En höstdag i mitt liv.

Torsdag. Vilken härlig torsdag. Och idag mina vänner fick jag skrapa bilen på  morgonkvisten.
Första gången som jag skrapar våran bil. Första gången för allting. Jag trodde det skulle vara roligt att skrapa rutorna. Eftersom att jag inte hade räknat med att få skrapa rutorna så blev jag lite stressad för jag vill helst komma till skolan och kunna sitta och hämta mig ett par sekunder innan lektionen drar igång. Det var bara till att skrapa på som tusan och sedan dra iväg.

Väl i skolan så upptäcker jag att jag har glömt pärmen hemma. I min pärm har jag alla mina papper + kollegieblocken. Och jag som går en skrivarlinje måste ju ha papper och penna. Pennorna hade jag med mig i mitt pennskrin som jag så fint lagt ner i min handväska. Jag tyckte det kändes lite tomt när jag klev ur bilen vid skolan. Det var bara att gå till lektionssalen och säga vad som hade hänt. Jag fick ett par papper av en klasskompis så det löste sig ju. Sedan när vi hade en halvtimmes fikarast passade jag på att köra hem och hämta min pärm. Kan ju inte snylta papper ifrån andra hela dagen.

Idag gjorde vi en rolig övning. Vi skulle gå ut och samla in sju saker. Något skulle vara sådant som inte tillhörde naturen. Sedan fick vi en skrivuppgift på det. Vi skulle skriva en sammanhängande berättelse. Läraren hade skrivit upp olika punkter. Bland annat om ett gräl som skulle uppstå om en sak och sedan något som skulle saknas osv. Det gällde att få med de där sakerna som man hade hämtat ifrån naturen och det tycker jag att jag lyckades med. Vet inte om jag ska lägga upp den texten för den behöver en sådan förklaring. Kanske jag kan ändå.. Imorgon 😉

Idag orkar jag inte. Nu sitter jag bara och tar det lugnt efter att jag har stått och diskat. Dessförinnan gick jag och Kristoffer till Willys. Det är en liten bit. Vi sa igår att om det var bra väder idag så skulle vi gå en promenad. Och vi behövde lite grejer på affärn så då blev det två flugor i en smäll 🙂 Det var skönt ute. Underbart med solen i ansiktet. När vi var på väg hem så kom det fram en A – Lagare till Kristoffer och så sa han:
– Jag vet att jag är skäggig och ful men jag måste få berätta en läskig sak.
Kristoffer:
– Okeej.
– Alldeles nyss så blev jag nästan påkörd. Det var väldigt läskigt.
– Man får akta sig i trafiken, kontrar Kristoffer.
– Ja, nu har jag bara några meter kvar, säger A-Lagaren och pekar mot Willys.
Kristoffer ber han att cykla försiktigt och det lovar A-lagaren att göra.
Hoppas att han inte får fler nära-döden-upplevelser 😉

På vägen hem så tog jag lite bilder. Kristoffer frågade om jag inte skulle ta lite höstbilder 😉

Kristoffer i motljus. Och förhoppningsvis den sista bilden med de där glasögonen. Han får nya på tisdag. Så jag ska ta en före och efterbild så ska ni får se vilka snygga brillor han hittat 🙂


Färgerna på hösten är så fina i kontrast till varandra.



Det som är trist med hösten är att snart är det vinter, snö och rusk. Det gäller att klä sig ordentligt, då har jag inget att klaga på.

Nu ska jag göra såsen till middagen som snart råder här i huset. Det blir potatisgratäng med fläskfilé. En del kan tycka att då behövs det minsann ingen sås, men det tycker vi. Och nu är jag väldigt hungrig. Klockan är snart halv sju och jag åt inte upp all min lunch och har bara ätit lite mellanmål sedan. Så nu kurrar det rejält!

Kram på er!

2 thoughts on “En höstdag i mitt liv.

  1. Vilka vackra höstbilder! just den härliga himlen mot bladens höstfärger är så fina.

    Klar att man måste ha sås! En liten klick i alla fall. Hoppas att det smakade bra.

    Trevlig helg!

  2. Nja … jag ”hoppar” nog såsen till gratäng men ”smaken är som baken” … Härliga höstbilder men jag kan … som du … inte riktigt njuta av dom för snart är det förbi och det är bara kallt och mörkt och grått och senhöst och sen kallt och kanske snö och is och … vinter och sen …

    Kram!

Tack för att du har något att säga!

