En liten award.

Sköna helg. Veckorna kan gärna rusa fram, men helgerna får gå sakta och verka långa. Det gäller väl att fylla dagarna med något bra så att det känns som om man har gjort något på helgen. Idag har vi varit runt i olika affärer och tittat runt. Men inte shoppat. I alla fall inte mycket. Vi har kollat på lite lampor, vi försöker hitta en till köket men det verkar ju omöjligt. Så det får väl dröja ett tag till innan vi hittar det. Vi käkade lunch på Mr.Bean. Försökte hitta en stor växt på Mobackes men hittade ingen där heller. Visst fanns det växter, men ingen vi ville ha. Inte just i dag i alla fall.

När vi var vid Mobackes så valde jag att ta en liten bild på en lövig trappa.

Klickar ni på bilden så kommer den upp i en större version.

Jag har dessutom tagit tag i disken som hade växt till sig. Så nu känns det bra 😉 Vill inte gå in i köket annars. Får panik när jag ser alla måsten rakt framför mig.

För någon dag sedan så fick jag en award ( för att byta samtalsämne ) ifrån Skatan.

Och om jag fattade det rätt så skulle jag lista tre saker som betyder mest för mig..?
1. Livet.
2. Alla människor som ingår i mitt liv.
3. Min frihet.

Annars ikväll så händer det inte mycket. Och jag skulle vilja ha förslag på vad man kan äta imorgon, söndag, som dessutom ger en del mat så vi får matlådor till måndag? Något gott kanske? 🙂
Imorgon vankas det att göra en ny matlista. Så det gäller att vi håller ögonen öppna inför nya recept. Fick en del förslag härom dagen så de borde vi ta till oss och sedan försöka oss på att laga det.

Nu till veckan så kommer det författarbesök till klassen, både måndag och tisdag. Samma författare båda dagarna. En diktare, poet. Vi fick i uppgift att göra tre dikter, två med direktiv om hur och en som var helt fri. Sedan ska han säga sitt om dom, analysera dom osv. Så det ska bli spännande. Vi har även fått alla andras tre dikter att läsa under helgen för att själva kunna fundera kring dikterna och vara med i diskussioner. Sedan var det en del annat som skulle hända i veckan också, men minns inte riktigt vad. Det återstår att se till veckan 🙂

Längtar tills jag ska till Kalmar. Påminner er igen om att det blir den 25/10 – 1/11 som jag är nere.
Så ni som vill ses då jag är där, hojta till. Jag ska i alla fall ner till Blekinge, till syrran nån dag. Sova där och så. Tänkte vara i Torsås över helgen. Hoppas på att Catharina ha tid när hon är hemma ifrån lumpalivet en liten stund. Första anhalt blir hos världens bästa Emma 🙂 Träffa farfar också, som är dålig lite hit och dit. Egentligen alltid men mer ibland och mindre andra gånger. Blir en bra vecka i alla fall, det slår jag vad om.

Nu verkar ett styckmord som skett här i Bollnäs vara löst i alla fall, efter månad.
Aftonbladet skrev så här:

Kan tänka mig att Christians familj är glada att det är upplöst nu. Att de kan få ett slut och tillåta sig själva att sörja.
Det är nog obeskrivligt de dom känner nu. Ynglingar till att mörda, och dessutom stycka.. Usch.

Det var egentligen inte bra avslut på detta inlägg, och för att hetta upp det igen så var det helt rätt deltagare som åkte ur Idol igår. Sassa, äntligen ute!
Tack för mig!

2 thoughts on “En liten award.

  1. Vilken vacker höstbild! Ljuset faller in så läckert från sidan…

    Även om inte Christian får livet åter så tror jag det är en lättnad för familjen. En lättnad mitt i det svåra…

    Kram

  2. Du kanske lägger ut de här dikterna här på bloggen också, eller? En eller alla? Dikter har jag själv egentligen aldrig skrivit för det är verkligen svårt tycker jag … att få in en tanke eller ett budskap eller en känsla utan att kunna ”bre ut sig” som jag har för vana.

    Kramar i massor!

Tack för att du har något att säga!

