Att bara vara hemma, för ett tag.

Då ska jag jobba lite idag då. Hade tänkt hämta ut min bh innan jobbet börjar men då kan jag inte vara hemma så länge som jag bara kan innan jag måste åka de där 11 milen till jobbet. Så det får bli imorgon. En tjej på jobbet som ville skifta pass imorgon så hon jobbar förmiddag och jag eftermiddag, var tvärtom ifrån början. Så då kan jag ju besöka stan innan jag börjar imorgon och hämta ut bhn. Känns inte bra att den ligger undanlagd hur länge som helst. Och jag vill ju ha min bh fortare än kvickt. Är så glad att jag hittat ett ställe som har hyfsat fina bhar i min storlek. Och stället ligger i Gävle och inte så jätte många mil ifrån. Gävle besöker jag ju ändå då och då. Det gör jag ju inte med Borlänge, där jag har min andra affär som jag handlat av förr.

Jag sitter med EM på tvn i bakgrunden. Jag bryr mig inte så mycket om det egentligen men det är bra tv. Slipper tänka så mycket. En del är ju så duktiga på det dom gör ( annars hade de väl inte varit i EM ). Hoppas att någon svensk tar guldmedalj, eller medalj över huvud taget.

Egentligen vill jag inte åka hemifrån idag. För jag vet att jag inte kommer att komma hem förens på lördag isf. Jag ska byta mitt pass så att jag kan gå på kalas på lördag. Ska försöka i alla fall. Borde finnas någon som är villig. Jag är ju så snäll i vanliga fall och ställer upp. Så tycker ju att det borde finnas en själ som vill vara snäll. Brukar ju inte vara stora problem, fast svårare är det ju på helgen då människor vill hitta på mer saker än annars. Jag ska se vad jag kan göra.

Jag har packat väskan så att jag klarar mig i några dagar. Jag ska försöka få med mig min dator också, på något vis. Annars så känns det väl ensamt. Nä, inte ensamt. Men det är bättre. Kan jag blogga och hålla koll på alla på facebook 🙂
För jag sitter ju inte på facebook på jobbet, som vissa andra gör. Det är på min fritid som jag sysslar med sådant. Tycker bara det är dumt att gå in på facebook på jobbet. OM man så bara ska kolla en snabbis så är det inte livsviktigt. Eller.. det kanske det är för en del. Vad vet jag. Alla har väl inte samma relation till facebook som jag har. Jag tycker facebook är en utmärkt idé som förenar många gamla vänner, nya vänner och människor som du annars inte skulle lägga märke till. Kontakt med förlorade föräldrar eller vad som helst. Facebook är worldwide och det är det som är det bästa med sidan.

Det skulle verkligen behöva städas här hemma, så det får vi göra när jag är hemma nästa gång. Vare sig vi känner för det eller inte, det är ett måste. När jag väl är hemma så vill jag ju vara hemma och bara vara. Men nu är det så att jag sliter mig i håret. Och det är liksom inte stökigt i sig, det är dom där dammtussarna som gör mig galen. En annan sak som är ett måste är det där förrådet som måste rensas ut och saker som ska köras till tippen, när ska vi hinna med det? Får bli någon helg eller så i slutet av augusti eller september. Om inte tiden infinner sig tidigare, kan ju alltid hoppas. Ska visst ha tid till allting här i livet. Jag går i alla fall inte sysslolös.

Nu var det visst tillfälligt avbrott på tv4, då kanske jag kan ta mig tid till att måla naglarna 😉
Har gjort allt jag kan inför avresan mot jobbet. Och måla naglarna har jag velat göra i flera dagar. Dessutom så köpte Kristoffer ett nytt nagellack till mig när vi var på grillnatta här i Bollnäs i måndags 🙂

Tack för att du har något att säga!

