Inget blev riktigt som jag hade tänkt det.

Tänk vad helgen kunde få en vändning. Bara på grund att ett par öppettider för ett soptipp. Inte hade de mage att ha öppet varken lördag eller söndag. De har öppet måndag – onsdag till klockan halv fyra, tordagar till sju och fredagar till halv fyra. Ingenting om helgen. Så skumt. Varför inte på helgen? Har alla människor tid att sortera på vardagarna eller anpassa sig alla efter tordagen? Dåligt i alla fall. Jag som verkligen hade längtat efter att få ta tag i det där förrådet, att rensa och få bort. Men nej, det får tas en annan ledig tid. När är den? Säkert inte denna månaden i alla fall. Möjligen i slutet på månaden. Då fyller ju denna fröken dessutom år.

Istället så åkte vi en liten spontan tripp till Valbo som ligger utanför Gävle. Vi åkte till Valboköpcentrum. Vi försökte hitta svarta jeans till mig, hittade ett par. De kostade 400 spänn och de hade dom varit värda om de satt perfekt men de gjorde det inte. Så det skippade jag. Hittade ett annat par men de satt så hårt om vaden att jag trodde ett tag att jag skulle bli av med benen. Det blev helt enkelt inga nya jeans, inte ens vanliga. Får leta någon annanstans helt enkelt. Vi gick till IKEA istället. Där hittar jag alltid något jag tycker att jag behöver. Vi strosade runt och vi hittade säkerligen mer än vad vi behövde men allt kunde inte hänga med då vi var där, då budgeten för månaden inte höll för större inköp. Vi köpte två stora blomkrukor och lite krimskrams till köket mest. Sedan så köpte vi tyglådor till våra stora bokhyllor ( expedit ). Så nu har vi gömt undan de som inte behöver synas som bara läggs längst ner vid hyllan.

Perfekt blev det. Slipper jag bli så stressad över att kolla på hyllorna. Nu är det behagligt. Ser ut som om att vi har ordning. Även om vi bara har gömt grejerna lite grann. I ena hyllfacket hade vi spel och så vidare, de är gömda nu. I ett annat hade vi mest lagt sladdar eftersom att det inte finns någon annan stans att förvara sådant i här hemma så passade det utmärkt att ha en lite tyglåda till det. I en annan låda har vi dosorna till tvspelen. Så nu slipper de ligga å samla damm. Vi köpte fyra sådana ”lådor”. Vi har en som vi inte vet vart den ska vara. Men den kommer säkerligen till användning en vacker dag. Har ju ett hyllfack som det inte är någonting i. Kanske kan vi hiva ner ett och annat i den lådan också, och gömma undan 🙂

Vi skrev ner lite grejer vi ska köpa i slutet av månaden. Vi ska köpa en byrå och två nattduksbord. Sedan en extra lite smalare byrå. Vi får se. Prislappen landar väl på två tusen i sådana fall och det är det ju värt. Vårt sovrum och garderober blir mer trivsammare då. Om vi får en byrå att lasta in lite kläder i. Vi har bara galg-garderober så det ligger ju massa på golvet av garderoben och det är inte så tillfredsställande för mina ögon då jag gärna ha ordning på saker och ting. Jag försöker ha ordning i min garderob men det är svårt.. och frustrerande. Men det ska lösas och det blir en utmärkt lösning. Sedan måste vi köpa lite nytt bläck till skrivaren så vi kan fixa lite foton som vi kan hänga upp. Vi har ju massa ramar som skulle behöva fyllas. Sedan har vi betongväggar. Och då måste vi ju ha en betongborr? Eller är det inte så, någon som vet?

Sedan ska vi ju inte bo här hela livet så vi vill ju inte göra för många hål heller. Men trivsamt borde det ju vara medan vi bor här.
Och det ska det bli!
Idag så fick vi utnyttja dagen med att åka å köpa blomgjord och en ny bladväxt. De bladväxterna som vi planterade om idag behövde verkligen få en omplantering så vi hoppas att de blev glada av det och växer så det knakar i den nya jorden. Det återstår att se. Tråkigt om de skulle dö bara för att vi varit så snälla å planerat om dom. Men det ska nog gå bra. Vi försökte fixa punkan på min cykel också och det gick väl ganska bra tills vi skulle sätta på kedjan. Vi höll på, jag vet inte hur länge, sedan så ringde jag pappa å frågade. Och då såg vi att vi hade satt hjulet för långt ner i skåran dom den ska in i. Och jag pratade ju med pappa så jag sa till Kristoffer att vi skiter i det idag och går in istället. Nu när jag vet hur jag ska göra så går det väl fort när jag väl ska fixa med den. Jag kände bara att orken tappades.

Sedan så ska vi ju äta idag också. Kristoffer är så snäll att han har erbjudit sig att laga maten så det ska han göra. Det blir oxfilé och potatisgratäng med sallad. Igår käkade vi världens brakmiddag och så jäkla gott det blev och det är det alltid.
Klyftpotatis och sallad. Med kycklingfilé som vi skivat i bitar. Kokade upp kokosmjölk och i med den mängden curry du vill ha, sedan lite andra kryddor. I med kycklingen där och sedan är det så gott som klart. Vi gjorde en kall sås också.
Kristoffer hade förberett med vitlökssmör som skulle få smälta på den varma maten. OCH det blev gudomligt. Vi var hungriga och det var gott så vi slängde i oss maten. Mat blev det över så det har vi som matlåda imorgon 🙂

Mums.

Idag när vi var å handlade så låg det massvis med småfåglar på parkeringen å jäste. De bara låg där. På rygg en del och nedborrade i sina egna fjädrar gjorde andra. Dom var ju så söta men det var inte direkt som om att jag ville köra på dom. Några har säkert dött efter idag. De var så vågade. Det fanns de som gömde sig på hjulen på bilen bredvid oss. Där satt de som om att det vore deras lilla bo. Gött verkade dom ha i alla fall. Tog ett litet kort men då se ni inte hur massvis med fåglar det var  utan bara ett par av dom.
Den ena ligger pladask på rygg och väntar på något…..

Nu har Kristoffer börjat med maten och jag borde slänga in en maskin tvätt till i alla fall. Imorgon är min härliga lediga tid över, för några dagar i alla fall. Men nu är jag fylld av energi och mer därtill så jag ska ta i med hårdhandskarna på jobbet. Två veckor kvar ungefär, sedan börjar plugget. En ny episod av mitt liv ska ta vid och jag längtar. LÄÄNGTAR!
Ska läsa lite bloggar efter maten, nu ska jag tillåta mig själv att ta det lite lugnt 🙂
Hare Gött!

6 thoughts on “Inget blev riktigt som jag hade tänkt det.

  1. Betongkrokar funkar istället för att behöva borra. Jag lämnade en länk, den ovanför här.
    Vi har med betong i våran lägenhet så vi använder oss av sånna.

    Hoppas allt är bra 😀
    KRAM

      • Till vanliga tavlor har det funkat för oss :). så som fototavlor vi har det i stort sätt över hela vår lägenhet :)Däremot om det är tunga tavlor kanske man borde borra 😛

  2. De där små fågelungarna vet verkligen inte sitt bästa … rulla runt och leka på en parkeeering … Du är försiktig men alla andra !!! Var kan lilla fågelmamman hålla hus?

    En sak har jag lärt mig genom åren. Det blir ALDRIG som man har tänkt sig … men för den sakens skull skall man inte sluta att ”tänka sig” … Det är halva nöjet ju …

    Kram!

    • De visste verkligen inte sitt eget bästa. De såg ut som om att de var på semester. Ingen var rädd för oss, eller någon annan. Vem, i den storleken, skulle inte vara rädd när det kommer en stor bil körandes? Inte dom inte.

      Storrensningen får bli en annan dag och då inte på en helg. För de är ju inte öppet… Surt men det får jag väl ta. Helgen har varit bra ändå 🙂
      kram

Tack för att du har något att säga!

