Lite ditt och lite datt.

Dagen är avklarad och jag är en dag närmre min ledighet över hela helgen. Och jag är lätt taggad till att rensa ut förrådet och få det gött hemma. Ska lämna lite till röda korset också, så får de lite tillökning på sitt ställe. Har en säck med tyger och lite sådant som jag inte behöver. Istället för att sälja det så kan de väl ta det då. Sedan så blir det väl till att städa lägenheten + putsa fönster. För det behövs. Inte alltid det blir av så. Denna lediga helgen blir väl en städhelg om inget annat inträffar. Fast det tar ju inte hela helgen och fixa med det där heller. Så jag får ju ledigt ändå.

Lugn dag på jobbet så det var skönt. Första gången på länge som jag jobbar förmiddag. Gör det imorron också 8-15. På torsdag då jag hade velat jobba förmiddag så gör jag inte det 15-22 blir det då. Hem till mig direkt efteråt. Kramas med Kristoffer! Han hade gjort mackor precis som jag trodde då jag kom hem sent i lördags. Han hade gjort i ordning ostmackor så det var bara till att käka. Så fixade han ett glas mjölk också. Det var precis vad jag behövde 🙂 Även om jag sa att han inte behövde så tog han sig tid till att göra det. Han jobbar ju också om dagarna och vill vila. Men två mackor hade han ork att fixa till sin käresta.

Jag hade tänkt fixa en överraskning till honom tills jag kommer hem. Jag har redan avslöjat den överraskningen jag hade tänkt. Men det blir nog inte den, för Kristoffer tyckte den var onödig, men det tyckte minsann inte jag. Så vi får se hur det bli. Hans cykel blev ju stulen för ett tag sedan. Så var å kollade på en ny åt han. Kunde inte hålla tyst om det. Kristoffer tyckte inte att jag skulle lägga ut pengar för det åt han. Men han kan minsann köpa bil och grejer till mig. Det är inte direkt jämt på den fronten och jag vill ju ge honom när jag kan. Så vi får se. Isf köps den imorgon eller innan jobbet på torsdag. Om det inte blir den så ska jag se till att fixa något annat.

Vi får väl ha det lite mysigt inför helgen också. När jag är ledig ett längre tag. Hitta på något kanske. Sedan så blir det fullt upp fram tills jag börjar plugga. Men då är jag åtminstone hemma om dagarna.
Ikväll får jag se vad som lagas. Lagas mat ska det i alla fall göras. Är sugen på kyckling. Så får väl åka iväg och handla det sedan. Är ju inneboende hos Frida nu så måste ju höra vad hon vill äta också. Hon kanske ska iväg sedan så då får jag väl äta själv om hon hinner ge sig iväg innan. Har jag en ordentlig matlåda imorgon. Har varit dåligt på den fronten nu i sommar. Just för att det inte lagats så mycket mat.

Från ett ämne till ett annat. Alltså, det är helst sjukt så mycket getingar och flugor det är i år. Jag vet att media har tagit upp det.. Det om getingarna. Om vi trodde att myggorna var det värsta om sommaren så är det fasen getingarna i år. Jag vet inte hur många getingbon jag har tagit reda på i sommar. Särskilt på jobbet. Ännu fler där. Nästan varje anställd har väl fått ta kol på ett getingbo. ett himla problem i alla fall. Jag blir hellre attackerad av mygg än getingar. Är mer rädd för getingarna också, för den delen. Och det går ju inte att säga S-ordet ( stick)  till dom heller, för då gör de väl det. Usch! Flaxar och springer för livet lite när som om dagarna. Jävla getingar. Förstår inte om de tycker att jag är söt som floran eller om vi bara har väldigt mycket växtlighet omkring där jag jobbar eftersom att de dras till en. Kanske är parfymen. Irriterande i alla fall! Bläk. Annars är det mygg folket jag möter om dagarna klagar på, men nu är det getingarna. Myggen vet jag inte vart de har tagit vägen, minskat en aning känns det som.

Kanske är getingarna som käkar upp dom. Kan ju alltid hoppas.
Nu ska jag sitta här och tänka på Kristoffer. Min underbara Kristoffer!

4 thoughts on “Lite ditt och lite datt.

  1. Det var väl en perfekt present med en cykel. Även om ni har bil så behöver man ha cykel också. Tycker i alla fall jag 😉

    Vi har faktiskt inte så mycket getingar här vilket jag är enormt tacksam för!

    • Lylos er alltså. Det är inte klokt vad getingar. I allt vad man gör så stöter man på en geting. Det kvittar vad det är. Irriterande då det känns som om att jag nästan alltid måste fly ifrån dem.. Får gå med radar i fickan 😉

  2. Vi har getingar,flugor, fästingar, myggor, knott, skalbaggar, spindlar … you name it! Getingarna är värst! 😦

    Kram!

    PS En cykel är aldrig fel … DS

    • En fästing har jag inte sett på flera, flera år. Inte blivit biten av en heller sedan barnsben. Knott är det inte så mycket här men resterande djur finns ju. Men inget jämfört med de där jävla getingarna…. Usch!

      Imorgon blir det cykelköp. Kram!

Tack för att du har något att säga!

