Oj vad det kan regna.

Det kan verkligen regna. Och det vet jag ju egentligen. Men det är ju när det verkligen ösregnar som jag får upp ögonen för HUR mycket det kan regna. Jag jobbade på som bäst och såg utanför hur det öste ner. Det kom skurar lite då och då, och så blev det uppehåll och kvavt i luften, sedan öste det ner igen. När det öste ner som bäst så såg jag några stycken ute på parkeringen. De stod där i regnet. Det var två äldre par. Av deras gester att bedöma så var det nog ett tag sedan de sågs. De såg till så att alla hade kramat varandra. De stod och kramades och runt dom så sken det. Solen sken för dom, där de stod. Vad är ett kärt återseende när regnet öser? Det finns inget regn i den stunden som kramen infaller, inte heller när de konverserade med varandra så brydde de sig om regnet.

Tillslut, när de redan var dyngsura, så förstod de väl att det regnade. Då sa det snabbt hejdå och satte sig i varsin bil. Även om de skulle bo i samma stuga så var det där ögonblicket så fint. Att de verkligen tog sig tid för att hälsa och ge varandra kramar där i regnet. Jag stod under tak och var torr med ett leende på läpparna. Vänskapen är verkligen fin. Jag kan tänka mig hur de kände sig där de stod och hälsade på gamla vänner. Underbar känsla som rusar igenom kroppen. Minnen ifrån förr dyker upp och man blir varm. Då känner man minsann inte att det regnar.

Och jag längtar efter Kristoffer och Ville. Om jag ändå kunde få krama dom nu, om det så regnade eller var snöstorm så skulle jag krama dom läänge. Varit ifrån dom sedan i tisdags typ och det känns jätteläänge. Men ikväll efter jobbet bär det av hem igen, om så bara för söndagen. Sedan är det jobb på måndagen igen. Så har jag ju ändå varit hemma och laddat batterierna! Härligt ska det bli. Jag ser fram emot det. Jag skojade med Kristoffer om att han ska ha gjort i ordning mackor till mig då jag kommer hem. Han verkade ta det på allvar, så det återstår ju att se. Jag sa åt honom att han inte behöver. Fast känner jag honom rätt så skulle han göra det för att göra mig glad.

Jag vet den natten då jag inte sovit så bra och skulle upp å jobba, köra tidigt till jobbet. Han hade semester men steg upp kvart i sex och gjorde i ordning frukosten och fixade med min matlåda och kallt vatten. Det kalla vattnet brukar jag vilja ha i bilen när jag kör. Han hade tänkt på allt. Jag behövde bara vakna och packa väskan. Och mer tid hade jag att krama Kristoffer i hallen innan jag begav mig till jobbet. Sådana gester är nog så viktiga i ett förhållande tror jag. Det gör väl att jag saknar honom ännu mer nu när jag tänker på hur underbar han verkligen kan vara. Han är ju bra. Även om han har sårat mig, så är han bra. Och jag vill inget annat än att vara med honom. För alltid. Och jag hoppas verkligen att han håller sina löften som han givit till mig, jag har aldrig haft problem med att hålla mina i alla fall. Jag hoppas att framtiden blir så som den vi pratar om och att vi ska vara tillsammans. För vi är som menade för varandra.

Vi är lika men ändå olika och det gillar jag. Han och jag, alltid! Och vi får ju inte glömma vår lilla Ville! Kissemiss 🙂
Nu ska jag dricka kaffe. Det är snart jobbdags igen.
Hej hopp!

2 thoughts on “Oj vad det kan regna.

  1. Han verkar ha många fina sidor din Kristoffer och jag tor ni passar väldigt bra tillsammans. Så en tummer för att löftena ska hållas så klart.

    Kram!

  2. Håller med ”Znogge”.!

    Skönt att allt verkar bra med dig 😀 alltid roligt att läsa.
    Här är det bra med. Vankas kalas snart då minstingen fyller 3 år. asså tänk 3 år :O då jag träffade dig sist var 11:e juli 2007 1 månad å 3dagar innan yaakob kom, Det är ju inte klokt att tiden runnit väg all denna tid. Men jag är så himla glad att vi ändå hållt kontakten<3 Jätteglad för det.
    Ha det så bra, kör försiktigt ikväll.
    KRAM

Tack för att du har något att säga!

