Vad ska jag göra idag?

Vad snabbt jag blir rastlös. Rastlös på att må illa, rastlös på att vara slö. Orkar inte ta tag i någon även om jag vill. För några dagar sedan så bokade jag in mig på spinning som är klockan sju ikväll. Frågan är om jag ska gå dit med risken att spy ner allihop eller om jag helt enkelt ska stanna hemma och baka med Kristoffer. Han ville baka igår men det orkade jag inte med. Ingen lust alls, bara utmattad.
Men jag får väl helt enkelt tvinga mig till att göra något. Men jag vet bara inte vad. Kanske ordna med disken eller något. Vad vet jag. Jag vill egentligen inte skippa spinningen men det är väl ingen idé att gå dit om jag är sjuk. Det är egentligen bara vansinne.

Jag vill bara komma igång efter en träningsfri sommar. Men den dagen kommer väl. Antar att det bara blir en hemma dag idag. Med bak. När Kristoffer väl kommer hem. Han slutar inte förens om två timmar och som vanligt vill han ta det lugn efter han kommit hem. Fast å andra sidan så ville han baka ungefär direkt när han kom innanför dörren igår. Och egentligen, när han säger att vi ska baka, så blir det ändå jag som gör det. Han äter upp allt sedan. Det är ungefär så vi bakar haha.

Jag måste klippa mig också. Får göra det till min födelsedag kanske? Bara topparna liksom, inget drastiskt. Dessutom ska jag baka en tårta till min födelsedag. Men vet inte vad för tårta. Ska kolla på lite tårtor på internet och vad jag kan tänkas behöva. Eller varför inte en Banoffee paj som Livsglimtar tipsade om för ett tag sedan? Den verkar ju också grymt god. Varför inte göra båda två? Lite festligt. Har ju någon vecka på mig att tänka över hur jag ska göra.

Jag hade tänkt skriva om något helt annat idag. Något lite mer djupare och ingående men det har lämnat skallen helt. Det jag tänkte skriva… Så det får bli en annan dag. När jag inte bara har spyor i skallen… Eller så.
Här är en bra låt, som omväxling. Kalasbra! Har nog haft den uppe här förr. Nu kommer den igen,
Edward Sharpe & The magnetic Zeros –  Home

2 thoughts on “Vad ska jag göra idag?

Tack för att du har något att säga!

