Torsås nu.

Det har gått en del dagar av min visit i södern. Igår kom jag hem ifrån Malin, åkte direkt till pappa. Och här är jag nu.
Pappa är på jobbet, Alex på våningen över och Jimmy inne på sitt rum. Jag tänkte ju att jag skulle ta Jimmy till arbetsförmedlingen och allt var väl klappat och klart för det. Han hade precis vaknat och skulle hjälpa mig med diskmaskinen och så ser Jimmy att hans ena kompis kommer gående. Jimmy blir självförvånad över att han kommer klockan kvart i tio på morgonen. Så än har vi inte varit på arbetsförmedlingen…

Vi får väl se hur det går. Dit ska han i alla fall.
Alex tyckte att det var viktigt att jag poängterade att jag även ska träffa honom när jag är nere. Ja, det ska jag. Och det har jag väl gjort. I kanske totalt en timme sedan igår kväll. Han har mest varit hos Danne. Och han tyckte att jag skulle vara här hela veckan så att man hinner ses. Så han tyckte väl att jag skulle sitta här och vänta på när han har tid då,  antagligen.

Imorgon är det äntligen Kroppkakor på G. Ska bli så gött. Vad vi ska äta ikväll är ännu oklart. Pappa ska väl gå en sväng på marknaden när han kommer hem ifrån jobbet. Han skulle köpa någon krans att lägga på Jörgens grav. Det gör han varje år vid den här tiden. 2001 dog han i cancer, 34 år gammal. Och 2001 vid alla helgon så var vi i kyrkan med alla andra som hade mist någon det året. Namnen räknades upp osv. Jag var vid graven i somras och då hade jag inte varit där på ganska länge. Så jag pyntade upp det lite med blommor som jag köpt. Alex och Kristoffer va med då.

Ska träffa Catharina nu i dagarna också. Hon kommer hem sent ikväll men ett möte ska vi allt få till och på söndags eftermiddagen/kvällen åker jag till Emma, sedan är nästan min vistelse slut här. Åker hem på måndag. Och då ska jag börja med mitt projektarbete. Har projektarbete denna veckan egentligen, och lov nästa. Men vi fick lov att vända på det om vi ville och det ville ju jag så nästa vecka har jag projektvecka. Jag ska skriva om min karaktär som jag har byggt upp under utbildningens gång. Alla i klassen har en karaktär men det är nog långt ifrån alla som kommer att ha karaktären som utgångspunkt i projektarbetet. Projektet får vara max tjugo sidor så det är väl bäst att man håller sig inom ramarna. Det ska vara dubbelt radavstånd också så det fylls ju ut ganska snabbt.

Och så ska jag tänka på förtätning, gestaltning och sinnen så det blir en bra text 🙂
Mycket som händer nästa vecka så jag får se till att jag verkligen lägger ned bra med tid på projektarbetet den lediga tid jag har, men det ska väl inte vara någon konst. Ska se till att träffa Frida också. Men jag hinner nog allt med att skriva. Det gör jag alltid, vad jag än är. Har jag bara block och penna så är det väl  inga konstigheter. Sedan är det bara att bearbeta det i datorn.

Jag har lagt märke till att Alex har en väldigt skitig datorskärm. Jag sitter vid hans laptop. Han är inte hemma, så jag tog mig datorn till låns.  Han blir nog inte sur, jag är ju hans älsklings syster 😉 Alex borde dessutom städa sitt rum, vika sina kläder och slänga det som är smutstvätt i tvätten. Han har lite snusprillor liggandes här och var så det borde han också plocka bort. Och här har jag legat i natt. I en förvisso nybäddad säng. Men bland prillor, smutsvätt och damm. Alex är ju only 20 years old så det är väl så man lever då. Särskilt när han är man. Eller ja, pojke. Jag var i alla fall inte en sådan här lortgris vid tjugo år. Men sedan är jag en pedant också.

Än har jag inte fått panik på att han inte har någon organisation i sitt rum. Kanske för att jag inte riktigt bryr mig eller har med det att göra. Han kanske vill smycka rummet med prillor, vad vet jag. Eller så har han bara inte sett dom. Rummet skulle se större ut om han hade mer ordning. Men det kanske han inte heller bry sig om och då är det ju inte konstigt att det är som det är här heller. Jag tror till och med att han har nya kläder bland skitiga. Eller vad vet jag? Jag bara antar. Men det angår ju inte mig heller. Haha. Här hänger jag ut min broder för att vara en lortgris. Men det är han väl ändå inte? Han har god hygien själv men han borde ägna lite hygien i sitt rum också innan alla pälsängrar kommer och äter upp honom.

6 thoughts on “Torsås nu.

  1. Din bror låter som vår son var under en period! Nu har han stenkoll i sin lägenhet. Men många gånger tyckte jag hans rum var en sanitär olägenhet 😉

    Kram och ha det bra!

  2. … och Sonens rum var också ”under all kritik” när han bodde hemma och sen också när han flyttade hemifrån och var ensam.

    Det är egentligen först nu som han har ordning och reda. … men nu är han gift och jag har en känsla av att hon håller efter honom så det blir gjort. 🙂

    Det låter spännande ditt projektarbete och … jag har sagt det förr… jag måste också gå fler skrivarkurser och utvecklas. För det har du verkligen gjort redan … ditt språk är annorlunda … och ja … det är svårt att sätta fingret på det.

    Ha det nu fint de sista dagarna ”hemma” och så …

    Vi ses!

    Kram!

Tack för att du har något att säga!

