En bilbarnstol rikare.

Helgen har rullat på. Söndag. Idag är det softardagen nummer ett. Söndagar ska egentligen vara det. Jag hade tänkt göra lite småfix här hemma men min röv verkar vara fastklistrad i soffan.

Igår när det var finväder så tog vi oss en tur till Söderhamn och barnens hus. Jag letade efter ett stödbälte till fogarna men hittade inge bra. Fick en hemsida av barnmorskan med bälten som jag kunde beställa. Det är ett bälte att ha utanför kläderna, det är tjockt och inte så fint men väldigt stabilt. Fick testa ett hos BMM. Än gör det inte jätteont, vi får se om jag hittar något bra i Gävle när vi är där.

Vad vi shoppade istället var en bilbarnstol. Det var inte meningen egentligen men vi hittade en vi ville ha. De hade extrapris på en men den var inget för oss. Vi gick en prisklass lite högre och fick den här stolen:

Kändes väldigt konstigt att gå med den i handen efter shoppingen. Tänk att det faktiskt ska sitta en liiten liiten människa i den där sedan. Kille eller tjej, det får vi se. På ultraljudet V 17 tyckte ju barnmorskan att det såg ut som en tjej. Allt visar sig i april. Spännande!

Det är verkligen skillnad på hur den sparkade förut och hur det känns nu i magen. Det är ju en starkare krabat där inne, mindre plats. Hela magen vänder på sig när bebisen rör sig. Inte alls som de sparkar jag kände förut. Nästan läskigt hur det känns. Magen snurrar utan att det är JAG som gör något. Helt plötsligt, utan förvarning.
Men det är härligt. Jag vill att det ska vara april nu, nu, nu!

Vi får nöja oss med vår solkatt så länge.

Kristoffer är på jobbet och här sitter jag. Finns massvis att göra här hemma, egentligen. Men jag sitter som sagt fast. En stund till åtminstone. Ska hämta Kristoffer sedan när han slutar lite efter två, tills dess ska det nog bli lite gjort.
Ville sitter bakom gardinen och vill leka, verkar det som. Vi har genomskinliga gardiner men han verkar tro att han inte syns haha.

Alla hjärtans dag imorgon. Vi ska väl försöka fira den på bästa sätt. Äta gott och så.
Föräldrakurs på eftermiddagen, förlossningsfilm på G. Väldigt romantiskt 😉

Ha en bra söndag 🙂

3 thoughts on “En bilbarnstol rikare.

Tack för att du har något att säga!

