Andra advent

Jag känner mig frisk. Imorgon blir det skola igen. Härligt!
Tråkigt att vara sjuk, stanna hemma när jag har annat för mig.
Igår var ju Frida på ett litet besök. Var inte igår så det var trevligt. Pratade, drack kaffe osv. När vi skulle till Kinarestaurangen så skulle Frida hem. Klockan var runt sju. Men det var ett litet problem, Fridas bil gick inte igång. Så vi åkte till olika mackar och försökte hitta startkablar. När vi hade funnit dom åkte vi tillbaks. En kille satt i sin bil och kollade på oss. Vi hade publik. Frida gick fram till honom och frågade om han ville hjälpa till istället. Det ville han. Frida fick igång sin bil och kom hem.

Sedan åkte vi och tog det chill på restaurangen. Det var gott! Nu får vi inte käka ute något mer denna månaden. Pengarna ska gå till vår lilla flytt. Allt kostar pengar förstår ni 😉

Både igår och idag har vi packat lite. Finns mer att packa men det får vi ta lite pö om pö. Än kan vi inte flytta in i lägenheten. Allt kan vi inte packa ner. Vi måste ju kunna leva medan vi väntar på att få flytta. Vi har packat ner alla tallrikar och kommit överens om att vi har mer än vad vi behöver. När vi flyttat så ska vi skänka bort en del. Vi har även massa glas som borde skänkas bort. Men det är mycket som man har minne utav och vill spara. Det går ju faktiskt inte att spara allt. Vi får ta oss i kragen. Vi har slängt massa idag. Sådant som stått i skåpen och inte blivit använda på hela den här tiden som vi har bott här.

Bort, bort. Mer plats åt det som vi verkligen använder. Vi får nog inte plats med allt i den nya lägenheten då det är färre förvaringsutrymmen. Det är ju ett ypperligt tillfälle att rensa. JAG VERKLIGEN LÄNGTAR tills vi får flytta in. Få det så som vi vill ha det. Slippa störa oss på fula tapeter. Inget som matchar något. Det är jobbigare än vad man tror och leva så. Vi kommer få det så fint när allt är klart. Vi får bara hålla ut tills vår bovärd släpper lös tapetserarna i vårt hem. Jag kan stå ut med att leva på en mindre byggplats, till slut så kommer vi vara så nöjda så. Sedan kan bebisen komma.

Har vi något att i våra tankar än att bara vänta på april.
Först så trodde jag att det var ett fotbollsproffs. Nu har jag börjat ana att det är en liten karate kid istället. Jag tar emot ungen med öppna armar, vad den än vill göra på sin fritid! Stackars er som får stå ut med mitt tjat om denna lilla bebis.

Andra advent och jag har ingen julkänsla alls. Jag vill pynta men vi packar. Det får vänta.
Hoppas ni har en mysig advent. Ta väl hand om er.

8 thoughts on “Andra advent

  1. Du tjatar inte! Det är självklart att det mesta i ditt huvud kretsar kring det nya som väntar och då är väl bloggen ett perfekt verktyg att tänka högt i! Fortsätt med det du – jag läser och ler igenkännande 🙂

  2. Vilken härligt julig blogg du har ”flyttat in i” … och nu väntar du på ännu en flytt. Jag förstår att du ser fram emot den och har den i tankarna mest hela tiden. Vad skönt att du är frisk igen. För att vara krasslig och flytta är ingen höjdare.

    Kram!

    • Visst blev det fint? Fast är inte hel nöjd med resultatet av min juliga blogg. Får väl jobba på det. Kan jag inte pynta hemma får jag göra det i bloggen 😉

  3. Åh så julig och fin bloggen blivit, och härliga texter du skrivit
    snart du flyttar det blir väl kul, men glöm inte att fira högtiden jul:P

    • Försökte du dig på ett litet julrim?
      Nä, självklart glömmer jag inte dagen D. Det kan jag inte göra. Och innan dess är nog flytten gjord, så då kan jag ta det lilla lugna.

Tack för att du har något att säga!

