Hem, är det rätta stället för mig.

This is killing me. Jag bara läängtar hem. Nu har jag varit hos Frida sedan i onsdags och det är bara fredag. Jag tänker åka hem imorgon efter jobbet. Jag slutar klockan 22 så är inte hemam förens sent då. Men det är det värt för att få vakna upp hemma på söndagen. Min enda lediga dag sedan så är det jobb i fyra dagar till. Sedan kommer helgen som jag längtat efter. Ledig fredag, lördag och söndag! Då ska vi fixa i vårt förråd. Jag får vara hemma och bara vara om jag så vill. Bara vara hemma, så underbart!

Det tär på en att sova på en soffa i några månader istället för hemma. Och då tåls det att tillägga att Frida har en väldigt skön soffa så det är ju inte den det är fel på. Behöver bara lite loove ifrån mina killar där hemma. Jag behöver mina dagliga doser ifrån dom annars så är det som om att batteriet tar slut. Och det är sakta men säkert snart slut så det är bra att det fylls på imorgon, åtminstone lite.
Ännu mer längtar jag tills jag är hemma på heltid, inget mer pendlande. Ska bli skönt att återgå till sitt normala liv. Nästan så att jag glömt hur det var då. Att gå hemma. Underbart, helt klart. Eller inte riktigt. Alltid roligt att ha något att göra. Och det kommer jag ju ha till i maj. Så därför sörjer jag inte att jobbet tar slut. Även om jag har ett roligt jobb nu.

Idag är det jobb, igen. Skiftade pass idag så det blir eftermiddag igen. Jag ställde upp för en kollega. Även om jag lovat mig själv att inte göra det, för det är inte många som ställer upp när man själv behöver, så gjorde jag det ändå. Snäll som jag är. Så nu är hon nöjd. Och jag skulle väl inte göra något speciellt ändå så. Det enda jag tänker på är hem. Kanske ska sluta med det så kan det ju kännas bättre och så är morgondagen redan här. Vem vet. Även fast gårdagens jobbpass gick ganska segt just pga vädret. Men det är ju ingenting i jämförelse hur vädret har varit i andra delar av landet med totala översvämningar. Stackars de som campar då vill jag säga. Men men, det är det fina med Sverige. Juli, Sveriges regnmånad.

Hej hopp nu ska jag duscha….

3 thoughts on “Hem, är det rätta stället för mig.

  1. Sjutton också att Znogge skulle hinna före. Det var ju jag som skulle skriva … Borta bra men hemma bäst … ju 🙂

    Nåja jag får välan bara hålla med ovanstående bloggare då. Kram på dig. Snart är du hemma igen.

    Kramar!

Tack för att du har något att säga!

