Snickerskaka.

Dagarna går fort. Redan tisdag 🙂
Eller redan och redan, det beror ju på vad man tycker. Men gårdagen och idag har gått fort tycker jag.
Imorgon är jag i v 19. Så nästa vecka är det halvtid på graviditeten. Och där kan vi verkligen snacka om att tiden har gått fort.
Igår så fikade jag och Emma.B efter skolan. Vi blev fast där så hon missade typ middagen på internatet så jag bjöd hem henne till oss där det skulle bli köttfärslimpa, potatis och sås. Vilket gillades. Trevligt värre.

Idag har vi käkat Fläskpannkaka. Det var verkligen hur länge sedan som jag åt det. Kristoffer har inte tyckt om det innan ( vad han minns ) men idag åt han tills han blev mätt. Måste väl vara ett bra tecken? Så det blir det fler gånger.

Imorgon blir det Honungsmarinerad stek 🙂
Ska bli gött.

Innan jag började med maten så bakades det Snickerskaka.

Recept:
1 liter cornflakes
1 burk jordnötssmör krokant
2 dl sirap
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker
200 g blockchoklad.

Gör så här:
Lägg chokladen i vattenbad.
Blanda jordnötssmör, sirap, socker och vaniljsocker i en kastrull.
Värm det MEN KOKA DET INTE. Det ska bli så att det flyter ihop fint.
När det är klart så lägg jordnötssmeten i en lånpanna eller i en ugnsform.
Krama cornflakesen så att det blir mindre bitar. När det är i småbitar så lägg det i långpannan/ugnsformen tillsammans med smeten och blanda runt tills den är jämn och fin.
Häll sedan på chokladen så att det blir ett jämt lager längst hela jordnötssmeten.
Ställ in i frys eller kylskåp. Kakan är klar när chokladen har stelnat.

Ett litet tips är att smälta chokladen i micron, det går fortare och kan ibland bli bättre. Mums filibaba.
En sockerbomb men ack så god.

Imorgon är det skrivardag. Och på kvällen är det föreläsning i Edsbyn med Anna Charlotta Gunnarson.

”Truliga hjältinnor, Kill Bill-effekten och pojken med den rosa regnrocken : om hur jag skapar mina karaktärer och varför jag vill starta genusrehab för författare”
Är vad det ska handla om bland annat. Det är mina lärare som uppmanade hela klassen att åka på det. Så det tänker jag göra och några klasskamrater ska åka med mig. Är väl 3-4 mil härifrån till Edsbyn, det är en gratis föreläsning så det kan man ju gått gå på.

Kanske vi lär oss något.

Vad ska jag mer dela med mig av?
Har väl inte så mycket mer egentligen. Pappa vann 50 kr på sin lott som han fick. Eller egentligen 25 kr men sedan så skrapade han en liten ruta till och då var det gånger två. Han verkade glad över det. Han tyckte inte ens att jag behövde ringa då jag ringde eftersom att jag skickat ett kort. Men självklart måste jag det tyckte jag 🙂 Så det var ju kul att han vann lite i alla fall.

Jag önskar att jag vann några miljoner. Jag önskar även att det var lika lätt att vinna som det är att drömma om det. Men det vore ju inte bra ändå. Om det var så för alla. Det kunde åtminstone vara så för mig 😉 Jag är ju ganska givmild ändå.
Jag skulle vilja ha pengar så att jag kan bygga mitt drömhus och bo där med Kristoffer, Ville och bebisen. Ville skulle få ha en liten utegård där han kunde få lukta på naturen och lyssna på fåglarna. Känna gräset mellan tassarna men jag skulle inte vilja att han blev utekatt på heltid. Utan ha en liten utegård som kan kunde få vara i när helst han ville.

Ett hus med några gästrum, spelrum och så. Det finns massvis med drömmar. Vi får se om dom slår in, en som kommer slå in är ju i alla fall att vi ska få en bebis!
Vi har ju redan en liten bebis, som älskar att ligga på elementet nu när det är så kallt ute. Han är inte länge på sitt lilla bord ute på balkongen nu. När han kommer in så brukar det se ut så här:

Om han kunde så skulle han nog vilja i elementet och inte bara på 🙂
Hett ska det vara.

Nu ska jag njuta av tisdagskvällen till Halv åtta hos mig.
Ha det så bra!

6 thoughts on “Snickerskaka.

  1. Ser gott ut 🙂
    Köpte jordnötssmör för ett tag sen för hade i tankarna på att göra snickerskakor av förslag från pappas sambo. MEN jag dröjde så på det att barn + make (jag gillar inte jordnötssmör bara som barn) hann äta upp det. Så får helt enkelt bli att jag köper en ny burk så småning om och gör innan dom kommer hem :). Har planerat att göra lite fint julpynt o julbak och lite så som en överraskning:).

    Hoppas att allt är bra med er!

    Kraam

Tack för att du har något att säga!

