Verkligheten är nära nu.

Lördag.
En lördag med melodifestivalen. Eller Mello som det nu för tiden kallas. Inget jag tänker bänka mig framför tvn för att se. Har aldrig varit riktigt för det där. Jag kollar finalen på sin höjd. Tycker alla delfinaler hit och dit bara är trams och inget som räknas. Dessutom är det mest rutinerade artister som blir uttagna och det är tråkigt. Förr var det ju fler okända än kända. BLÄ.

Nog om det.

Igår gjorde vi rotfruktsgratäng med parmesan.

I receptet så står det vatten, istället hade vi grädde. Blev godare så.
Gratängen var helt okej 🙂 Kristoffer tyckte det kändes konstigt att äta en måltid utan kött.
Inte alltid kött behöver förtäras.

Igår fick vi även vårt startpaket som vi skickat efter ifrån startboxen.com

Känns overkligt. Men det är snart en verklighet så det är väl bäst att vänja sig. Vi ska ha ett litet knyte att ta hand om här hemma. Den enda bebisen vi har hittills sköter sig ganska bra själv.

Borde plugga lite idag också, så slipper jag det imorgon. Göra lite respons på klasskamraternas texter. För på måndag ska det diskuteras. Texterna ska dissekeras 😉
Det ger en, en hel del faktiskt. Jag blir med medveten om brister i mina texter samt sådant som är extra bra. Jag måste jobba på tempus, det är mitt största problem och har alltid varit. Jag är på god väg och har lärt mig en hel del. Snart byter jag plugget emot mammaledighet. Vilken vändning. Kommer sakna klassisarna.

Än är det ett tag tills dess. Jag får njuta så länge jag kan. Sedan ska jag njuta av det nya livet som väntar.

Hoppas er lördag är till belåtenhet. Hur är värdet hos er?
Här är det molnigt och runt nollgradigt. Jag vill att all snö ska försvinna så att vårkänslor kan infinna sig.
Trevlig helg.

5 thoughts on “Verkligheten är nära nu.

  1. Trevlig helg på er ! Här är det -9 och så vräker snön ned trist , längtar också efter snöfritt och sol. Den här vinter har varit kall och lång, ser fram emot vårsolen och fina skoterturer med matsäck och lite fiske av röding. Ikväll har vi bjudit hit äldre damer här i byn (4 st ) tänkte att det skulle vara skoj för dom att bli bjudna på trerätters, det är nog inte så vanligt för dom tror jag och sedan ska man ju tänka på sina medmänniskor eller hur ? Ha nu en bra kväll och mys i er FINA lya. ♥

  2. Här har vi +6 grader men muklet. Själv kommer jag att sitta som klistrad i soffan i kväll. Ser inte mycket TV men just melodifestivalen gillar jag. Det är något visst med den…

    Ja, när man fick hem grejer till det lila pyret så blev det verkligt på ett annat vis… Ska bli spännande att få se en bild på denna ”bloggbaby”!

    Kram

  3. Börjar närma sig med stora steg :). Den boxen har jag totalt missat har redan köpt det mesta i den så kanske inte ska beställa den nu. Vi hade planerat köpa 4 st 2-4kg s paket blöjor men eftersom vi fick veta att bebisen redan vägen 3 kg nu i magen så var det bara tur att vi köpte 1.
    Hur känns det inför förlossningen ?
    Mycket tankar?
    Kan gissa det :). även om jag redan gått igenom 2 så är jag ändå rädd denna gång eftersom att dom sagt att barnet är så stort ligger lite över högsta kurvan, enligt sista ultraljudet skulle jag nu vara i vecka 39 :S jag som fått så små barn innan på 2580 och 3055gram.
    Längtar med efter solen nu. Sommarn kan vänta lite men VÅREN ❤ Den vill jag så gärna ha :). Vi får hålla tummarna på att sista snön försvinner snart. Här snöade det i förrgår och smälte på dagen sen likadant inatt och nu har det smält. men ligger snö kvar sen innan.
    Ha en mysig och bra lördag! Här blir det heller ingen "mello" 😉
    KRAM

    • ja, det är ju ännu närmre för dig nu!
      Då får du känna på att föda en stor bebis då 🙂 Hoppas den inte blir allt för stor, kan ju vara jobbigt att föda fram.
      Många tankar kring förlossningen. Allt kan ju hända. Känns inte som om det går planera den riktigt. Verkligen spännande!

      Har du redan köpt de mesta som fanns i den boxen så ere ingen idé att köpa mer.
      När är det dags för dig, nu i feb vare va, tidigare än räknat?
      Det känns som om jag kommer gå över tiden. Bebisen verkar trivas så bra där inne. Men det är väl tur, så det inte blir för tidigt heller 🙂

      Ha en bra löördag 🙂

      • Ja dom sa det på första tillväxtultraljudet. Men på andra som jag gjorde 2 veckor efter(nu i måndags) sa dom att vi fortfarande ska gå efter första ultraljudet Bara för att vi gjorde ett så tidigt (v 9+2) och det stämde även då vi gjorde i v19 nån gång så är det det datumet jag fick då som vi ska gå efter. Så kändes lite kämpigt när jag fick höra det.Har en sån fruktanvärd foglossning nu så tar 6 min bara för att kunna ta sig till toan :S.
        Förstår, det inget man kan planera det bara kommer :). Yaakob hade jag planer på att ta spruta med men ikke sa nicke det blev det inte gick för fort.
        Jag gick över i dom andra graviditeterna lite frustrerande var det då jag gick in i vecka 41+ Jag hoppas inte den hinner bli allt för stor lagom är bäst 🙂 Men sen är det ju det med foglossningen blir det för mycket så pratade BM om igångsättning igen. Ja går du över tiden är samtidigt spännande man vet aldrig när det är dags 😀 som en överraskning!
        KRAM

Tack för att du har något att säga!

