God jul på eder alla!

Idag blev jag klar med städningen i köket i den gamla lägenheten. Tänk så mycket det är att rengöra i ett kök egentligen. Spisen är ju värst. Dra ut den och rengöra bakom och under och greja. Men nu är det gjort, bara golvet klart där. Sedan har jag vardagsrummet, toaletten och hallen kvar. Sen är det klart! Jag hade som mål att bli klar innan julafton men det blev inte riktigt så. Det för inget. Vi har tid på oss att bli klara.

Hämtade Kristoffer ifrån jobbet idag. Åkte å handlade bland alla andra shoppingglada människor. Mycket folk, men vi stod inte i en sådan lång kö. Vi hade tur. Stackars de stressade som fick stå å sukta i kön. Idag käkade vi Korvstroganoff. Jag har precis gjort lite kola, ifrån farmors recept. Vi får se om jag har lyckats. Har gjort enligt receptet och inväntar resultat. Koka, koka är vad som gäller då. Nu snart är det BingoLottos uppesittarkväll. Jag och Kristoffer har en varsin lott. Hoppas på miljonerna såklart.

Imorgon är det väl ingen som har missat att det är Julafton?
Imorgon alltså. Det känns konstigt, redan jul. Ska bli kul.

Hoppas ni har en bra julafton, om vi inte hörs innan dess.
Ät gott och lev väl. Krama om alla nära och kära.
Det är inte alla som har en familj att fira med. Jag vill inte förstöra stämningen men mina tankar är hos de barn som lever i ett alkishem. Då är julen ingen rolig högtid. Inte heller för alla de som sitter ensam. Jag känner mig lyckligt lottad som ännu har någon att fira julen med.

GOD JUL PÅ ER KÄRA LÄSARE!!

3 thoughts on “God jul på eder alla!

    • Vad är en jul utan barn? Julafton lär bli så mycket bättre nästa år. Även om den kommer bli bra detta året också. Julafton är ju lite bättre när den firas med barn 🙂
      God jul
      Kram

Tack för att du har något att säga!

