En vecka har gått, nästan.

Kan ni fatta att det är fredag idag? Det kan verkligen inte jag. Det känns som om att det var måndag igår och idag har jag vara vaknat och så är det fredag. Det är ju bra att veckorna flyger iväg, i alla fall ibland. Det är ju inte alltid jag vill att veckorna ska gå fort. Men det är ju härligt med helg och ledighet. I helgen har jag inget särskilt planerat mer än att ta det lugnt, vila hjärnan och se till att städa här hemma. För det behövs. Jag har lärt mig mycket denna veckan och har fått ta in mycket. Allt har inte sjunkit in men det gör väl det nu i helgen, hoppas jag i alla fall.

Igår va jag och Kristoffer lata. Vi åkte till Sibylla. Det verkar resten av Bollnäs också göra för det var verkligen rusning. Tidigare igår så kom det rabattkuponger på maten på just Sibylla. Så det gjorde nog en del för barnfamiljer. Vi utnyttjade inte rabattkupongerna för de var inte rabatt på något av de vi ville ha. Men vi käkade ändå gratis. Det enda vi betalade för var dippen. Tanten i kassan glömde ta betalt. Under tiden när vi satt och åt så satt jag å dividerade om jag skulle gå fram och be om att få betala eller om jag inte skulle det. Kristoffer tyckte inte, eftersom att vi alltid är så himla överärliga när det gäller sådana saker. Någon gång ska väl vi få glida lite. Så vi gled.. ut. Utan att betala och jag hade inte så himla stora skuldkänslor. Bara lite kanske.

Mätta och belåtna åkte vi hem och började styra upp med att skriva ut foton och rama in. Sedan har vi ett eget fotoalbum som handlar om vår resa genom livet tillsammans Den behövdes fyllas på lite.
Och nu, i detta nuet kom jag på vad för bild vi har glömt att sätta in. Det var ju på den dagen vi förlovade oss. Så det får jag ta nästa gång jag ska skriva ut lite bilder. Men grejen är att jag försökt få allt i kronologisk ordning i albumet och det blir det ju inte nu. Men det får väl vara så. Ett liten tillbakablick istället 🙂 Hur kunde jag glömma det? Typiskt.

Varje dag har vi citat på tavlan, det vet jag att jag har skrivit om förut men då hade jag papperna i bilen. Det har jag inte nu så nu kan jag skriva ned några.
Gläds åt att du snubbla, du slapp just att falla
Ungdomen skulle vara ett idealiskt tillstånd om den kom senare i livet ” – James Thurber
Förlåtelse är att låsa upp dörren för att släppa någon fri – och inse att fången var du ” – Jacques Lacan
Det är dem jag har skrivit upp i alla fall. Vi har ju haft många fler men inga som jag riktigt fastnat för. Men det gjorde jag med dessa 🙂 Roligt med smarta och bra citat tycker jag.

Jag ska diska och fixa innan Kristoffer kommer hem. Idag har jag energi känner jag. Slutade ju klockan tolv så jag har ingen anledning att säga att jag är trött och låta Kristoffer göra det jag lika gärna kunnat hinna med. Nej, idag ska jag vara aktiv. Ingen förlamad trötthet ska dyka upp här, inte idag! Nu är det helg och vila, vila vila! Förutom idag. Idag är det full rulle, nästan. Ska på stan sedan tror jag. Hitta lite underkläder. Kristoffer ska hitta en present till sin pappa som fyller år nästa vecka. Så får vi lite gjort. Vi ska väl hänga upp lite foton. Vi pysslade bara med utskrift och inramning igår.

Ikväll blir det kotletter med klyftpotatis. Med en god sallad till såklart. Får hoppas att det blir bra. Vi har inte direkt något recept att gå efter. Vi behöver väl inget. Vi ska inte göra något särskilt med kotletterna. Så det är väl bara att köra på känsla som alltid!
Nu ska jag börja med disken. Ville bara skriva ett inlägg först. Samla tankarna. Borde vila också, sov ingenting i natt.

Min bebis Ville! Glidarn.

3 thoughts on “En vecka har gått, nästan.

  1. Ja tiden bara flyger förbi, det gäller att hänga med! Ett citat som förföljt mig lite på högskolan är detta: ”Jag älskar det svischande ljudet av deadlines som flyger förbi”

  2. Jag håller med dig och Znogge … det ääär jätteroligt med citat. Man önskar bara man kunde uttrycka de här djupsinnigheterna själv.

    De av dom som du citerade som jag gillade bäst var … ”Gläds åt att du snubbla, du slapp just att falla ”

    Kramar!

Tack för att du har något att säga!

