Lill-Babs på Mobackes.

Alla älskar väl fredagar? Idag är det fredag ( för er som hade missat det ).
Vet inte om jag älskar fredagar, egentligen. Jag tycker om måndagar. För då är det en ny vecka med nya tag. Men det är härligt med helg. Den saken är klar. Igår va jag hemma ifrån skolan. Kändes som om att jag hade massa luft i magen. Det tryckte inifrån liksom. Så det var inte den bästa dagen för mig. Samtidigt som ungen höll på och röra om där inne som aldrig förr. Verkar bli ett livligt barn. Inte mig emot, får jag röra på mig lite.

Det var inte direkt en jobbig dag i skolan idag. Vi pratade lite om allt möjligt. Gjorde en liten text och läste en dikt. Sedan åkte vi till Mobackes för att se när Lill-Babs invigde där. Det är amaryllisutställning där nu fram till jul och temat för i år är sagornas värld och det hade floristerna gjort bra. Mycket fin fint och sagolikt. En del folk som kom där vid elva tiden i förmiddags. Missade invigningen av Lill-Babs för då letade jag parkering. Men hon strövade ju omkring där sedan så jag fick mig en glimt av henne ( om det nu var något att skryta om ).
Ett par bilder därifrån:



Tog inga kort på nån Amaryllis. Men det kryllade av dom i alla fall. Kanske inte utslagna men knoppar och lökar osv. De bjöd på lite läsk och godis. Jag borde tagit kort på lite mer sagolikt, tex prinsessan på ärten. Ni får åka till Bollnäs för att beskåda det själva, helt enkelt.

Jag borde äta något. Fick inte i mig lunchen så får väl ta lite frukt och yoghurt. Det blir inte mat förens senare ikväll. Vi ska på middag hos Kristoffers broder. Vad de bjuder på har de inte avslöjat, så det återstår att se. Ska bli trevligt 🙂
Om det blir som jag vill också, så ska jag vara med Frida i helgen. Vi får väl se hur hennes helg ser ut. Annars blir det till att planera en annan dag.

Nu kurrar det minsann till i magen också. Bäst jag går å äter. Har i alla fall diskat som jag lovade Kristoffer att göra. Så nu är det fint i köket efter gårdagens middag. Han har ju diskat så mycket nu på senaste tiden.

Ha en bra fredag mina vänner.

2 thoughts on “Lill-Babs på Mobackes.

Tack för att du har något att säga!

