En till del av resan…

Lördagen den 10 juli:
Dagen började med ett dopp i havet för mig, Alex och Kristoffer. Jimmy stannade kvar å vilade i stugan. Efteråt så gick vi tre och spelade äventyrsgolf. Jimmy ville inte hänga med på det heller så vi fick gå på äventyr själva. Det var kluriga banor men det gick bättre för mig än vad det brukar göra.. På vanliga banor.

Ena hindret var Ölandsbron med två lastbilar på.

På den här banan hade jag två slag, Kristoffer fick hole-in one och Alex fick tre tror jag, om inte fyra.
Lite nöjd var jag då!

Alex siktar!

På en bana så skulle man in i en grotta. Den fick jag sju slag på. Utan att ens komma in i grottan utan bara rätt in i plurret. Kristoffer fick väl tre eller fyra slag på denna banan!!! Då blev jag lite smått irriterad. Vi spelade vidare med lite speed på slutet för att vi skulle ju hinna göra oss i ordning inför det stundande bröllopet.
Resultaten:
Jag, 68
Kristoffer, 64
Alex, 60


Ombytt å klar. Här ser ni inte hela klänningen. jag fick ingen bra bild på det, tror Kristoffer fick det. Ska lägga in den vid ett senare tillfälle isf…

Kristoffer är redo!

Efter bröllopet så fick jag hem tre fyllisar. Två av dom ville bli hämtade dagen efter. Jag tvingade hem dom eller så fick de ta sig till stugan på egen hand. De hängde på och jag tror att de tackade mig dagen efter för att jag drog med dom. Det är ju inte direkt kul å vakna upp på något annat ställe än ”hemma” när man är bakis. Det var bara att ta sig ett dopp i det blå för att vakna till liv sedan. Det gör att vi kommer in på

Söndagen den 11 juli:
Den började som skrivet med ett dopp i det blå. Sedan dusch och iväg till farfar som kommit hem ifrån sjukhuset som han åkte in på några dagar tidigare. De hittar inget fel på karln och har inga anledningar att ha kvar honom på avdelningen. Han ville stanna på sjukan men de följer regler hit och dit så det är bättre att han är hemma. Vi köpte med oss fika. När vi kom dit var pappa redan där och han hade redan köpt fika han också. Exakt samma som vi, munkar och ballerinakex.. Så typiskt. Och så lika tänkt… 🙂
Det var trevligt att träffa farfar, även om han gått ner massor med kilon sedan sist. Förra gången jag var nere så hälsade jag på han på sjukan. Då hade han legat där i en månad ungefär. Usch, stackarn. Han förtjänar verkligen något bättre. Gubben på 73 år!
Jag sa till honom att hålla sig vid liv tills nästa gång jag kom ner… Det kunde han visst inte lova.

Efter visiten där så bar det av till Kalmar. Emma skulle bjuda på mat. Sagt och gjort. Efter Lax, klyftpotatis, sallad och kall sås så blev det bio. Sex and the city 2. Inte direkt till Kristoffers förtjusning men han hakade på ändå. Han är ju inte svår så. Han la ut pengar för att se en film han egentligen inte ville se, som han till och med trodde att han skulle få slippa att se. Det är väl fint gjort? 😉 Jag har ju sett på avsnitt och filmer jag inte velat se, men som jag sett för att han ha velat se. Så det är väl jämt på det planet.
Sen efter det så tog vi glass å åkte hem igen, till öland.

Där försvann Ville. Jag vände mig bort i en sekund och vips så var katten borta. Jag visste att han var någonstans i närheten. Aldrig att han skulle försvinna långt. Han hade ju inte vågat gå ut på hela veckan, men sista kvällen så smiter han. Kristoffer kom tillbaks ifrån servicehuset och jag sa att Ville var borta. Kristoffer blev orolig direkt. I början var jag lugn, jag visste att han inte var långt borta. Han måste vara nära stugan. Kristoffer gick över halva campingen. Jag höll mig till stugan. En kvart gick, jag började bli lite orolig. Jag började ropa lite på honom, gick runt och runt stugan. Tillslut när jag ropar så ser jag något under stugan. En liten nos. DÄR ligger Ville och trycker. Vågar sig inte fram så jag får slita fram honom. Kristoffer är ovetandes om mitt fynd.

Jag försöker ringa honom på mobilen men den känner han inte. Jag släpper in katten i stugan och stänger dörren. Då kommer Kristoffer. Han talade om för mig att han inte sett honom någonstans. Undra vart han är. Undra det sa jag. Kanske han är inne i stugan. Och så var vi dörrvakter när vi satt på ”altan” vid stugan. Vi ville absolut inte åka hem utan katt!
Det gjorde vi inte heller. Hela måndagen spenderades i bilen. När vi kom hem så blev det att packa ur bilen och sedan köpa kinamat. Dagen efter blev det jobb. Och sedan har dagarna rullat på. Hinner tyvärr inte skriva om dom just nu. Men får göra det när jag har tid igen. På lördag eller så 🙂
Ha det bra tills dess!

7 thoughts on “En till del av resan…

  1. Vilka fina bilder!.
    Synd det där med familjen bara :(. Annars värkar din eller givetvis er 😀 vecka varit bra.
    Din pappa är sig lik inte åldrats en dag sen jag såg honom sist å det är ju typ 6-7 år om inte mer :O inte klokt att tiden går så fort igentligen. vart försvann detta året tex. jag hoppas ni tyckte resan var rolig, trots en del tråkigheter.

    Minns så många minnen då jag ofta var hos dig. Minns det som om det var igår. Saknar tiden enormt. Blir så glad varje gång jag ser dig må bra i din blogg. Men ledsen då du stöter på nått som gör dig nere och ledsen.

    Jag hoppas vi ses snart vi med. Nästa månad börjar jag också med körkortet. Ska köra med pappa så vi ska gå lite kurser. Och tillslutligen om jag klarar körkortet LOVAR jag att hälsa på dig så snart jag kan.
    Ha en jätte bra dag. ❤
    KRAMAR

    • Visst varom fina?
      Jag kommer också ihåg massa minnen. Det var bra tider men samtidigt så ogillar man ju inte den tiden som är nu. Även om vi kunde setts lite oftare dessa åren som har gått.
      Du är så välkommen då du har ditt körkort. Tvivlar inte en sekund på att du har det fortare än kvickt. Tog ju mitt på tre månader. Sen är det bara det där kruxet med att skaffa bil också.
      Jag ska allt se hur det blir för mig framöver, efter säsongen på campingen är över. Börjar ju på en skrivarlinje men ett möte med dig borde hinnas med!

      Kraam!

      • Ja verkligen!
        Näe tiden nu är inget att klaga över :), Hade så mer än gärna åkt upp till dig och hälsat på dig NU. Fast ekonomin ligger inte på topp då kurserna startar sen i väntan på operationen den ska ju ske inom snar framtid. sista dag 24 augusti så det är snart.
        Sen om jag inte hittar bil lånar jag bara en antingen av far eller hans sambo eller min bror :P. Vore såå kul att få se dig.
        Du får ha det så bra så hörs vi snart igen 🙂 ska gå och titta på the vanishing.

        Kraaam

  2. Ibland är vuxna väldigt omogna och barnsliga. Tråkigt när det blir bråk som inte går att lösa. Vi har något liknande i min släkt och det är bara så jobbigt… Men ni verkar ändå ha haft en fin vecka!

    • Tycker att de är de vuxna som ska visa oss yngre goda exemplen. Just nu så känner jag mig som det bästa exemplet i jämförelse. Tråkigt nog.
      Ja, veckan var bra ändå. Även om vi inte hann med allt vi ville på Öland. Äta kroppkakor tillex! Oj så gott det skulle ha varit.

      Kram

  3. Vilken vacker klänning du hade på dig. Det kan jag se, trots att det inte är i ”helfigur” och bruden också var vacker. Synd med såna där familjekonflikter. Det gör ju ”ondare” när det är dom som står en närmast. Du är nog inte ensam om det men det hjälper ju inte dig. Hoppas att det onda så småningom inte gör så ont längre. Men annars verkar ni ju haft det jättebra och kul och vilken tur att ni hittade Ville. Det hade verkligen inte varit roligt att behöva åka hem utan katten.

    Kramar!

    • Klänningen var fin. Och det är nu min finklänning även om jag vill ha på mig den vid alla tillfällen 🙂
      Det onda går alltid bort, mer eller mindre. Vissa grejer lär människan sig att leva med. Och det verkar som om att dessa grejer är något sådant. Vi får väl se vart livet går, det kan komma en vändning.

      Verkligen tur att Ville hittades igen. Hade inte klarat vardagen utan den lilla lurviga krabaten! Kram

Tack för att du har något att säga!

