Veckorna svischar förbi.

Då var helgen över, igen.
Idag var det dessutom ingen bra dag för jag lämnade hjärnan på huvudkudden. Men jag klarade mig igenom den ändå, bevisligen.
I fredags hade vi ju över Emma.B här på middag, som uppskattades. Hon var här hela kvällen sedan. Trevligt värre.
På lördagen så begav det sig, efter lunch, till Kristoffers bror där barnpassning väntade. Det klarade vi av utan problem och blev senare bjudna på både middag och efterrätt. Inte illa pinkat.
Och igår ( söndag ) så bytte vi däck. Så nu har vi vinterdäcken på. Och det kan nog behövas nu, om man läser i tidningar om alla avåkningar och olyckor som orsakats av kyla, underkylt regn. Får hoppas att vi slipper sådant i vinter.

Jag har ju aldrig kört på vinterväglag så det lär ju bli en upplevelse. Förvisso har jag ju gjort halkbanan, men det är nog aldrig på samma sätt.
Igår när vi bytt däcken så skulle vi till Statoil och kolla lufttrycket i dom och det verkade som om att hela Bollnäs skulle göra det just då vid fyra tiden. Vi stod å tvättade bilen på Q8 så länge, istället. Sedan så kollade vi lufttrycket. Det blev snabbt kö och ett par äldre gubbar kom fram till oss och tingade den där luftgrejen man använder. Söndagar verkar vara rå-om-din-bil dagar. Men det är ju i alla fall bra det, att folket här bryr sig om hur bilen mår.
Fast de verkar veta mer om hur man gör rent en bil än hur man blinkar ( särskilt i rondeller ). Jag får helt enkelt gissa i vilken riktning alla ska åt. En del far ju rakt in i rondellen utan att ta hänsyn till de som redan är i den. Här växlas det inte ner inte, rakt på! och givetvis utan att blinka sig ut sedan.

Idag var det en bra dag på så viss att Håkan Hellströms skiva äntligen kom med posten.

Signerad och klar. Vi som förbokade den fick den signerad. Och dum är man ju om man inte fixat det så.
Fast det bästa vore ju om jag bara kunde köpa skivan och sedan besöka en skivbutik där han satt för signering. Men nu är det ju inte så att han är i krokarna direkt. Om jag inte tar Stockholm som ”i krokarna”. Det var nog de närmsta han var. Synd.
Har lyssnat lite på skivan men som alltid med Håkan så måste jag lyssna på texterna i hans låtar innan jag tycker dom är bra. Det är där allt ligger.

Bara av att ha lyssnat igenom den som hastigast så tycker jag att den är bra. Fina och meningsfulla texter. Det är en Håkanskiva i allra högsta grad. Finns säkert ett par nya favoritlåtar där med honom 🙂

Snart är det dags för Kalmarvisiten. 25 oktober åker jag ned och första anhalt blir ju då, som jag nämnt tidigare, hos Fröken Molin. Trevligt värre. Hon är nog brun som en pepparkaka för hon har nyligen kommit hem ifrån Tunisien, den lyckosten. Men jag ska väl inte deppa. Jag får nog mina söta dagar jag med snart, förhoppningsvis. Jag reser ju genom Sverige istället. Inte alla som kan det inte.
Ska bli trevligt att se alla glada små trynen igen. Alla blir ju så glada över att se mig, och väl är väl det 😉 Jag är lika glad jag. I alla fall oftast. Vissa träffar man ju på utan att man vill det.

Nu ska jag nog hämta hjärnan ifrån huvudkudden och börja tänka lite.
En liten textrad ifrån Håkans låt River en vacker dröm
” En vän är en vän hur taskigt livet än gått ”.

5 thoughts on “Veckorna svischar förbi.

  1. Det var ett bra citat det där om vad vänskap är. Precis så är det … vänner är man i både lust och nöd … ungefär som i ett äktenskap.

    Ha så kul på din tripp till Kalmar … om vi inte ses innan dess.

    Kramar!

  2. Så skönt att redan ha fått på vinterdäcken. Vi måste först köpa nya så nu blir man väl av med ett antal tusenlappar. Men det är bara att gilla läget för säkert måste man ju köra!

    • Vi fick ju så gott som nya när vi köpte bilen i somras så glad är jag att slippa lägga ut några tusen, i alla fall denna vintern.
      Vinterdäcken kom inte en dag för sent för inatt har det snöat lite grann.

Tack för att du har något att säga!

