Bloggtips ifrån mig, till dig.

I dagens inlägg skulle jag vilja tipsa er om bloggar som jag läser. Det kan hända att ni redan följer en del av dom, eller så kanske ni hittar någon ny ni kan följa. De bloggar jag läser är värda att tas upp och ge med sig lite av 🙂

Först ut är Livsglimtar:
En äldre dam, kanske i sina bästa år? Som skriver om det mesta i livet. Om sin hund Watson.
Om sina besök på sjukhuset och hur det går för henne efter njurtransplantationen. Jag har följt henne läänge nu.
Jag var med redan innan hon fick sin efterlängtade njure. Hon är inte blygsam att tala om hur helvetiskt det kan vara för henne. Men hon glömmer heller inte bort att belysa de dagar hon faktiskt känner sig bra. Hon har även fibromyalgi som kan ställa till det för henne. Läs mer om henne i sin blogg.

Sedan har vi Skatans tankar:
Hon går mest under namnet Skatan. Hon skiftar mellan ett jag och Skatan. Skatan är i tredje person, som ni förstår.
Hon skriver om allt möjligt. Om sitt liv, utan att hänga ut andra. Om sin hund, StinaFina. Om politik, tvprogram, debatter och diskussioner, barndomen och ungdomens dagar. Ja, precis det som faller sig på just den dagen. Henne har jag också följt väldigt länge och kommer göra det så länge som hon bloggar. Följ henne ni också ( om ni inte redan gör det ).

Näst på tur är Znogge:
Hon har också en hund, eller ja två hundar. Känns som det går ett tema genom de bloggar jag läser? Det är faktiskt bara en ren tillfällighet. Hundarna är självklart en del av bloggen också. Spännande att följa. Skriver om sina tankar kring allt, vad som händer i livet. Nu senast har hon delat med sig av bilder ifrån den senaste Egyptenresan. Hon har för övrigt tre barn som också nämns i form av Äldsta fröken, yngsta fröken och sonen. En liten inblick i relationen till dom. Blogg om Znogge i stort sett. Lär känna henne mer, följ hennes blogg.

Emma finns i bloggrollen här till vänster, lika så de översta bloggarna. I denna bloggrollen kallar jag henne Ämma, för det är lite hippt. Hon är en kompis till mig. Vi blev vänner på gymnasiet och har hängt med varandra sedan dess. Många roliga minnen med henne. I hennes blogg får vi läsa om ditten och datten. Senaste krogrundan eller middagen. Det senaste inlägget var till tomten. Vi får hoppas att  han läser och kan ge henne det hon vill ha. För det är hon värd. Kolla in till henne.

Fegon är nästa:
Fegon AKA Fredrik. Han har en konstig humor som jag ibland inte förstår mig på och rentav ogillar. Jag gillade den i början av mitt följande av honom. Sedan har det nästan gått ut för. Men jag följer hans blogg ändå. Mest bara för att se om han blir normal någon gång. Fast det tror jag inte att jag vill, för normal är aldrig roligt. Han skriver om hockey, sin Lisa och deras dotter Josefin. Han är ganska nybliven farsa och håller på att lära sig vara just en, pappa. Hur det går tåls ju att diskuteras, men vi är alla nybörjare och han är säkert strålande med det lilla livet även om han har skrivit en del elaka saker om henne. Som jag tycker är stötande, men Fegon tycker det är roligt. Konstig filur. Ni får bedöma själva.

Pruddelutt:
Följer jag lite från och till faktiskt, men jag kan ändå säga att jag följer henne. Jag tycker att hon skriver på ett bra sätt. Ibland med en humoristisk underton. Det är så jag uppfattar det i alla fall. Hon delar med sig om tankar från jobbet och sitt vardagsliv. Det liv hon får över efter jobbet. Hon är ute och reser ibland. Hon är duktig på att dela med sig av sina tankar, och sådant är alltid intressant.
Hon bjuder på inlägg lite när det faller in. Följ henne ni också.

Hela Sveriges egna Maria Montazami:
Behöver jag ens skriva något? Alla vet väl vem hon är vid det här laget. Hennes blogg tittar jag in på ibland. Hon skriver om det vi får se i tv ungefär. Sitt liv på varmare breddgrader. Just nu är hon i Sverige faktiskt. I Stockholm. Jag tycker om henne för hur hon är. Roligast är det ju att följa henne på tv. Då får vi verkligen se hennes karaktär. Hur hon pratar och är, är härligast med henne tycker jag. Det finns ett lugn, något varmt och kärleksfullt. Skulle jag få ha en mamma så skulle det vara Maria Montazami.

Katrin Zytomierska:
För att förklara vem hon är så skriver jag som de flesta andra, var ihop med Alex Schulman förut. Är nu sambo med Bingo Rimér. De har en son ihop, Ringo. Hon är ganska rakt på och det tycker jag om. Hon skriver precis så som hon tänker. Ibland kanske innan hon ens har tänkt igenom det hon skrivit. Hon står ändå för det hon skriver. Hon bjuder på bilder ifrån sitt liv, på sin Ringo som alltid verkar stråla som en sol. Han ler ta mig fan på alla bilder och det är så härligt att se. Säga vad man vill om Katrin, men hon är bra!
Härligt.

Sara Viklund:
Förre detta arbetskollega, jag har förövrigt skrämt henne med en död orm. Hon trodde att den blev levande i min skräppåse. Hur kul som helst. Efter sommaren som vi jobbade ihop drog hon till USA för att jobba som Aupair. Där stannade hon längre än vad hon beräknat. Nu har hon varit hemma i Sverige ett tag. Men sak tillbaks till USA nu i december. Hon har förnyat sitt visum. Hon har även som kärlek i USA som hon skriver lite om. Intressant för de som vill få lite kontraster på livet här i Sverige med lite USAmingel 😉

Linda ”FD Rosing ” Thelenius:
Följde henne en del förut, innan hon blev Fru Thelenius. Men nu har jag börjat titta in till henne igen. Men det är bara ibland. Hon skriver om sitt liv mest. Det är väl det enda. Inte så mycket tankar eller reflektioner, mest fakta. Hon är trebarnsmamma och har fullt upp antar jag. Hinner inte tänka efter. Om ni diggar henne, så läs.

Claudia Galli:
Också detta en kändisblogg. Jag gillar henne och har alltid gjort. Hon verkar jordnära och vågar bjuda på sig själv. Hon skriver om sina tankar, sina hundar och livet som Claudia helt enkelt. Jag har börjat följa hennes blogg bara alldeles nyligen. Har mest sett henne i tvrutan. Börja följa henne ni också.

Junigirl:
En tjej som jag bara för några dagar sedan började följa. Hon skriver om sin kamp om att nå drömvikten. Jag tycker att hon är jätteduktig och behöver verkligen uppmuntras. Alla vet vi hur det kan vara att gå ner i vikt, om det så bara är 5 kilo eller 20. Vi har nog alla kämpat på något vis. Hon verkar inte tvivla på att detta ska hon klara av, nu en gång för alla. Jag hoppas verkligen att hon lyckas. Vad härligt det måste vara sedan när hon verkligen nått målvikten. Uppskattas väl mer när man verkligen har kämpat.
Heja på henne ni också!!

Andra som jag bara skumläser och tittar in till ibland är:

Josefin, en kompis. FD bästa kompis kan jag nog säga vid det här laget. Tråkigt nog.
Michaela. En glad Hudiksvallstjej.
Lollo, en gammal klasskamrat ifrån Gymnasiet. Hon började skriva blogg men det ekade mellan inläggen. Men nu har hon kommit igång igen.
Carolina Gynning. Hon har inte en sådan rolig blogg. Men ibland kan det stå intressanta saker eller härliga bilder på hennes tavlor.

Har ni bloggtips till mig? Ni kan ju läsa de bloggar jag just tipsat om så kanske ni förstår hur dana bloggar jag tycker om. Det vore kul. I de bloggar jag följer finns ofta bloggrollar, där brukar jag kolla igenom och läsa lite bloggar. Jag skulle vilja veta om ni har någon särskild, som ni tycker om ( förutom mig ) att följa. Någon bloggare/bloggerska jag verkligen inte får missa? 🙂

Nu ska jag kolla på Halv åtta hos mig. De är ju på Öland. Spännande!

4 thoughts on “Bloggtips ifrån mig, till dig.

  1. Tack för omnämnandet! Jag läser flera av dem som du nämner och jag kan bara hålla med. Min blogglista börjar bli längre och längre så ibland hinner man nästan inte med. Men bloggen får inte bli ett stressmoment. Jag läser en blogg som heter Lilla Blå Bloggen. Den är väldigt speciell och annorlunda men synnerligen välskriven. Några hundar lär du inte stöta på där dock 😉

  2. http://hermamma.blogg.se/
    Är en blogg som jag ofta även läser.
    En tjej i ca 30års åldern. Som detta året blev mamma till en jättesöt gosse. Hon uppdaterar flitigt, varje dag kommer det inlägg. Hon är bra på språket och säger det hon tycker. Hur jag hittade henne är för att hon är sambo med min gamla lärare här i Växjö :). Hon skriver mest om det dagliga livet och som nybliven mamma och husbygge. sen lite rekommenderade böcker 🙂
    Värd att läsa.

Tack för att du har något att säga!

