Tre år med dig …

Jag har en del saker att berätta för er gott folk.
För det först så kommer jag skriva ett litet PS längst ner av mina inlägg när jag har uppdaterat ”Mina texter”.
Så att ni inte missar det.
För det andra så hade jag och Kristoffer mysdag igår. Fast det har vi ju nästan varje dag.
Igår tog vi tag i firandet av vår tre-årsdag. Vi har ju inte direkt något datum utan tar det bara i september någon gång.
Kristoffer kom sent ifrån jobbet igår. Jag började nästan bli orolig. För han hade inte sagt något om att jobba över. Jag skickade ett sms och frågade vart han höll hus, men inget svar. En stund senare så kommer han hem.
Då har han varit iväg och köpt fem rosor till mig 🙂


Fick ett sött kort till.
Det tåls att tillägga att han cyklade i regnrusket och köpte blommor till mig. Han var en snabbis på ICA också och köpte lite grönsaker och dipp. Men efter vårt lilla restaurangbesök så orkade vi inte det. Vi åt både middag och efterrätt på Akropolis här i Bollnäs. Mumsigt var det. Jag bjöd min älskling på det! Jag hade ju fått rosor 🙂

Efter restaurangen gick vi lite på ”stan” sen så åkte vi hem och smälte maten. Tog det lite lugnt.
Jag satt och läste lite i min nya bok. Det är Håkan Hellströms fotobok. Men med mycket text som Håkan själv skrivit. Nästan som en liten biografi 😉

Längst bak i boken väntade en liten överraskning som jag inte visste om. Det var en singel. En utav låtarna som finns med på hans nya skiva. Saknade te havs. Skivan släpps i oktober och den är bokad och klar. Den som väntar på något gott väntar väl aldrig för länge!

Idag tog vi det lilla lugna på förmiddagen sedan så begav vi oss till Holmsveden och fikade. Frida och Alexander befann sig i Fridas pappas stuga. Det ligger några mil ifrån Bollnäs så vi tänkte att vi kunde dra dit. Länge sedan jag träffade Frida också så det var trevligt. Nu har vi just ätit tacos och diskat. Hur denna lördagskvällen slutar vet man ju aldrig men jag har efterlyst en rysare eller en skräckfilm så det är vad jag hoppas på.

Imorgon är det matshopping på schemat. Efter att vi har bestämt vad vi ska äta i veckan.
Det är väl vad som snurrar nu. Måste verkligen ta mig i kragen och läsa boken som ska vara utläst till den sjunde oktober.
Ska läsa varje kväll nu har jag bestämt. Det är ju inte den roligaste boken och jag har bara läst igenom tre kapitel, boken är trehundra sidor.

JAG TYCKER att det kan bli bättre väder här. Regn, regn och regn. Så har det varit i flera dagar. Det spöregnade i Holmsveden. Frida ville ut i skogen men det är ju inte så trevligt om det ska spöregna.
Ska lägga in en och annan text här imorgon. Det borde jag orka. Men så fort de ligger uppe så säger jag till 🙂
Hoppas ni har en förträfflig kväll … och helg.
KRAM

3 thoughts on “Tre år med dig …

  1. Stort grattis till er båda 😀

    Jag var med sugen på att se en skräckis, men jag vart kräsen igår så fick bli Poltergeist 1an. Inte för att den är läskig men en klassiker :).

    Hoppas allt är finnemang.
    KRAM

  2. Grattis Grattis Grattis … då har ni bara 38 år kvar till vårt rekord … hittills.

    Men ni verkar onekligen ha kommit en bra bit på vägen … i nöd OCH lust … med att hålla ihop.
    Så jag önskar er förstås många lyckliga år framöver …
    Bra att du tipsar när du uppdaterar din skrivarsida.

    Kramar!

    • Tackar!
      Ja, det var ju några år för att slå det rekordet 😉
      Vi har verkligen varit med om det ena och det andra genom dessa år men har ändå bestämt oss för att hålla ihop. Och det är väl så med kärleken.
      Håller ihop när det är med och motgång. Älskar man någon så är det en ganska given sak.
      I nöd och lust, precis som du skriver!

      KRAM

Tack för att du har något att säga!

