Inga konstigheter alls…

Idag vid lunch så åkte jag till Bilmetro för att se om de kunde fixa mitt halvljus. Och det kunde dom. Han kom ut och kikade på bilen. Drog sedan ut hela lysbehållaren genom att skruva på en plastgrej och sedan dra i en spak och så fick man ut hela alltet. Sedan så bytte han lampa och fixade till allt de jag hade skruvat och donat med och sedan så satte han tillbaks den och sa åt mig ” Nu är det bara att tuta och köra ”. Sedan så berättade han för mig hur han hade gjort och sa till mig att göra likadant nästa gång jag behöver byta lampa. Han sa med ett leende på läpparna att det är ju lätt att fixa när man vet hur man gör. Ja, det är det sa jag.

Så nu kommer jag fixa det på ett par röda sekunder, precis som han. Det är absolut inga konstigheter nu, hur enkelt som helst. Nu känns det nästan dumt att jag stod där i en timme och försökte. Sedan med lite hjälpa av några karlar men de fixade det inte heller. Men nu är det minsann fixat. Nu behöver jag inte byta min karl för en bilmekaniker 😉 Haha. Han duger, min Kristoffer. Gott och väl.
Jag får finna mig i att jag är lite mer händig än vad han är. Han är ändå bra, på det han kan. Som tex när datorn inte vill funka, eller tvn fuckar. Då är jag inte så himla händig. Då är det bra att ha Kristoffer. Men inte till att rensa rör, fixa cykeln lr så. Fast han kan väl bara han vill han också. Han är ju inte helt lealös 🙂 Sedan så vill väl jag hjälpa till med sådana saker. Vara lite händig.
Visa Kristoffer att han har en riktig kvinna haha.
Sedan har vi ju lille Ville, stekarn!


Han ligger och softar på soffan som aldrig förr.

Idag har jag ringt lite samtal hit och dit och dessutom bokat in mig på ett spinningspass på torsdag. Det är mycket väl på tiden att jag kommer igång igen. I sommar har det inte blivit något av det alls just för att när jag väl kommit hem så har jag velat ta det lugn och bara vara hemma. Men nu finns det inga ursäkter längre, det är bara till att röra på döfläsket. Jag har gått ner 5 kilo denna sommaren och jag tänker inte direkt sluta med det. Här ska det tränas och äta rätt, det är det enda sättet. Jag vill ha ett långsiktigt resultat och inget som ska gå fort. Även om jag knappt har tålamod för just sådana här saker för det är så mycket blod, svett och tårar men fan var det är värt det sedan när jag nått mitt mål. Sedan är det bara att bibehålla en bra livsstil helt enkelt. Nya, bra vanor. Sluta vara en soffpotatis. Jag kollar inte så mkt på tv, knappt alls. Sitter lite vid datorn men mest så är det läsa bok, träffa nära och kära och syssla här hemma.

Jag får nog in några träningspass i veckan, det är inga problem. Det som är den största utmaningen är ju att äta rätt och så vidare. Jag tänker aldrig vara en sådan person som räknar kalorier hit och dit. Och jag vet att det är bra att inte få i sig så mycket kolhydrater. Men jag tror mer på att äta rätt och träna så händer det grejer. Än att hålla koll på massa kalorier hit och dit. Det och det får jag inte äta, inte det heller… Osv. Utan fokusera på vad jag tycker om för något och göra den rätten nyttig och bra. Med lite stöd ifrån Kristoffer så kommer det gå bra. Han ska allt också fokusera på det. Han behöver absolut inte gå ner i vikt men just för hans magsjukdom så borde han tänka på vad han stoppar i sig. Sedan skulle det inte skada om pojken fick lite muskler haha.

Han ligger och har somnat här på soffan efter en hård dag på jobbet. Jag trodde också att jag skulle jobba i morse när jag vaknade men idag var jag ju ledig. Imorgon är det jobb igen. Ett av de tre sista passen. Här ska vi visa kämparglöd och energi. Men nu ska jag läsa lite och sedan sova. Ni får ha en bra kväll.

2 thoughts on “Inga konstigheter alls…

  1. Hos oss är Husse den som är mest händig. I alla fall när det gäller datorer och en del annat tekniskt. Men jag kan ju en del annat så bara man hjälps åt är allt ok tycker jag. Men byta lampor på bilden, det kan jag inte. Det är någon form av insats och hur rörigt som helst. Även Husse brukar gå bet…

  2. Mannen är mest händig hos mig … men jag förstår egentligen inte varför det oftast är så … att mannen är mest händig. Knäppt ! Kanske får killarna ”öva” från späd ålder medan vi får stå vid våra små spisar och laga mat till dockorna 🙂

    Kramar !

Tack för att du har något att säga!

