Lite shopping skadar ingen.

Vilken bra måndag jag har haft. Kanske är det mest för att jag har hittat ett har stövlar med lagom högklack och coola dessutom.
Eller så är det bästa att Kristoffer följde med till Synsam för att kolla ut ett par nya glasögon till sig själv. De han har haft har han haft hur länge som helst. Så nu är det dags för ett par nya. Han hittade två som han tyckte om. Vi får se om han väljer båda. De är ju inte alltid så billigt med glasögon. Kristoffer som rakar skallen och inte sparar ut hår behöver ett par snygga brillor. Jag kommer lägga ut en för och efterbild när han väl har fått hem brillorna i sin rätta styrka.

Han ska på synundersökning på onsdag för att se vilken styrka det är han har nu. Det blir som en helt ny look med nya glajer. Och han behöver ett par som passar hans utseende. Nu ska ju inte ni tro att det är jag som har tvingat han att köpa brillorna för att JAG tycker att de han har nu är fula. De är inte särskilt snygga men han har ju själv sagt att det är dags för nya. Jag sa i lördags att på måndag går vi till synsam och så var det med den saken. Det hade aldrig blivit gjort annars. Äntligen!


Mina nya skor. Blev inte värsta bilden men ni får ju ett litet hum om hur de ser ut.

Imorgon får vi lite sovmorgon. Ena läraren är sjuk och den andra läraren brukar vi inte ha på tisdagar mer än på eftermiddagen så imorgon börjar vi halv ett. Vi har fått i uppgift att läsa i boken som ska vara utläst den sjunde oktober. Så den tiden hoppas jag att alla ta till vara på. En del har ju inte börjat med boken så det blir verkligen att streckläsa för deras del.  Men det är ju inte riktigt min ensak.

Nu ska jag kolla på Halv åtta hos mig och gosa med Kristoffer 😉

4 thoughts on “Lite shopping skadar ingen.

  1. Jag skall snart på undersökning av ögonen för att få operera mig mot grå starr. Sen skall jag också köpa nya bågar …

    Det ääär jättekul att förnya sig med nya bågar. Och dom är ju och viktiga för hur man vill se ut .,..

    Kram!

Tack för att du har något att säga!

