Kan jag ha brytit bebisens ben?

Nu förstår jag vad barnmorskan säger. 9 månader är en ultimat tid både för mamman och bebisen.
Nu orkar jag knappt vänta på bebisens nedkomst och jag blir klumpigare och drägligare för varje dag som går.
Idag trodde jag att jag brutit foten på den lille då jag försökte ta på mig mina vinterstövlar. Jag tog i lite för hårt kanske.
Kan jag ens bryta bebisens ben när den ligger inne i min mage? Eller kan den dö för att jag böjer mig ned och trycket bli för hårt?

Jag är kanske naiv. Men när jag inte kan se på barnet om något är fel så blir det väl så. När jag kom hem och tog det lugnt så rullade bebisen runt som vanligt. Jag antar att allt är okej.
Snart ska bebisen och jag avnjuta en kebabtallrik. Jag är djävulsk hungrig!
Jag blev sugen på skräpmat då vi hade en skrivövning i skolan idag där en pizzeria skulle ingå. Mina klasskamrater var bra på att gestalta maten som serveras där. Det var precis innan lunch dessutom. Men även efter lunch var jag bestämd. Dagens måltid skulle innehålla skräpmat.
Kristoffer är inte särskilt svår att få över på den banan. Annars har han ju bara taco i skallen på helgerna.

I helgen vankas det röjning i barnrummet där det just nu inte ser allt för fint ut. Lite flyttkartonger kvar som ska bort. Har ställt in en låda fylld med tallrikar, muggar och lite så där + en liten tv-bänk samt en kasse böcker som ska skänkas till Erikshjälpen. Vi får fixa med det imorgon. Kristoffer ska jobba så vi får se när det sker. Bort ska det äntligen. Det är ett rum som vi för tillfället bara går förbi medan Ville är den som besöker rummet oftast. Han har ena garderoben som sovalkov tydligen.

Jag är i V 33 ( 32+2 ). Här går det undan 🙂
Rätt som det är, är den här helgen över, sedan är vi inne på en ny vecka! Börja kännas läskigt. Vi ska ha ett barn, jag ska föda, trycka ut en slemmig liten varelse.

Nä, nu får pizzabudet komma!

3 thoughts on “Kan jag ha brytit bebisens ben?

  1. Nej, du har inte brutit något på den lille skrutten! Jag trillade nerför vår trappa när jag var i sjunde månaden och väntade sonen. Han gjorde ett par volter men fick inte ens ett blåmärke. Fostret ligger så skyddat.

    Hoppas pizzan smakade bra!

  2. Precis vad jag sa! Lyssna på vad Znogge säger! Inte kan du bryta några ben där bara för ett par vinterstövlar skulle på. 🙂
    Ha en härlig helg i kylan.

  3. Och jag ramlade baklanges med tvillingarna i magen i attonde manaden och slog mig sjalv havt fordarvad … men inte dom.

    Pizza var langesen jag atit … det later verkligen jattegott.

    Kram!

Tack för att du har något att säga!

