Middagstips, tack!

Det har inte undgått någon att det är söndag idag. Det innebär måndag imorgon. Måndagar är bland de bästa dagarna för då vet man att veckan har börjat och att en ny helg snart tar vid.
Denna helgen gick ju fort. Poff och så var den över. Men det känns ändå som om jag hittat på en del.
Idag har vi frostat av frysen. Det tog en timme ungefär. Trodde det skulle ta längre tid men det är väl beroende på hur mycket is som har bildats. Det var väl tillräckligt i vår frys tyckte jag så då var det bara till att ta tag i det.

När det var klart kunde vi åka till affären och fylla på förrådet 😉
Vi handlade på Willys. Vi handlade ganska mycket där. Fyra fulla kassar. Kalaset gick på 953 spänn.
På Willys reklamskyltar utanför butiken så står det något i stil med ”Du som vill dryga ut hushållskassan lite extra ”.
Det är inte exakt så som det står men ni fattar? Och det tycker jag verkligen att vi gjorde idag.
Tjänade på att handla på Willys än Ica. Och det är ju bra 🙂 Räcker pengarna längre.

Idag har jag dessutom bokat resa till Kalmar.
Den tjugofemte oktober åker jag till Kalmar. Anländer där 17.25 och då blir det raka vägen till Emma 🙂
Sedan blir det avfärd igen den första november så jag blir där en vecka. Vill ni ses så är det bäst att boka mig. För när jag väl är i Kalmar så är kalendern ganska full. Jag utgår ifrån att alla jag känner läser min blogg så då är det upp till er att boka mig haha.
Jag berättar när jag är nere, ni säger vilka dagar ni är lediga och jag klistrar ihop ett schema. För det är lite kaos varje gång jag ska till Kalmar med att få ihop det. Gäller att passa på nu när jag är nere för sedan kommer jag nog inte ner på ett tag. Brukar vara nere var tredje månad men eftersom att jag pluggar nu och har lov på utsatt tid och inte kan ändra på det så får det bli så.

Snälla, rara läsare. Har ni några middagstips? Jag har kollat på olika receptsidor på nätet men inte hittat något jag känner särskilt för men ni kanske har något? Det spelar ingen roll vad det är. Vad har ni ätit idag tex? Vad ska ni äta i veckan?
Jag och Kristoffer gör ju matlista över veckan och har ett par dagar som inte är ifyllt ännu. Idag käkade vi Korv och Stroganoff.

Nu ska jag läsa lite av era bloggar och se vad ni har haft för er idag!
PS PS PS PS:
Jag har lagt till en liten, liten text bland ”Mina texter”.
Den är längst upp, så slipper ni skrolla ner så mycket.

3 thoughts on “Middagstips, tack!

    • Man får slarva ibland 🙂
      Om jag skulle ta Pizza på en söndag så skulle jag vara för orolig om vad vi ska ha som matlådor dagen därpå 😉
      Du får väl gå lite längre promenader med hundarna så är Pizzan borta sedan!

Tack för att du har något att säga!

