Inte så mycket flyt.

Ännu har vi inte kunnat flytta in. Det gör mig frustrerad. Inget har gått som planerat och när Kristoffer stuckit iväg för att hämta nyckeln så kommer han bara hem med förrådsnyckeln och det är för att de saknas en nyckel av de som lämnades in. Så vi får vänta tills vår bovärd ringer och säger att hon har fått in nyckel. Så idag kanske vi börjar med att tömma vårt förråd och lastar över i det andra.
Så har vi i alla fall det gjort tills vi flyttar på riktigt.

Ikväll ska klassen ut och äta. På fredag är sista dagen innan lovet och då tänkte vi att vi kunde hitta på något. Dessutom så är det julshow på skolan ikväll som delar av klassen ska gå på. Hoppas så många som möjligt kommer på middagen. Så ses vi alla ett litet tag.
Från halv fem har vi bokat bord för elva, men vi blir väl inte alla. Det kommer säkert bli trevligt.

Blutsaften jag dricker går ner lättare nu än vad den gjorde i början. Jag har kommit på ett knep för att inte känna smaken så mycket. För den är så himla äcklig. Så nu ska nog hela flaskan kunna slinka ner med tiden. Mår verkligen bättre av blutsaften. Jag tänkte att jag skulle klara mig utan att dricka eller äta något särskilt under graviditeten men sedan jag började må dåligare och var segare så var jag tvungen att testa något. Först ut blev just: Blutsaften.
Tack kära lärare för förslaget.

Har julkänslan infunnit sig än?
Nix. Inte riktigt. Har alldeles för många tankar som snurrar i skallen just nu.
Förövrigt så har jag gått 23 fulla veckor i graviditeten.
Det är 119/280 dagar kvar. Så här går det neråt…
Bebis, bebis, älskade lilla sparkande vän. Längtar.

3 thoughts on “Inte så mycket flyt.

  1. Förstår att det är svårt med julkänslan när ni är mitt i en flytt. Och en graviditet också. Mycket som händer…

    Hoppas det ordnar sig med nycklarna så ni kan börja.

  2. Vad skönt det kommer bli när ni ”äntligen” är på plats i nya bostaden. Och kan börja planera på riktigt för ett liv på tre (på fyra med Ville förstås). Jag förstår att du längtar …

    Kram!

Tack för att du har något att säga!

