Imorgon hyllas alla våra pappor!

Gårdagen var väl inte så nämnvärd egentligen. Jag vet inte vad det var med mig men jag var bara dålig. Orkade ingenting vilket gjorde att Kristoffer fick laga vår utsökta middag själv och det gjorde han med bravur. Spareribs och egna pommes. Sedan garnerade han dom och gjorde en egen slags kallsås. Det var så gott att jag inte kunde sluta säga ”Mmm”, ” Mmmm” mellanåt. Så det gjorde han bra. Om man ska jämföra vad han bjöd på i början av vårat förhållande, Pulvermos och korv. Lyxigt 😉

Idag gjorde vi egen pizza. Precis ätit klart och är proppmätt. Blev lyckat det också.
För att få bakåt i tiden, i torsdag var vi på tippen igen och slängde elektronik som vi inte behövde eller ville ha längre. Efter att ha rensat där några gånger nu så tog vi tag i resterande idag. Lite som vi kunde slänga vid sopstationerna här där vi bor. Sedan så städade vi och ställde i ordning så att vi i alla fall kunde se golvet. Nu är det nästan tjusigt där nere. Vi fick ner massa saker ifrån lägenheten som inte fått plats där nere innan. Skönt att bli av med lite grejer här inne ifrån också. Och även om vi lastat ner lite så ser vi fortfarande golvet. Ska ställa ner min cykel där också om ett tag. Är punka på den och jag är trött på den för att jag inte kunnat fixa punkan hur mycket jag än försökt så får väl lämna in den så nån mer proffsig fixar den.

Imorgon blir det till att städa här hemma. Dags för dammsugning! Kan vara lite på tiden. Nu när orken har kommit tillbaks. Får väl ta till vara på den, för helt plötsligt så vänder det. Antar att det är så när man är gravid. Bäst att ta tillvara på energin när den infinner sig. Vi försöker vara flitiga i alla fall. Fixa och dona. Ska även göra respons på texter imorgon som är till på måndag. Så det blir väl till att ligga i imorgon också. Men vi får vila på kvällen, så är det ju. Bodde jag nära min pappa så skulle jag åkt och hälsat på honom också. Farsdag imorgon ju. Det får räcka med ett telefonsamtal helt enkelt. Och som i vanlig ordning lär vi väl snacka i ett par timmar haha. Och pappa som säger att han inte gillar att prata i telefon, det gäller visst inte när jag ringer  😉

Ibland när jag bara ska ringa och fråga om något som ska vara i en maträtt så fastnar man där i luren och har så mycket att säga varandra. Så är det även om vi pratat i timtal några dagar innan. Det är väl så helt enkelt. Vi pratade ju ganska mycket när jag bodde hemma också, så vi har väl samtal att ta igen antar jag haha. Sedan när ungen är ute så lär väl hans telefon gå varm. Hans oroliga dotter ringer om barnråd 😉 Han har ju ändå fem ungar så han borde vara rutinerad. Sedan har jag ju er, kära läsare, som säkert kan komma med goda råd. Jag kan knappt vänta på att ungen ska ploppa ut. Jag längtar så himla mycket efter våren! Och sedan ska jag njuta av varje dag som går med vårt älskade barn. Se fram emot allt som vi kan göra. Åka på lite äventyr. Semestrar och ge ungen roliga somrar som man själv hade som liten. Åka till Kolmårdens djurpark m.m Sedan tillkommer det säkert jobbiga perioder också.

Men det är en del av livet. En del som jag gärna är med i. En del säger att det inte är långt kvar. Inte långt till den 13 april. Nä, kanske inte. Fast det känns så. Om en och en halv vecka så har vi gått halva tiden. Och tiden tills nu har ju gått fort. Så det går väl undan ändå. Den som väntar på något gott. Är i V 18 + 3 dagar idag. Börja känna av det lilla livet inom mig också. Alien.

JA!
Jag måste ju dela med mig av en bild jag tog i fredags:

En del av snön har töat bort lite. Så det är lite blaskigt på vägarna. Men snön kommer väl tillbaks. Den är ju långt ifrån borta. Snart kommer det väl en rekordkyla. Vem vet?

Nähä, nu ska jag lägga mig ned i några sekunder. Har lite ont i ryggen, behöver sträcka på den lite.
Ha en bra lördagskväll allihop.
Kanske inte blev det mest intressanta inlägget. Men men.

3 thoughts on “Imorgon hyllas alla våra pappor!

  1. Det var en vacker vinterbild … nästan så jag börjar gilla årstiden.
    Jag kommer ihåg också hur lååångsamt man tyckte att tiden gick … innan det var så dags … Och du måste vänta ääända till april. Och snart blir du stor och otymplig (kanske) och då får Kristoffer laga maten oftare och oftare … och städa. 🙂 … men det är skoj också … om man inte får för mycket halsbränna …
    Din berättelse om din pappa är så fin och ömsint. Det räcker fint att du ringer och pratar då och då … det säger åtminstone min pappa att det gör. Och man skall aldrig aldrig ha dåligt samvete för att man ”inte räcker till”. Din pappa känner att du gillar honom.
    Nästa år är Kristoffer också en pappa att fira på Fars dag.
    Tänk ändå 🙂

    Kram!

  2. I början av graviditeterna var jag väldigt trött och orkade ibland ingenting så det är nog ganska så normalt. Unna dig att bli uppassad för sedan blir det hett om öronen 😉

    Kram

  3. min pappa vann 50 kr på sina trisslotter som han fick, han blev glad för det:D tråkigt att du är så långt ifrån din pappa när ni står så nära, tur att telefon och skype finns;P

Tack för att du har något att säga!

