Halv åtta hos mig…

Igår när vi skulle till affären så ville min bil visst ha lite mer motorolja. Det är ju en hel vetenskap om vad det är för olja man ska ha men vi hittade nog nån som funkar fint. Något annat har ju inte bilen sagt i alla fall så nu är det laddat igen.
Igår kväll kom även snön. Har snöat hela natten och en bit in på dagen. Idag var alltså dagen då jag körde under vinterväglag.

Jag tog det väldigt försiktigt. Inte överdrivet men jag respekterade väglaget. Några som hade fastnat lite här och var. Gäller att ha koll på hur bilen mår nu när vintern närmar sig. Vi ska installera motorvärmare till vår Skoda. Så att motorn är glad och så undviks kallstarter. Gäller som sagt att ta hand om sin bil. Sedan har vi ännu mer värdefull frakt när vi har en bebis i bilen. Då vill man ju att bilen funkar. Jag kör ju redan med stor omsorg, men allt kan ändå hända. Alla är inte varsamma i trafiken. Blir spännande att lära sig om vinterväglaget. Ska läsa lite om det i min körkortsbok och se om jag kan ta till mig lite av det på nytt. Som är relevant.

Snart är det Halv åtta hos mig. Matinspiration på G alltså 🙂 Idag provade vi ett nytt recept. En sötsur kycklinggryta med ris. Den blev väldigt god så den kommer vi lätt att laga igen och addera lite som vi ville ha. Roligt att testa nya måltider. Det är mycket av den varan denna veckan. Känns som om att jag inte vill missa en enda måltid som är ny för att vara med och provsmaka.
Det finns ju hur många rätter som helst som inte har nått smaklökarna än och jag ser fram emot varje ny vi tar oss an. Än så länge så har vi inte behövt rynka på näsan utan recepten har varit goda. Har ni något gott recept?

Jag klippte mig idag, vet inte om jag nämnt det i veckan? Tror inte det. Men idag var dagen i alla fall. Min frisör hade flyttat så jag fick ta en annan. Men jag har klippt mig nån gång hos henne förut så jag var inte nervös. Det är skönt att jag har hittat frisörer som jag litar på. Förut har det varit en vånda att gå till frisören. Usch. Men nu är jag nöjd varje gång jag klippt mig. Idag blev det inga stora förändringar utan bara topparna och så har jag tunnat ut det lite. Jag vill spara det på längden en hel del och när jag har gjort det så ska jag väl göra någon speciell frisyr eller så. Det återstår att se 🙂 Klippte väl ett par centimeter bara. Funderar på hur jag ska färga det. Hade tänkt göra det nästa gång pengarna rullar in. Fundera på att färga utväxten på de slingor jag redan har i håret och sedan lägga in en till färg i lite slingor. Det kan nog bli coolt. Ska bara bestämma mig för hur jag ska höra. Trivs ju i olika nyanser av brunt 🙂

Nu börjar halv åtta hos mig! Ha det så bra.

2 thoughts on “Halv åtta hos mig…

  1. Ohh lyckost med så mycket snö. Här är endast några enstaka fläckar.
    Längtar till julen med alla dofter och ljus.

    Precis riktigt att kolla upp så bilen mår bra. 🙂
    Synd att inte alla folk respekterar väglaget. Förra året skulle pappa ”leka” med bilen det gillade inte jag då vi hade barnen i bilen även om jag vet att han är en bra förare så vart jag orolig.
    Nu är det time för lite tv.
    Hörs 🙂

    Kram

Tack för att du har något att säga!

