Det är bara att tuta och köra… utanför bilen också.

Det känns lustigt att inte ha stått vid spisen här hemma på länge. Vi kom hem ifrån Öland, käkade ute och sedan blivit bjudna på mat hos Kristoffers bror. Även om han inte var hemma. Utan det var sambon och Kristoffers mamma + syskonbarn. Roligt och trevligt. Åkte till Växbo och kollade. Jättefint och mysigt där. Kristoffer tog bilder, som jag fortfarande inte har kommit åt. Lite bilder ifrån bröllopet där också. Vi får se när dom kommer upp. Nu jobbar jag en hel del. Kommer väl hem hit på tisdag igen. Men bara för en kort stund.

Igår var Frida, jag, Kristoffer och Fridas syster Fanny i deras pappas stuga å badade och grillade. Sedan skulle Fanny hem och efter det så blev det paj och Sägensafari ( kolla gärna in hemsidan ). Där fick vi inte ta några kort för det tyckte inte knytten om. Det blev mörkare och mörkare där vi gick i skogen. Vi gick med Sme-Pär. Han berättade om alla sägnen som vi kunde tänkas möte genom skogen, visade oss vägen med en lykta. Mysigt värre, lite skrämmande. Men vi visste ju att det bara var på låtsas. Det var jättar, troll, näcken, älvorna, Vittrorna, skogsrået och varulvar. Ni kan ju tänka er hur det var att gå där i skogen i en grupp på tio och få höra historier och sedan se sägnen… Något att rekommendera om ni har krokarna förbi Kilafors nästa år, för nu är speldagarna slut. Tänker nog gå nästa år igen. Fast då med mina syskon eller någon annan. Roligt att hitta på saker som andra inte varit på förut.

En sak som händer nästa helg, det är spöktema just nu.
Vi ska till Nordingrå ( kolla gärna in hemsidan ). Bo på pensionatet Kiörningsgården. Nordingrå sägs vara hjärtat av höga kusten. Det får vi allt se. Men som det ser ut på deras hemsida så verkar det otroligt fint där. Särskilt denna årstid. Så ska bli ett litet äventyr att bo där uppe. Det blir jag, Kristoffer, Frida och hennes kille som åker upp och bor på pensionatet. Men det är inte vilket pensionat som helst. Pensionatet har nämligen varit med i Det okända. Det var då jag fick för mig att jag ville dit, då det inte ligger så värst långt härifrån. Jag kollade in byn på internet och den var sagolik. Så det blir ju en upplevelse i sig att bo på ett pensionat som det sägs spöka i. Ser fram emot nästa helgs bravader!

Samtidigt som det är mina enda lediga dagar på länge. Annars är det bara jobb och jobb. Känns inte som om att man är hemma och bara är. Gör sina vardagliga saker som jag annars klagar på är så otroligt tråkiga. Nu saknar jag dom, och vill ändå ha dom där. Jag längtar även tills skrivarkursen sätter igång. Det ska bli så kul. Jag har höga förväntningar och jag hoppas att jag inte blir besviken. Det ska bli roligt. Hoppas på härliga kurskamrater med mycket i utbyte. Kommer nog lära mig en del om mig själv känns det som. Eller snarare utvecklas. Både i mig själv och i skrivandet. LÄNGTAR.

Egentligen har jag mycket inom mig nu som jag behöver skriva ner. Fast det känns som om att jag måste få en liten mer lugn stund och hitta ro inne i mig själv innan det kan tänkas hända. Nu fick ni i alla fall en liten uppdatering. Jag tar med mig min dator till Frida idag så att jag kan surfa lite de dagar jag bor hos henne nu när det blir så mycket jobb 🙂
Hoppas er helg har varit bra. Ska läsa i kapp mig i lite bloggar! Det får bli ikväll, efter att jobbet slutar klockan 22.00 ( om man har tur å inte är tvungen att jobba över ).

Kram på er!

3 thoughts on “Det är bara att tuta och köra… utanför bilen också.

  1. Tuta och kör du! … och det lät mer än spännande med den där vandringen i skogen bland jättar och vättar och troll och knytt … den skall jag göra med mina barnbarn nästa år … hoppas jag.

    Kramar!

    • ja, det tycker jaag absolut att du ska göra. Jättekul. Fast, då kanske din fot måste vara lite bättre och så där. För det är väldigt mycket gående i skogen och upp och ner, på stock och sten 🙂

  2. Vilken spännande vandring och sedan en helg som väntar… Hoppas det händer något för bara sova lugnt kan väl inte vara meningen 😉 Då menar jag på spökfronten alltså…

Tack för att du har något att säga!

