Kalmar imorgon!

Snart ska jag göra kladdkakemuffins. Kristoffer är och köper ägg för det hade vi tydligen inte hemma. Jag blev lite sugen på det + så har jag lite snacks att ha med mig på resan ner till Kalmar imorgon. När jag är i Kalmar så väntar Emma med maten och på kvällen så ska vi gå på bio, kolla på Hämnden.
Det tråkiga är bara resan hela vägen ner men sedan när jag väl är där så kommer det vara lovely. Andas småländsk luft igen.

Och det bästa av allt på hela Kalmar resan kommer nog lätt vara Kroppkakorna vi ska äta på lördag. Det var bättre än vad jag själv hade kunnat koka ihop. Nu är det dags för Kroppkakor igen. Jag och en i klassen försökte förklara för resten av gänget hur himla gott det är med Kroppkakor, smält smör, lingon och grädde. Fy fan så gott! Jag har längtat i säkert ett år på att få sätta tänderna i Kroppkakor. Skulle käkat det i somras men det blev inte av. Men nu! På lördag. Gött!

Kommer bli en bra vecka i Kalmar.
Så se när nästa inlägg landar!
Önska mig trevlig resa, nu är Kristoffer hemma och det är dags för bakning.
Ensam mamma söker nu också.

5 thoughts on “Kalmar imorgon!

Tack för att du har något att säga!

