rekommendationer för personer i min situation är vila, vila och vila. Men det är inget jag har tagit till mig. Jag vill jättegärna vila. Det hinns liksom inte med. Fast idag har jag verkligen förstått att jag måste, måste se till att vila. Inte vara uppe på benen från morgon till kväll.

Helgen har inte heller varit lugn. Skola, storhandla, laga middag och åka på Bandymatch. Lördag var det Ikea och massa shopping. Efter det hälsa på Frida, sedan åkte vi å käkade på restaurang. Blev sen hemkomst, bums i säng.
Idag har det varit aningens lugnare men ändå over the top för mig. Bägaren rann liksom över. Idag skulle vi tvättat men sköt upp det till tisdag. Var å hälsade på Kristoffers bror med familj en liten stund, trevligt.

Satte ihop Antonius som vi köpte på Ikea. Nu blir det mer förvaringsutrymmen. Lite ro för själen. Finns mer att sätta ihop, men det får vi ta en annan dag. Imorgon är en ny dag. Lika lugn som vanligt….. Skola och föräldrakurs. Den slutar klockan sex så det blir en sen middag. Lär vara lika trött som jag alltid är när vi har varit på föräldrakurs.

Jag måste nog intala mig ”Vila, vila, vila. Lugn. Slappna av. Släpp ditt kontrollbehov. Be Kristoffer om hjälp. Andas”.
Foglossning också. Gick till skolan en dag denna veckan och det var ingen dans på rosor. Det gjorde jag för att varningslampor lyste i bilen. Den brukar flippa ur när det blir mer än -20. Blö. Det kommer nog inte bli lättare dessa veckor som är kvar.
Har gått 34 fulla veckor på onsdag. Snart händer det, snart är jag mamma.
Jag måste vila, vila, vila. Inget kommer bli lättare. Störd sömn är vad som väntar.

Vila Turez, VILA !

One thought on “Det är nu det börjar, eller?

Tack för att du har något att säga!

