En ambitiös kvinna? Nä.

Igår hade jag ambitioner. Jag visste precis hur dagen skulle bli och vad jag skulle hitta på.
Jag skulle göra dikterna som skulle lämnas in idag.
Jag skulle läsa i min bok.
Jag skulle baka bullar.
Jag skulle göra en matlista för veckan.
Jag skulle gå en runda.
Jag skulle och jag skulle.
( Det kallas en Anafor mina vänner, att börja alla meningar likadant, här i mitt fall är det Jag skulle.
Sådant jag lär mig på skrivarlinjen )

Jag gjorde bara de två första sakerna på listan. Sedan förslappades jag. Orken rann ut och jag fastnade med röven i soffan. Jag och Kristoffer kollade på den animerade filmen Draktränaren. Inte ens maten blev som den skulle. Potatismos och köttbullar stod på schemat. Vi käkade snabbmat istället. Köttbullarna stektes och potatisen kokades men blev inte till mos ( Vi var ju tvungna att ha matlådor idag ). Så idag som lunch hade jag köttbullar, potatis och lingon. Inte så tillfredsställande, jag käkade bara två köttbullar.
Jag blev bara så matt. Idag är det kanelbullens dag, därav som jag skulle gjort bullar igår. Ville ta med mig till klassen och bjuda på. Nu hade ju en deltagare tänkt i samma banor som jag så jag har inte blivit utan kanelbulle idag. Har ni blivit utan?

Idag har i alla fall en halv matlista blivit gjord men det behöver fyllas i mer i den. Så tips? Ge mig jättemycket tips. Men jag förstår att ni själva har problem att få ihop maträtter för hela veckan. Men tipsa gärna så fort ni kommer på något. Någon risrätt vore inte fel att få tips om? Har försökt kolla på nätet men hittar mycket risotto eller saker som vi inte gillar. Men tänk inte ”det kanske hon inte gillar” bring it on, ge mig tips!

I lördags var en liten bättre dag än igår. Jag och Kristoffer käkade frukost och begav oss till Gävle. Tidigare i veckan så fick Kristoffer två biobiljetter ifrån sitt jobb för att han jobbat så bra. Så vi var först på en shoppingrunda, käkade på resturang sedan så var det dags för bio. Vi kollade på Inception. Den var lite knepig i början och jag måste nog se den igen för att få ihop den, vad som menades på slutet liksom. Men absolut sevärd 🙂

Ett gäng som leker lite med drömmar osv. Lite action men bra handling.

Och jag måste få det gjort med att lägga in en och annan ny text men det får väl vänta tills på onsdag eller så, då jag känner att jag har tid. Usch. Egentligen har jag tid, det är väl orken det handlar om. Nu t.ex. så ska jag hänga upp lite tvätt, sedan är det Halv åtta hos mig – Parspecial. Kanske jag får lite mattips därifrån. Men jag hoppas ifrån tips ifrån er 🙂
Hoppas er måndag har varit till belåtenhet.

2 thoughts on “En ambitiös kvinna? Nä.

  1. Idag har jag fått veta att man inte skall planera så mycket … att inte JAG skall planera så mycket för då stressar jag. Kanske är det ett bra råd till dig också … 🙂

    Och så har du lärt mig något nytt … eller åtminstone friskat upp mitt minne … vad en anafor är för något. Kul att veta … även om man kanske inte använder det så ofta i en text ändå …

    Kram!

Tack för att du har något att säga!

