Idag blir det en läcker stek till middag.

Här sitter jag och väntar på att få sätta tänderna i en god stek. Jag antar att den är god eftersom att det är jag som har kryddat den. Är lite hungrig nu. Till det blir det potatis, sås och lingon. Eller jag vet inte om lingon passar till? Men det gör det nog.
Innan maten hade jag tänkt hinna med att blogga och skriva ut mitt projektarbete som nu är färdigskrivet. Det blev inte så som jag hade hoppats på ifrån början men det blev någonting i alla fall. Skrivit 11 sidor av max 20. Undra om det ens är någon som har skrivit 20 sidor? Spännande, spännande. Imorgon är det skola igen. Inte varit där på två veckor.

Ska bli kul att se alla igen och se vad de har haft för sig och framför allt hur deras projektvecka har varit. Om det har rullat på för alla.
Snart är det nästan jullov. Den 17 december går vi på jullov. Den 22 december ska jag tillbaks till BMM ( barnmorskemottagningen ). Då ska vi mäta magen och lyssna på hjärtljud. Tänk att jag ska tillåta henne att mäta min mage. Om det inte vore för att jag är gravid så skulle inte en människa få mäta min mage ” Ja, Therese. Du är lika bred som du är lång idag ”. Nej tack.
Men det är väl det jag lär vara sedan, när jag är höggravid. I alla fall nästan.

Idag gnuggade jag och Kristoffer våra skallar för att hitta på något att göra. Men nej, det fanns inte mycket att göra. Vi tog tag i tristessen och gjorde V45:s matlista. Och den blev för ovanligheternas skull komplett. Sedan åkte vi till Rusta. Bredvid så ligger Elgiganten och Jysk. Så vi gick där för att fördriva tiden. Köpte ett par saker på Rusta men inget som är värt att nämna. Sen åkte vi hem och har sedan dess spelat lite på Nintendot. Vi försökte klara en och samma bana om och om igen. Tillslut gav vi upp. Steken var då i ugnen och det var ändå dags att skala potatis. Kristoffer sköter resten nu, verkar det som. För här sitter ju jag.

Det är tur att vi har sovmorgon på måndagar. Särskilt efter ett lov. Så kommer jag nog igång på morgonen i alla fall.
Ikväll är det Ensam mamma söker igen. Det är nog det enda jag följer på tvn. Annars är det ju inte så roligt att glo på tv om det inte är en asrolig och bra film som visas. Oftast inte.

Nä, nu ska jag skriva ut innan det är matdags. Det är jag som ska göra såsen så det är väl bäst att jag rör på påkarna.
Tjaaao.

3 thoughts on “Idag blir det en läcker stek till middag.

  1. Stek är det bästa som finns … vi hade också gjort en här hemma som vi har ätit på i flera dar … Man kan ju ha tunna skivor på knäckebröd också …

    ”Skönt för skalder att få sova” (Gustaf Fröding) Åtminstone när det är måndagsmorgon efter två veckors lov.

    Kram!

Tack för att du har något att säga!

