Hur vore det om min käft slutade vattnas?

Natten till idag och dagen idag har inte varit så bra. Det är inte så att jag har omgivits av idioter. Absolut inte. Jag har mest varit för mig själv. Dagen vaknades hemma hos Frida ( som förövrigt inte var hemma ). Jag skulle jobba idag, 10 timmar. Det blev inget mer med det eftersom att jag hela natten mått så illa att jag inte kunde sova. Dessutom så kändes det som om att magen vändes på mig. Det har fortsatt hela dagen och är ännu. Trotts att jag försökt få i mig vätska och äta så har illamåendet bestått och jag står knappt ut. Är jag matförgiftad?

Jag körde hem när jag kände mig någorlunda bra idag på dagen och la mig på sängen och gjorde inte ett dyft. Försökte sova antar jag men utan någon som helst lycka. Sedan slöglodde jag på tvn fram tills Kristoffer kom hem, då låg jag och sov. Han väckte mig och nu har jag fått beklaga mig över hur jag mår. Det som är bra är ju att jag inte jobbar förens på lördag igen så jag har ju tid på mig att friskna till. Jag hoppas på att bli bättre redan tills imorgon, men det är väl att hoppas för mycket. Kristoffer vill baka men jag känner inte direkt något sug för det. Skulle ändå inte vilja äta det då jag mår blä. Men äta det ska jag försöka ändå. Men inte kakor utan mat. Potatismos och fiskpinnar med remoladsås. Det kan väl få vilken mun som helst att vattnas? Ja, i min mun vattnas det i alla fall, men inte av det skälet. Det är mer dags att besöka min nye bästa vän, toaletten.

Jag vill ändå få i mig maten och behålla den. Och jag vet, efter idag, att jag inte kommer att bli anorektiker då jag hatar att spy. Fy farao. Hur kan man tvinga sig till att spy? Usch. Det är ju det värsta. Det är det värsta att lyssna på också dessutom. Det fick jag erfara på jobbet i lördags. Jag skulle städa inne vid toaletterna och där var det någon som hade låst in sig för att spy. Fy fan. Intressant läsning va? Hoppas att ni inte sätter kaffet i halsen, eller maten heller för den som äter vid datorn.

Nu ringde klockan så potäterna är väl klara att mosas. Det är jag som ska stå för den saken. Annars vet jag inte hur det blir. Kristoffer sköter stekningen av fiskpinnarna.
Vädret är inte uppiggande heller. Verkligen öste ner förut. Så det känns ju som om att det är en riktig sängliggardag även om jag hellre ville tjäna lite pengar. Men så är det. Jag är aldrig sjuk, men när jag blir det så är jag verkligen det så det skulle förvåna mig om jag är på topp imorgon. Kanske på fredag eftermiddag. Och då hoppas jag innerligt att jag känner mig frisk. För på lördag är det som skrivet jobb igen och personalfest på kvällen. Den vill jag  verkligen inte missa. Sedan handlar allt om att ladda inför måndag då det är skolstart!

Tack för mig, plikterna kallar.

2 thoughts on “Hur vore det om min käft slutade vattnas?

  1. Halloj!
    Som svar på din frukostfråga… Ägg, ägg och åter ägg… havregrynsgröt är kolisar oxå tyvärr. Men vill man köra ett mindre strikt alternativ så kan du titta in mer på GI, då kan du äta havregrynsgröt och grovt bröd och liknande.

    Men kom ihåg Mat är ingen religion, att äta är ingen synd… 😉

Tack för att du har något att säga!

