Snart bär det av.

Nu är Kalmarvisiten nära. Jobba imorgon och sedan är det förberedelser inför tisdagens långa färd ner på södern! Ska bli härligt.
Något som inte är lika härligt var min gårdag. Helheten i sig var ju bra. Bara det att jag jobbade i 14 timmar i det heta vädret. Och det var nog inte det heta värdet som var problemet utan att jag är så snäll och tar ett extra pass på samma dag som jag jobbar. Men så är det. Krisar det så gör det. Men det kommer nog inte hända några fler gånger i sommar. Fast jag ska väl aldrig säga aldrig. Helst inte, låter bättre.

Och alla gästerna på jobbet hade varit å badat och igår längtade jag till sjön jag också. Men det va ju ingen idé när man jobbade inte. Så får väl se om jag och Kristoffer åker och tar oss ett dopp imorgon framåt kvällen. Det var vi ju härom dagen och det var så skönt så!
Säkert ännu skönare nu när det varit ett par heta dagar. Hua. Jag tycker det är härligt med värme så ni får inte tro att jag klagar. Det är bara olidligt att arbeta när termometern står över 32 grader hela tiden 😉 Undra hur de gör i andra länder.. Vana kanske?

Idag käkade jag thaikäk. Frida kom hem en snabbis. Jag har ju bott här nu sedan igår. Lite kattvakt. Hon skulle bara mellanlanda här innan hon for till Västerås.. Till hennes kille. vi fick så himla mycket med oss så det blev över som matlåda tills imorgon. Härligt det! Har en matpaj i frysen också, så jag är lite garderad. Lär ju inte ta den imorgon. Väljer självklart thaimaten före pajen, så Frida har ju den dagen hon behöver ha med sig 🙂 Jobbar ju inte på en vecka efter imorgon. Kommer kännas lite lustigt.

Jag, som bilägare, har märkt att jag får göra rent rutorna ganska ofta. Även om man kör med spolarvätska och grejer så är det ju långt ifrån allt som går bort. Då är det bara att köra till närmsta mack och fixa det. OM man inte orkar vänta tills man är hemma igen. Det gjorde inte jag idag så jag stannade vid statoil som jag ändå körde förbi å började fixa med det. Precis efter att jag börjat med det kom det en bil och körde upp bredvid mig, några sekunder senare så hade jag en bakom mig. Det verkar ju som att det är ett bestående problem, för alla. Inte för att det är så jättejobbigt att fixa med det. Men det är ju ändå en process.

Jag har svampar och så i bilen men då behövs det ju vatten också… Orkade inte fixa med sådant, det skulle ta längre tid och ta fram hink, fylla med vatten och sen ut till bilen och tvätta av. Nu var det ju bara att köra in på macken å fixa det och köra hem. Inte alls svårt 🙂 Bilen behöver egentligen en stor rengöring men det får bli en annan dag.

Har ju lovat lite bilder… Jag och Kristoffer var ju å käkade glass på Långnäs för några dagar sedan 🙂

Om ni vill se bilderna i större format så är det bara till att klicka på dom 🙂

Tyckte den här bilden blev så fin så den har jag som bakgrunds bild på telefonen nu.
För det var med telefonen jag knäppte bilderna 🙂

Ett litet fotsteg 🙂

Ser ut som om att jag har ett fettoöga men det blir väl så när det är sol rätt i facet 😉

Jag ska bli bättre på att använda kameran! Så att inläggen blir lite roligare. Särskilt nu under Kalmar/Ölands semestern. Så att ni får se hur härligt vi har det 😉 För det hoppas jag ju givetvis att vi får. Sedan på lördag är det ju syrrans bröllop också. Så då lär jag ju leka fotografen själv. Aldrig varit på ett bröllop så det ska bli roligt, och speciellt. Jag har ju inget att jämföra med, inte några direkt förväntningar. Jag är rätt säker på att det kommer bli bra. Jag har inte satt ribban någonstans. Så jag kommer nog bli helnöjd med hela den dagen. Jag som gäst 🙂 Hoppas att brudparet också är helnöjda med dagen sedan när de ligger i sin gemensamma säng och pratar igenom dagen.

Lär ju bli långt in på småtimmarna innan de har kommit i säng. Sedan ska de iväg halv nio dagen därpå, då börjar smekmånaden nummer ett. De ska nämligen ha två, har de bestämt 😉 Om de känner sig så rika så gör dom. De önskar ju bidrag till smekmånaden i bröllopspresent. Vi får väl se hur det blir med den saken…

Nu ska jag packa ihop mina grejer här hos Frida. Så slipper jag det imorgon på morgonkvisten. Sedan ska jag borsta gaddarna och sova. Ni får kanske en uppdatering imorgon efter doppet i sjön!
Ha en het natt på er nu…

2 thoughts on “Snart bär det av.

  1. Hoppas du får det fint i Kalmar … och skönt. Dina bilder är härliga … speciellt den som du har som bakgrundsbild i mobilen, den med näckrosorna. Önskar jag kunde sticka ner mina ömma fötter i det vattnet.

    Ha det nu … som sagt.

    Kramar!

Tack för att du har något att säga!

