Back in business

Nu har vi äntligen internet i den nya lägenheten!
Därför tänker jag passa på att uppdatera här medan jag har tid.

Flyttade det stora möblerna i lördags, sedan tog vi massa i bilen i söndags. Och mer har jag tagit själv igår och idag. Men nu är lägenheten så gott som tom, endast städsaker kvar som behövs för att göra lägenheten skinande ren. Här hemma råder det ett mindre kaous bland alla sakerna. Men jag orkar inte lägga ner all min energi på det. Allt nödvändigt är uppe. Det får ta sin tid. Det viktigaste är att bli klar med den andra lägenheten. Nu har vi saker kvar i förrådet där som ska över till denna lägenhetens förråd.

Vi skulle fixa med det idag när Kristoffer kom hem ifrån jobbet, men någon hade brytit sig in i det tomma förrådet. Fråga mig inte varför. Låsenheten var helt förstörd och liggandes på golvet. Inne i förrådet stod det nån hyllgrej. Så de har brytit sig in för att ställa något de inte vill ha i det låsta, tomma förrådet. Ville de sno något hade de ju kunnat bryta sig in i något av de andra förråden där det står barnvagnar och cyklar. SÅ jävla onödigt. Så vi ska ringa bovärden i morgon och meddela vad som har inträffat och sedan ta itu med vårt förråd. Ska börja städa lite imorgon så är vi på g. Har ju till den sista på oss att göra allt klart.

Det blir ingen västerbotten till jul. Vi stannar hemma och firar julen med Kristoffers bror + familj istället. Det blir trevligt det också även om det är tråkigt att det inte blir att fira julen med Kristoffers mamma. Men det kommer väl fler turer? Och nu har vi lite fler dagar att ägna åt lägenheten. Känns roligare att städa med någon, än själv. Är så trött och less på allt som har med flytta att göra nu. Men det är inte så mycket kvar nu. Sedan är det överstökat och jag kan gå vidare i mitt liv 😉

Imorgon ska vi till barnmorskan och lyssna på bebisens hjärtljud osv. Spännande. Var ett tag sedan jag träffade min Barnmorska nu.
Blir väl att mäta magen också. BLÄ! Vem vill vara fet liksom?

Hoppas ni har det gött.
Stressa inte för mycket nu. Ta det lugnt. Det är ju ändå juletider!

4 thoughts on “Back in business

  1. Hörrö man är inte fet när man är gravid … man är himla gullig så det så.
    Spännande att höra hjärtljudet det minns jag att vi också gjorde, de gick fasligt snabbt.
    Så skönt att ni har flyttat det mesta nu, det är jobbigt att flytta speciellt när man är gravid och inte får/kan bärs så mycket.
    Ja, jag var också väldigt trött som gravid det verkar höra till men allt kan vara annorlunda med nästa barn.
    Kram o var rädd om dig raring

  2. Så skönt att ni är på plats i nya lägenheten före jul. Allt kommer inte på plats på en gång men man kan pyssla lite då och då. Roligare det än städningen…

    Lycka till i morgon!

  3. Det kanske är bäst som sker … att ni är kvar hemma över jul. Vädrets makter tänker ställa till det har man ju sagt … Och så har ni ju tid att ”pyssla” i den nya lägenheten.

    Tänk på att det ryms en liten ”guldklimp” därinnanför din ”tjocka” mage. Då blir det vacker. Gravida är vackra tycker jag … även när de på slutet vankar fram som ankor (om de har foglossning) … De bär ju på ett liv.

    Ha det fint du och Kristoffer och Ville … och lilla stora magen.

    Kram!

  4. Ja det var jätte synd att ni inte kunde komma och fira jul här med oss, vi har sett fram emot det. Men nu fick ni flytta istället så vi får väl planera in ert besök till ett senare tillfälle, till sommaren kanske . Skönt också att ni slipper åka nu när det är både snö och kallt . Ni får ha en trevlig jul hemma hos Mattias och Anna stället och sedan lägga energin på att göra klart i 2.an utan att behöva stressa. Kram till er båda saknar er ♥

Tack för att du har något att säga!

