Blutsaft

Idag välkomnar jag in blutsaft in till mitt liv. Ni som inte vet vad blutsaft är får nu en liten redovisning:
Floradix Blutsaft är ett flytande vegetabiliskt järntillskott som innehåller järn och vitaminer i en unik lösning. Den tas lätt upp av kroppen, återställer snabbt järnnivåerna och ger ny energi. Blutsaft rekommenderas idag i stor utsträckning inom sjukvården, både på grund av dess snabba påverkan på järnbalansen och för att den inte har någon negativ påverkan på magen. Blutsaft är idag Sveriges mest sålda järntillskott. Dessutom är Blutsaft en ren naturprodukt, fri från konserveringsmedel, syntetiska färg- och smakämnen.

Jag tar den för att jag är gravid. Jag behöver tillskottet och det har jag känt ett tag nu. Det är inget min barnmorska nämnt utan det är min lärare. Jag har tänkt på järntabletter men blutsaft är nog det bästa. Det innehåller så mycket annat jag behöver också. Jag kan säga att det inte är så gott men det gör nog en inverkan. Doseringen ska intagas ca 30 min innan måltid. Kristoffer håller på med maten och jag har tagit mig en sup. Gjorde det för tio minuter sedan kanske. Känner mig lite bättre, vet inte om det är inbillning. Märks väl senare. Jag hoppas att blutsaft är lösningen på hur jag har mått på senaste tiden. Ont i huvudet, trött och seg.

Det är bra för den lilla bebisen också. Nu ska vi må bra helt enkelt. Vad jag vet så är allt som är bra för kroppen äckligt. I alla fall medicinskt talat. Hostmedicin har väl ingen ett bra minne utav? Kanske är det för att man tvingades ta det när man var liten, eller så är det äckligt helt enkelt 😉
Någon som har erfarenhet av blutsaft? Nu har jag det. Jag återkommer om eventuella biverkningar, eller välmåenden.

Ska snart äta och antagligen packa vidare.
Ha en bra kväll allesammans!

8 thoughts on “Blutsaft

  1. Kom gärna med välmående efter :). Jag ska enligt min barnmorska börja ta järntillskott nu. Det var inte så lågt än men var dags att börja och järntabletter är verkligen ingen hit :S. Kanske jag ska prova på mig denna?:D.
    Imon är det sjukhus som gäller för mig. Mitt bäcken är verkligen inget roligt med, blir bara värre å värre. Så fick en akuttid till en läkare. Kommer även bli sjukskriven resten av graviditeten nu. Du vet kan inte ens ligga ner om jag varit ute en dag på skola/ möten :S. Sen blir nästa BMtid måndag.

    Hoppas den hjälper dig att bli bättre! vore ju kanon om den är utan biverkningar.
    Ha en bra kväll och ta det lugnt när du packar ♥
    Kram.

  2. Jag fick äta järntillskott alla tre gångerna och det var inga som helst problem. Tvärtom så kände jag mig tio gånger bättre, slapp frysa och var inte så trött.

    Hoppas du blir hjälpt av Blutsaften för det är ju en smula smidigare.

    Kram

  3. Jag har druckit Blutsaft … och minns inte att den smakade så äckligt … och kommer i alla fall ihåg att den ”gjorde” verkan. Jag blev piggare och piggare.Nu är du ju ”höggravid” eller vad jag skall säga … under årets mörkare månader och det gör ju inte saken bättre … men sen kommer ett litet April-yrväder och han/hon behöver ju all energi som såna där yrväder kräver … så det är bra om du kan dricka upp det eller byta till något liknande ”godare”.

    Kramar !

  4. Jag vill bara säga att jag älskade hostmedicin när jag var liten! Den smakade lakrits ju! Mums! 🙂
    Hojta till om flytthjälp behövs!

  5. Hoppas du blir piggare snart.

    Jag tog Blutsaft och åt linssoppa på röda linser när jag var gravid sist och fick järnbrist. Barnmorskan tyckte det var fantastiskt att järnvärdet gick upp så fort 🙂 Hoppas det kan hjälpa dig!

    Kram

Tack för att du har något att säga!

