Röstfiske i brevlådan.

Stackars min brevlåda. Den har drabbats av extra nedsläpp nu, särskilt denna veckan. Och det är inte räkningar utan det är olika partier som röstfiskar och tycker att jag ska rösta si och jag ska rösta så. Tro det eller ej men socialdemokraterna verkar till och med ha mitt mobilnummer, för idag fick jag ett sms ifrån dom. De påminde mig om att jag ska gå och rösta på söndag. Och det ska jag. Men jag har blivit kluven vart jag ska lägga min röst. Fast det blir väl det gamla vanliga. Eller något. Det gamla vanliga, det låter som om jag har röstat hundra gånger förut. Jag har bara röstat en enda gång och då hade jag precis fyllt 18.

NU har jag liite mer koll än vad jag hade då och jag lever ett eget liv som påverkas av vilka det är som sitter i regeringen. Det handlar om mitt liv. Ska faktiskt bli spännande att följa rösträkningen. Vem står som segrare? Det återstår att se. Vet inte när de egentligen avslöjas. Vi får se vad som händer.

Denna veckan har som de senaste veckorna, flygit förbi. Det är så det känns. Imorgon är det fredag, igen. Har er vecka gått fort eller har den varit den segaste på länge? Jag tror det är min lediga onsdag som gör att det känns som om veckorna bara försvinner. Jag är ju egentligen inte jätteledig på onsdagar utan vi får ju en skrivaruppgift varje tisdag. Och den ska vi göra på onsdagen och lämna in på torsdagen. Denna veckan skulle vi skriva en ramberättelse. Med en ramberättelse så innebär det att du håller dig inom en ram eller så. Alltså vår ram var att gå ifrån nutid till dåtid, nutid, dåtid osv. Eller tvärtom. Det var lite knivigt. Jag visste inte alls hur jag skulle göra eller vad den skulle handla om. Vi fick ett exempel om hur vi kunde göra och då kunde dåtiden vara som en tanke på något som hänt förr, ett minne eller så. Jag fick väl ihop det tillslut och ska ha klarat uppgiften.

Det var visst inte bara jag som hade haft problem med hur jag skulle lägga upp det. Det kändes bra. Jag skrev om en tjej i trettonårsåldern som inte var omtyckt i skolan och hade två alkoholiserade föräldrar som inte brydde sig alls om varken henne eller hennes syster. Hon tar hand om sin syster samtidigt som hon vill passa in i skolan. Och lite sådär. Det skulle bara vara på två A4 sidor med dubbelradavstånd. Så det blev ju inte en massiv text men ändå ett verk av mig. Jag hade tänkt om jag skulle lägga upp mina texter i en egen flik här på bloggen, men vet inte hur omtyckt och läst det skulle bli. Vad tycker ni om det? Något som skulle vara intressant?

Jag vet inte vad jag mer ska skriva idag. Lite idétorka känner jag. Blir väl så när jag skriver hela dagen. Fast det är lättare att skriva om sina tankar och vad som händer och sker än att hela tiden producera berättelser, dikter eller så. Men inte idag. Idag skrev jag inte direkt mycket intressant. Men vem kräver det egentligen? Bara jag själv.. Ni är väl glada bara jag lever hehe.

5 thoughts on “Röstfiske i brevlådan.

  1. Jag skulle tycka att det var väldigt kul om du la upp dina egna texter i en flik här på bloggen …. och så har du dom samlade också.

    Jag har lagt upp olika flikar … mest för mig själv faktiskt … på min blogg som jag vill ha samlade på ett ställe …

    Och du … här har du en som kommer att läsa dina texter … var så säker.

    Kramar!

Tack för att du har något att säga!

