En dunder helg!

Vilken härlig dag det har varit. Soligt och fint. Aftonbladet påstår att det ska komma värme nu. 30 grader varmt i stora delar av landet. Undra om det är i min del av landet? Jag tycker iaf att det kan komma lite sol på mina lediga dagar, då kan jag sola lite och få färg på andra delar av kroppen än armar och ansikte. Det får jag genom att jag jobbar ute hela dagarna. Inte fy skam det heller. Går med shorts men inte får man någon direkt färg på benen. Det måste jag få innan bröllopet annars blir det fejk brunt. Brun utan sol, helt enkelt.

Jag och Kristoffer var ju och spelade minigolf för ett par dagar sedan ( då när jag förlorade ).

Tänkte bjuda på ett par bilder därifrån. Detta är utsikten 🙂

Och detta är vinnaren…… Vi får se hur bra han är på äventyrsgolfen sedan då!!!
Bäst för mig att jag vinner, annars kommer jag bli tjurig. Och vem vill vara på semester med en tjurskalle?

Midsommar har ju varit. Kanske man skulle nämna något om. Blev inte till med ett inlägg på just den dagen så jag önskar alla en glad midsommar i efterskott. En glad midsommar blev det i alla fall här. Det började med arbete och vid tre så bar det av hemåt. Först lämnade jag Frida hemma hos henne sedan så var det den timme långa resan hem. In i duschen och sedan åka till Kristoffers bror på middag. Jag hade inte tänkt dricka något, jag körade ju. Men bilen fick stå över natten. Anna gav mig lite skumpa direkt. Varför vänta?
Sedan bjöds det på grillat. Ingen sill här inte. Det tycker jag inte om ändå, så jag klagar inte. Och hade det bjudits på sill så hade ju inte jag behövt ta av det..

En trevlig dag i alla fall. Utan någon dans runt midsommarstång. Sällskapet hemma hos Matte och Anna fick se på bäver istället. I älven Ljusnan håller dom till! Aldrig sett en bäver i hela mitt liv, men nu har jag det. Igenom en kikare. Det ni. Hoppas att ni har haft en bra midsommar. Jag har ju jobbat till sent två midsommaraftnar i rad. Kändes som om att det var evigheter sedan jag firade midsommar. Nu är det avklarat och vi har passerat mitten av sommaren…. Hur känns det?
Än har jag i alla fall inte slutat hoppats på ännu varmare dagar.

Igår var det soligt med en del moln. Vi tog vara på soltimmarna och drog till rusta och köpte en elgrill. Så nu kan vi minsann också grilla. Kristoffer hade en i sin gamla lägenhet men den gjorde vi oss av med då. Men nu fick vi en behändig liten grill. Så här blir det grillfest. Vi köpte marinerade kycklingfiléer så det var bara att lägga på grillen…

Vi sänkte nog inte värmen tillräckligt så de blev minsann lite svart. Men ack så gott ändå!

Klyftpotatis, sallad och kall beasås och grillkvällen är komplett!
Och lite alkohol. Det blev till att stanna hemma 😉

Stanna hemma har vi inte gjort idag. Eller inte hela dagen. Vi var å handlade lite korgar till skrubben. Där vi kan lägga all skit 😉
Sedan så åkte vi å pantade alla flaskor vi samlat på oss och drog till ica. Sedan när vi kom hem så satte vi oss på balkongen å drack isvatten och spelade Fia med knuff. Ett riktigt pensionärsliv? Trevligt har vi haft det. Vi käkade dessutom lunchen på balkongen. Det tåls att tillägga för det höjer stämningen. Det som inte höjer stämningen är väl lukten som dyker upp då och då.. Inte så festligt kanske…

Idag bjuds det inte på grillat, det blir korv och stroganoff. Kristoffer är kocken idag. Den ska avnjutas på balkongen, där vi har kvällssol förstås. Haft en helbra helg! Imorgon börjar jobbet igen, Kristoffer har semester. Vissa har det bra 😉 Snart bär det av till Kalmar och vi har gjort en liten lista på grejer som ska med. Den lär fyllas på. Vi får ju inte glömma en enda sak! Här ska det firas på semestern. Dessutom så stundar det ju bröllop!! OCH NU KOM JAG PÅ en grej. På tal om bröllop. Men det kan jag inte skriva om här. Det måste jag göra direkt efter det här inlägget i alla fall! Så att det är gjort.

Nu ska jag avsluta. Skriver jag en roman till så kommer jag glömma bort det jag just kom på. Som jag förut har glömt, om och om igen.
Ha en bra kväll!

One thought on “En dunder helg!

  1. Hej Sötnos … här var det nya ”gardiner” så himla fint, skulle kunna tänka mig samma val faktiskt.
    Läser att du har tagit körkort och Grattar dig så klart hur mycket som helst, bilen ser verkligen ut som en pärla och du kör nog väldigt klokt.
    Er midsommar lät mysig och att få se en bäver i verkligheten är ju helt otroligt, jag har inte ens sett bäver på Skansen, de gömmer sig jämt.
    Bröllop … det är väl inte ni som ska gifta er?
    Jag har åkt förbi Gävle för några dagar sedan, vi campar i Leksand just nu, jag tänkte på dig när vi körde igenom Gävle.
    Ha det så skönt i Kalmar
    Kram

Tack för att du har något att säga!

