Valvaka Vs. Ensam mamma söker

Jag har tänkt nu i två dagar att jag ska lägga ut mina texter på en flik här på bloggen men det får bli imorgon istället.
Nu är det ju valvaka. Till det käkar vi varmamackor. Men det är ju Ensam mamma söker på trean samtidigt så vi zappar lite. Mest kollar vi på Ensam mamma söker. Det är ju resultatet i valvakan som är det mest spännande och det är ju inte förens senare som det kommer. Det är bara att vänta. Ska bli mycket spännande att se vilket det blir, höger eller vänster. Eller varför inte SD? De är ju ett stort skämt.

Tittar ni också på valvakan eller bryr ni er inte om sådant? 🙂

I helgen har vi mest tagit det lugnt. Igår så kollade vi mest på tv, Teen mom på mtv. Kanske jag lär mig ett och annat om att vara förälder när den dagen väl är här. Även om jag inte är en tonåring och går på gymnasiet. Det är ju absolut inte samma sak att föda när man är 16 – 18 som när man är 21-23. Jag vill i alla fall inte vara över 25 innan jag får mitt första barn. Så mycket som ska klaffa.
Idag ( söndag ) så har vi varit och röstat, självklart, och sedan så bar det av till Mattias och Anna. Vi passade deras barn en liten runda medan de åkte ut i naturen för att plocka lite svamp. Så var vi där mellan elva och sjutton. Kul!

Imorgon är det måndag igen. Och jag har ingen ångest över det alls. För veckorna är så roliga. Måste ta mig tid att läsa lite bok också ( Kerstin Thorvall med När man skjuter arbetare ) . Ska ju vara utläst och klar till den 7 oktober. Det är ganska mycket text. Har bara läst ett kapitel än så länge. Jag får verkligen streckläsa sedan. Även om läraren sagt att vi inte riktigt ska göra det. Men jag hittar ju den form som är bäst för mig, som känns bra. Det är ju så det måste vara.

Imorgon kommer texterna in här så då får ni komma på återbesök. Ska läsa lite bloggar nu på kvällskvisten. Är så dålig på det om helgerna!
Kram på er.

One thought on “Valvaka Vs. Ensam mamma söker

Tack för att du har något att säga!

