Varning: Mycket text.

Blutsaften har gjort underverk mina vänner. Vilken uppfinning. Eller det kanske jag inte kan kalla det?
Jag är piggare och mår mycket bättre. Den dagliga huvudvärken är borta. Jag får inte hjärtklappning så fort jag ska göra något och bebisen verkar gladare. Nu är vi på topp.

Nu när jag mår bra kan jag ju ta tag i plugget som vi fick göra hemma idag istället för att komma till skolan. Vi får ju besked imorgon om vi får flytta in. Bäst att ha pluggat klart om vi ska hålla på med flytten. Jag tror vi fokuserar på att flytta först och städa sedan. Det blir så mycket om allt ska komma på en och samma gång. Och vi har ju tid på oss att städa. Så det är nemasproblemas. De ska besikta lägenheten innan nyår.

Igår hade vi två nya kandidater som ville se på lägenheten. Den ena tyckte det var för stort för bara henne medan paret som kom å kollade verkligen hoppades på att det skulle bli deras. Vi har ju tvättmaskin, det verkade glädja dom. Annars måste de gå till nästa hus ( det vi ska flytta till ) för att nå tvättstugan. Det är lite drygt. Just därför som vi fixade tvättmaskin till lägenheten. Nu så kommer vi troligtvis inte få plats med tvättmaskin så det får väl vara. Vi får väl se hur det blir.

Alla uppmanar mig att inte bära tungt. Är det verkligen så farligt? Vad kan hända? Jag känner väl på mig om det börjar bli för mycket… Aja. Jag får leja några som kan bära helt enkelt.

Idolfinal ikväll då. Minnah och Jay = ett par? Eller… Nä. Jay är ju förvirrad. Har ett privatliv på högvarv. Då kan det ju hända både det ena och det andra. Han har själv sagt att han inte vill kommentera det innan han själv har pli på vad som händer. I en annan intervju sa han att de är mer än bara vänner och reportern frågade hur hans flickvän tog det osv. Det går ju att klippa intervjuer så som man vill ha dom, så det går ju inte att lita på något, knappt.
Spännande final. Har inte sett alla avsnitt av idol. Kanske just för att jag hela tiden har vetat att Jay kommer att vinna.
Jag går händelserna i förväg. Men jag är ju lite synsk så.

Jag har de senaste dagarna funderat över om jag vill ha en stor familj. En familj på fem barn och två vuxna. Va underbart. Ni som redan är förälder till massvis med barn tänker säkert att jag borde tänka om på den frågan. Men vi har alla olika sätt att hantera grejer på. Först kanske jag ska se hur det är att ha ett barn innan jag går på storhetsvansinne. Jag har alltid uppskattat att alltid ha Alex, Jimmy och Malin runt omkring mig. Hade alltid någon att leka med. Vi gjorde olika klubbar och hittade på saker. Hade krattor som hästar. Jag och Malin lekte med dockor i smyg när vi ansågs blivit för stora.
Det är härligt med syskon. Även om det inte alltid har varit glada dagar. Vissa perioder har man riktigt ogillat sina syskon men jag tror att det är perioder som gjort oss starkare. Vi är ett känns det som. Har ju två syskon till, halvsyskon.

Förut har jag tyckt att alla syskon är lika men så är det inte. Det har sina förklaringar som jag inte tänker gå in på nu. För jag vet att det finns personer som inte har kontakt med mig men som läser min blogg.
Ett syskon till den blivande bebisen kommer det bli. Sedan får vi se om jag kommer föda på löpande band haha.

Jag skulle vilja ha en tatuering som symboliserar mina syskon. Men det är svårt eftersom att jag inte har samma kontakt med alla. Inte samma nära, kontakt. Det är bara tre av mina syskon som jag tycker att jag kan prata med allt om. På olika nivåer men de har mitt fulla förtroende och det är mina helsyskon. Vi har alltid funnits där för varandra, på gott och ont.

Ingen ska glömma sin ursprungsfamilj bara för att man har skapat sig en egen. En familj, ny eller ursprung är en för stor del av sig själv för att bara kastas bort.
I år ska jag inte fira jul med min ursprungsfamilj. Jag och Kristoffer ska åka upp till Norrbotten, till hans mamma. Jag har aldrig varit där och Kristoffer har inte varit där på flera år så det ska bli kul. Nästa år blir det att fira hos min pappa. Och då hoppas jag att så många som möjligt kan vara med. Att farfar håller sig levande till dess. Han har inte haft ett lätt år. Massvis med sjukhusbesök osv.
Men det är om ett år. Mycket ska hända innan dess.

Jag ska ha en liten mysfredag har jag bestämt.
Hoppas ni också får det.
Ha det bäst tills vi skrivs igen.

7 thoughts on “Varning: Mycket text.

  1. Det är åtta års skillnad mellan min syster och mig så jag hade bestämt att vi skulle ha tätt mellan barnen. Så blev det. Tre barn på fyra år! Den största omställningen var första barnet. Äldsta fröken som aldrig och vi var konstant trötta. I dag förstår jag inte hur jag orkade.

    Bära tungt under graviditet kan ibland sätta igång en förlossning eller i sällsynta fall orsaka missfall. Så lagom är bäst!

  2. Syskon är alltid roligt och väldigt bra att ha.
    Jag har ju inget helt syskon. Det ända biologiska jag hade var ju min tvilling som lämnade oss innan födelsen. Men har ju dom 12 andra ”halvorna” och det är verkligen guld värt att ha syskon. Och stora barnfamlijer är inget fel på :). Bara mysigt med många barn, klart man ska ju klara av det. Men med allt rätt så blir det bra. Du kommer säkert känna sedan efteråt hur många du vill ha :). Finns stunder som är jobbiga men även flera gånger mer stunder som är underbara och lyckliga. Men som sagt, barn är den bästa gåva som finns.
    Jag hade inte planerat 1 barn till nu. men det är lika välkommet. Allt går så fort. snart 7 år tillsammans med Yacine. 3 barn gifta i snart 6år inte klokt att det går så fort. Live är verkligen en resa man vet nästan aldrig vad som hända skall.
    näehe nu skrev jag långt.
    Kul att det blivit bättre med huvudvärken och det:). Bra att bara en ”saft” kan göra underverk.
    Ha det så bra och ha en trevlig helg.
    Kraam

  3. Jobba inte i hjäl er nu och du ska vara rädd om dej . Men så skönt att ha flytten ändå klar innan lill tösen kommer. Kul att ni kommer upp till jul , jag är bara lite nervös för att ni måste åka den sämsta dagen(dagen för julafton)ni får se upp för alla ren jäklar och tokskallar bakom ratten. Ta med er varma kläder det kan behövas, inga sängkläder och handukar för det finns i er ”svit” (på 2 rum o kök) Ser fram imot att ni ska komma. Det vore ju kalas om Stoffer fick sluta tidigare den dagen så ni kunde få köra i dags ljus. Kram på er och lycka till med flytten ♥

  4. Ja nu är det mycket som händer och sker vill jag säga … många tankar som far genom huvudet. Flytt och julfirande och tankar om barnet och familjen och och och …
    I min ursprungsfamilj var vi fyra syskon, två pojkar och två flickor. En av dem är död så vi är tre kvar. Det är bra med syskon. Det finns ingen som har känt en så länge som ens syskon och vi finns där tillsammans när ens föräldrar blir gamla och behöver hjälp. Och så har jag fått fyra halvsyskon på köpet på äldre dar. Två av dom vet inte ens om att jag finns.

    Mannen och jag har tre barn … fast det var nog egentligen meningen att det skulle vara två. Vi fick ju tvillingar andra gången 🙂

    Alla sätt är bra utom de dåliga … 🙂 Men har man en bra kontakt med sin ursprungsfamilj är man ”rik” … som min pappa brukar säga.

    Kram!

  5. Jag tror jag blivit blödig på senaste tiden, gråter till de mesta. När jag läste detta inlägg så fick jag tårar i ögonen. Inte ofta jag läser din blogg men när jag väl gör det så får jag en varm känsla inombords och det fick jag verkligen av detta inlägg. Fick ett gott skratt om meningen om våra dockor 😀
    En blogg är bra när man bort långt bort så att ens nära och kära kan följa ens liv. Jag funderar på att återta min blogg eller starta en ny. Ibland behöver man skriva av sig.

    Älskar dig syster yster.

Tack för att du har något att säga!

