Helgens dörr står på glänt.

Det blev ingen cykel för Kristoffer igår. Jag vill ju ha den monterad och det fanns ingen montör inne förens nästa vecka. Så jag fick fylla i en lapp och så ringer de när den är färdigmonterad och redo att hämtas. Så det blir inte än. Och jag har tagit hem min cykel ifrån Gävle. Det ska lagas punka på den så att jag kan cykla till jobbet istället för att ta bilen varje dag den där milen. Blir både motion och bättre för miljön å plånboken om jag cyklar istället. Så ska försöka göra det nu de sista veckorna på jobbet 🙂 Bilen får stå lite grann.

Igår när jag kom hem vid halv tolv på natten så låg Kristoffer och sov. Med all anledning. Han stiger ju upp vid fem tiden varje morgon. Börjar jobba vid sex och sedan håller han igång hela dagen. Att sova dåligt natten innan gör det hela ännu värre. Härligt att sova i sin egen säng igen och bredvid Kristoffer. Efter att Ville hade ätit lite så kom han och la sig på sängen han också, precis så som det ska vara. Familjen är samlad. När jag pratade med Kristoffer om familjer så tyckte han att alla som har barn och så vidare att det är som en sekt. Har du inga barn och kan följa med i snacket så är det som om att alla andra sektmedlemmar kolla snett på en. Så han tycker att barnfamiljer är som sekter. De finns bara dom, inga andra få komma in. Jag förstår inte vart han fått det ifrån och det måste ju bara vara hans uppfattning. Han känner säkert ett sorts utanförskap när hans arbetskamrater sitt och snacka blöjor, dagis, första stegen, första tanden, roliga uttalanden osv.

Vi får väl se när vår tid kommer för det där med barn. En vacker dag gör den väl det och då ska vi vara världens lyckligaste föräldrar. Jag önskar och jag önskar att dagen ska komma snart. Vi får se. Lyckan kan inte alltid vara med en. Och frågan om alla föräldrar har rätt att få barn går runt i huvudet. Vi är ju värdiga föräldrar. Det finns de som inte borde ha barn. De som inte älskar sina barn rätt, inte har alla hästar hemma, sådana som inte kan ge sina barn rätt förutsättningar. Men vi kan det, allt ska bara gå vägen. Min högsta önskan till min födelsedag, om inte då så blir det att skicka en önskan till tomten. Snälla!

Snart så ska jag åka och hämta Kristoffer ifrån jobbet. Sedan så ska han väl få ta det lugnt lite innan vi sätter igång och städar lite här hemma. Jag har redan börjat lite smått och ska hänga upp tvätt innan jag beger mig. Har plockat och donat så det är väl inte så mycket kvar egentligen. Ännu mer blir det när vi ska ta tag i förrådet. Det blir nog imorgon. Då ska det rensas och tittar igenom med massa saker. En heldags göra nästan men den är så behövlig som bara den. Det mesta ska slängas. Gammal elektronik och skit. Bort, bort och det kommer kännas som om att en sten har fallit ifrån hjärtat. Jag har velat göra det hur länge som helst och nu har vi bestämt oss!

Att äta idag blir spagetti och köttfärssås. Imorgon så blir det nog kyckling och klyftpotatis. Det är jag allt bra sugen på!
Ännu mer sugen lär jag vara efter hårt arbete imorgon 🙂
Men sen så ska jag ju hinna ta det lugn på min ledighet också, det är en intensiv jobbvecka som väntar.
Ska försöka ta en före och efterbild på förrådet så att ni förstår skillnaden.
Tills dess, ha det gött! Och njut av helgen, vad ni än kan tänkas göra.

2 thoughts on “Helgens dörr står på glänt.

  1. Jag förstår Kristoffer helt och hållet. Många sluter sig inom sin lilla klan … eller sekt … när familjen väl har utökats med ett eller annat barn. Många gör det … omedvetet. Men då måste man ”knacka på” och påpeka att … hörrö … jag har inga ungar ännu. Kaaan vi inte prata om något annat någon gång … Det känns så ”kallt” härutanför … bla bla … du förstår vad jag menar väl?

    Du själv beskriver ditt och din lilla familjs liv så härligt och ”bjuder” oss på det så jag blir riktigt varm om hjärtat.

    Ha det fint … du och Kristoffer och Ville …

    Tids nog … kanske ni blir flera …

    Kramar!

  2. Om alla kompisar plötsligt har barn är det nog lätt att känna sig utanför. På vår lilla gata var vi sist med att skaffa barn och blev då inte bjudna på vissa tillställningar. Men sedan när barnen kom då var vi med! Märkligt men det ligger nog en del i vad Kristoffer säger…

    Men det blir säkert er tur också 😉

Tack för att du har något att säga!

