Ingen hemlighet längre.

Igår va Kristoffer ledig. Han hade tagit en semesterdag för att vi skulle till Gävle på en liten tillställning om man kan kalla det så.
Vi åkte till sjukhuset i Gävle. Gick in i ingång 19, hiss till våning fem. Det är där kvinnor få göra ultraljud av olika anledningar. Min anledning var för att se så att min bebis i magen mår bra och hur bebisen har det.

En del av er läsare har inte vetat att jag har en bulle i ugnen. Det var en hemlighet ganska länge eftersom att vi ville känna oss säkra på att det skulle gå vägen. Så nu är jag i vecka 17 + en dag. För de som kan räkna så blir det fyra månader, en vecka och en dag.
Vi fick missfall i tionde veckan i januari och det var på många sätt en jobbig period och självklart är vi glada nu när vi kommit så här långt. Även om jag är rädd för att något ska hända. Att det inte kommer gå bra. Men jag vill inte sluta tänka på att vi trots allt ska bli föräldrar.

Här är bebisen. Huvudet längst till vänster. Men det är ju ganska lätt att se.
Vi frågade barnmorskan om hon såg vad det var för kön och vad hon trodde så är det en tjej. Men om det är en tjej, det får vi reda på den trettonde april då jag är beräknad. Sedan får vi se om det blir lite innan eller efter. Någon gång i april blir jag mamma i alla fall.
Spännande va?

Det kanske förklarar varför jag mått illa och varit orkeslös som jag skrivit i min blogg tidigare?
Men nu känns det faktiskt bra. Inte mått illa på en och en halv vecka. Det är skönt. Har ju annars mått illa i fyra månader typ.
Jag trodde inte att jag skulle drabbas så som shoppingsugna Kristoffer har gjort men nu sitter jag och kollar runt bland barnkläder och jag bara längtar tills jag kan köpa dom. Jag kan ju köpa dom nu med men jag väntar hellre tills nästa år någon gång. Det är det bästa. Kristoffer köpte en barbapappanalle när jag var i Kalmar. Om jag hade varit med på den shoppingturen så hade jag sagt att vi ska vänta. Så han passade väl på när jag inte var hemma och kunde sätta käppar i hjulet.

Efter äventyret i Gävle så åkte vi hem och softade lite. Sen var det dags för bandy. Bollnäs – Kungälv. Det var skitväder hela dagen men inte under bandyn. Det regnade inte alls. Tråkig match var det i alla fall. Bollnäs hade knappt ett passningsspel och det hände inte så mycket. Det slutade ändå 4-1 till Bollnäs. Vilket är bra 🙂

Nu ska jag göra lite på projektet. Har till på söndag på  mig att bli klar.
Ha en bra dag.
Kram

10 thoughts on “Ingen hemlighet längre.

  1. Åh GRATTIS älskade vän! Vad roligt! Och vare sig det blir en liten tös eller eller liten grabb så … Ja, jag blev faktiskt riktigt rörd.

    Lilla e, yngsta dottern, var skrockfull och köpte ingenting till sin förstfödda förrän tja kanske en vecka innan … men Pa och Sonen de var tidigt ute både med nyheten och inköp av småsaker och hade inga såna betänkligheter.

    Man gör som man vill och känner för. Skrockfull skall man i alla fall inte vara.
    Är det kanske lite svårt att koncentrera sig på projektet … eller du har blivit van? Lycka till med allt … babyn, Kristoffer, skrivarkursen, projektet …

    Och ha det …

    Kramar!

    • Lite van har jag ju blivit hittills. Det har varit svårt att koncentrera sig i skolan när jag mått illa och så vidare men jag har kämpat på. Sitter och försöker dona lite med projektet nu. Det är lite svårt att koncentrera sig efter gårdagens upplevelse. Att se sin lilla bebis. Hur mycket den rörde sig och så vidare. En livlig liten krabat 🙂

      Kram

  2. STORT GRATTIS en än gång :).
    Det ären sån fin upplvevelse med allt i graviditeten. Ultraljudet, sparkarna, hjärtljuden, väntan ja allt. Kanske inte illamåendet dock som kan vara påfrestande.
    Skönt att du inte mår illa längre. Jag mådde bara illa 3½ månad denna gång sen slutade det:) Vilket var underbart för med pojkarna var det hela vägen ut. Precis man känner när man är redo för att köpa något :). Första barnet väntade vi länge med. Andra var jag i 9:e. denna gång var vi lite tidiga:)
    Ha det bäst gumman. och hoppas ni alla mår bra<3

    KRAM

    • Tack så mycket.
      Än känner jag inga sparkar men det kommer väl. Fick det ju bevisat på ultraljudet att det är en livlig liten rackare där inne.
      Väntan tycker jag är mest dryg! Vill att det ska vara april nu så att jag kan få ligga och titta på när mitt barn sover 🙂

      Det är nog väldigt olika när man börjar inhandla saker till sitt barn. Känns konstigt att köpa kläder till någon som inte kan prova dom först. Eller ens om de passar. Kanske väger jättemycket när den kommer ut och inte kan ha kläderna man köpt. Det vore ju oturligt 😉

      Vi får se hur det går. Kliar i shoppingfingrarna i alla fall.

      • Jadå det kommer:) då dom välkommer är det underbart. här ären livlig bebis på kvällarna mest. särskillt runt 00 slaget. På ultraljudet denna gång så var det första gången vi fick se en bebis ”dricka”låg liksom och suttade. Däremotkunde vi inte se könet då navelsträngen var precis mellan benen. Men har ett ultraljud till (tillväxt) så får se då om man kan se:)
        Ja väntan är en del av uppplevelsen men väldigt lång. Förstår dig precis.

        Ja väldigt olika, Läste en gång att en tjej köpt en vagn för15000 i vecka 13 :S det tyckte jag var för tidigt. I januari ska vi börja inhandla saker hade vi tänkt. Så som vagn och skötbord osv. det ända vi har nu är spjälsäng, den ska vi måla vit den är förvisso vit nu men ja mycket repor.
        På tal om väga mycket 😛 Min lillebror William var förstor för sina kläder när han föddes. han var 56cm lång så det mesta var för smått.
        Kan förstå det, det är en frestelse det med att handla bebiskläder 😀

        Kram

  3. Gud vilken fin bild, på vissa ultraljudbilder ser man inte vad det föreställer, men det gör man sannerligen här=) Längtar tills jag blir tant emma:D

  4. Åh! Det var verkligen goda nyheter och jag är uppriktigt glad för din skull! Jag för bådas så klart 😀 Så bra dessutom att du mår illa. Många hävdar att ju mer man mår desto mindre risk för missfall. Har ingen aning om det stämmer eller inte men själv mådde jag gräsligt illa!

    Dagen innan förlossningen köpte jag första plagget tilll babyn men det är så olika. Äldsta frökens väninna väntar i mars och de ska ha någon form av presentöverlämnande redan om två veckor.

    Nu håller du väl oss informerade 😉

    Kram

    • Jag skrev ju att jag skulle hålla mig till åtminstone nästa år men när jag var på stan idag så kunde jag inte låta bli. Men nu blir det nog inget mer förens nästa år. Det är ju nästan tur att det snart är nästa år.
      Ja, jag kommer hålla er väl informerade. Det känns som att det har varit svårt att inte skriva om det redan. Men nu känner jag att det inte är någon idé att hålla på det längre.
      Barnmorskan säger också att om jag mår illa så är det ett bra tecken för då är mina hormoner i rullning vilket tyder på att allt är som det ska. Så egentligen ska jag väl vara glad de dagarna jag mår riktigt illa, även om det är svårt.

      Ska bli spännande att bli mamma. Det är många frågor som jag ställer mig. Men allt uppenbarar sig nog sedan. Nu vill jag helst att ungen ska ha mycket hår när den kommer ut 🙂

Tack för att du har något att säga!

