Lite hälsningar ifrån Öland!

Här kommer det varma hälsningar ifrån Öland!
Härliga dagar med sol och bad och det känns som om att jag aldrig vill härifrån. Kan ni ens tänka er att jag säger det?
Jag har bott i dessa trakter mina första 19 år och jag har aldrig velat tillbaks. Och det vill jag inte heller, inte utan min lilla familj som jag är på semester med nu. Ville och Kristoffer!

Dessutom så är det nog bara sommaren som tar tag i mig och minnen kommer upp. Bra minnen, ifrån bra dagar! Det är ju inte alltid så här i livet. Det är roligt att Kristoffer är med. Visa honom lite. Where I come from. Nu har han träffat en del av familjen. Får se om jag träffar pappa lite mer. Han jobbar och jag har fullt upp. Han är inte bjuden på bröllopet på grund av familjeproblem. De är typ bara syskonen till Martina på pappas sida som kommer. Så bra ligger det till. Malin, jag, Alex och Jimmy är helsyskon. Martina är våran halvsyrra. Så vi har inte samma mamma… Så därför kommer jag inte känna så många där, men det gör inte mig något.

På lördag blir det bröllop alltså. Ska bli spännande. Snackade lite med bruden idag. Hon hade hektiskt schema och imorgon skulle hon får massvis med hjälp av folk. Det är ju bra. Så att det verkligen bli så perfekt som hon vill ha det. Det är väl inte så roligt att gå på bröllop om det är så att man själv varit mycket bakom kulisserna. Eller vad vet jag? Jag ska i alla fall bara komma som gäst. Jag och Kristoffer.

Vi flänger hit och dit, det är späckat schema som vanligt när jag är här nere och ändå hinner vi inte allt. Så är det. Jag planerar, folk hör av sig om de vill ses. Jag hör av mig, vi bokar och sedan så sker allting bara. Skulle vilja hälsa på farfar också. Skulle kännas väldigt lustigt om jag inte hälsade på honom. Han har just precis åk in till sjukhuset igen… Så det är ju lite ostabilt mest hela tiden. Han låg ju på sjukan när jag var nere i påskas också. Inte alls kul. Mest inte så roligt för farfar. Jag skulle ångra om jag inte tar mig tid för att besöka honom om det är så att det skulle vara sista gången ( peppa, peppa, ta i trä ). Men han är en seg gubbe och jag hoppas att han är med oss mycket längre till. I ett bättre tillstånd då. Så att han slipper åka in och ut på sjukhuset hela tiden…

Sedan är det en och annan person till som jag borde hälsa på. Men som vanligt i min familj så vet man ju inte vem som är sur eller inte på en.. Nu har jag fått det skrivet här också. Även om jag inte hade tänkt så. Jag är i alla fall inte sur eller ovän med någon. Hyser inte agg emot någon i min närhet. Det är bara andra som vänder den andra sidan till och då får det vara.

Kristoffer sitter här och är röd om skallen. Vi har inte direkt legat å jäst i solen, vi har badat och varit i en timme i taget och gjort annat emellan doppen. Åkt till Borgholm och tittat. Jag har shoppat de sista till outfiten som jag ska ha på bröllopet så nu är det fulländat. Nu är det bara hårspray som behövs och jag ska kunna känna mig fin on the wedding. Varit i Kalmar idag också. Käkat på Harrys med Emma och Kristoffer. Himla gott, och trevligt. Sedan så var det mjukglass i hamnen som gäller och nu är vi tillbaks hos Ville och har varit det i några timmar. Klockan börjar bli mycket och vi sitter här och gäspar ikapp.

Imorgon ska vi köra till Blekinge. Vi ska ungefär 10 mil härifrån. Är säkert mer. Ska hälsa på ena sidan av släkten som jag inte brukar hälsa på så ofta. Kanske kan det bero på att de just bor i Blekinge. Nu blir det av i alla fall. Ska bli trevligt. Siktar på att vara tillbaks på Öland vid ungefär fem. Malin, Alex och Jimmy åker med över. Malin ska till Martina och hjälpa henne inför bröllopet. Alex och Jimmy ska vara här och grilla kvällen före bröllopet. De sover med oss i stugan. Emma ska vara med på Grillfesten. De som vill får ju komma…. En del är fattiga just nu å kan inte ta sig tid å komma. Så det är ju synd…. Jag flänger runt hit och dit så mycket när jag är nere så jag orkar liksom inte flänga ännu mer på min enda riktiga lediga dag. Så jag bjuder över de som vill… Vi får se.

Trevligt har vi i alla fall och det går ingen nöd på oss. Vi äter gött och har det bra på vår lilla semester! Stugan är liten och söt. Alldeles lagom. Nära till servicehus där dusch, toa och kök finns. Där finns det nödvändigaste. Vi har ju kyl med frysfack i stugan och det är perfekt! Kan vi i alla fall förfara frukostgrejer någonstans. Mat äts lite var stans!
NU börjar mina ögon bli tunga. Bilder, det bjuder jag på när jag är på hemmaplan igen!

Godnatt, ifrån de tillfälliga ölänningarna!

One thought on “Lite hälsningar ifrån Öland!

  1. Ah, ni har det gott hör jag! En av mina släktingar kommer från Öland och Mörbylånga så jag vet att det är bara så fint där. Vi har ju varit på besök där men också i Kalmar där syrran min bodde några år.

    Hoppas att bröllopet blev bara så härligt och bra som ett bröllop ska vara! Ha sedan en skön tur till Blekinge. Med släkt vänner och så…

    God natt från en skåning!

Tack för att du har något att säga!

