Hon är grejen, värsta grymma tjejen.

Dagarna går och jag försöker fylla det med bilkörning.. Jag tänkte skriva med liv. Men det är egentligen bilkörning 😉 Har kört varje dag sedan jag fick körkort och det är nu mer än en vecka sedan. Bara det är beviset på att tiden går otroligt fort.
Sedan i torsdags så har det hänt en hel del. Firandet av kollegan gick bra. Han blev bra tagen av stunden och som vi hade pyntat. Och presenten var ju klockren 🙂

Jag bakade ju kärleksmums dagen till ära. Men lämnade några till Kristoffer innan jag åkte så att han hade något att roa sig med då han kom hem ifrån jobbet…
*
Med en liten kärlekslapp på…
Här har du lite kärleksmums min kära!
/ Turez

I helgen har jag jobbat och lite så. Körde fel ifrån Gävle till Bollnäs. Trodde jag skulle hitta utan GPSen som jag stängde av då den pep om dåligt batteri. Icke sa nicke. Men det var ingen fara.. Bara en liten omväg. Hem kom jag i alla fall och vi käkade skräpmat. Känner att det får vara slut på det. Varit för mycket godsaker nu för tiden. Kalas och så. Jag och Kristoffer på utflykter med bilen. Då måste det ju vara godsaker, av någon anledning. Har ju gymkort men nu har det blivit lite mycket på den senaste tiden. Men ska ta mig tid för lite träning några gånger i veckan så att man håller sig i trim. Jag är inte i trim nu direkt så att hålla det i schack låter bättre…

Jag ska visa bild på pärlan. Tog kortet på en parkeringsplats längst E4:An. Var tvungen å stanna för nån hade ringt. Jag är inte den som kör och pratar i telefonen samtidigt. Det är bara att svänga in på närmsta parkeringsficka eller någon större parkeringsgrej.

Här är pärlan. Har inte tagit några bilder på hur det ser ut invärtes men ni kan ju tänka er. Den är så fin! Och går så bra så 🙂
Min kära racerbil ( observera att jag alltid håller hastigheterna och att jag inte menar allvar då jag kallar Pärlan för racerbil ).

Jag och Kristoffer pimpade ju vår balkong. Tror inte att jag har visat er bilderna på det än. Men här är några iaf. Blev inte ifrån så bra vinklar men ni får ju se lite i alla fall. Och allt är inte riktigt klart än.. Men snart så.

Så här ser det ut när man går ut. Vi har lagt trätrall. Vi köpte balkongbord och sedan utemöbler + sittdynor 🙂
en helt nu balkong. Förut var det tomt och ödsligt typ. Betongtråkigt också för den delen! Nu ska vi bara få bukt på den där äckliga lukten som blir på balkongen, det är som en ingrodd, gammal pisslukt i teglet. Vi får se om vårt mirakelmedel fixar det! Annars kontaktas bovärden för en sanering eller nått!


Lite ifrån sidan. Vi skulle precis äta där så bordstabletterna var på plats. Nu har vi köpt matchande bordstabletter i plast. Som är röda och passar till sittdynorna 🙂

Vi har ätit två gånger på balkongen och det är mysigt vill jag lova. Ännu mera mys blir det när vi har satt dit lite växter som vi ska fixa och så. Sedan efterlyser vi bara varma sommardagar och så är saken biff. Vi har kvällssol på balkongsidan så det är perfekt. Även om jag älskar att äta frukost ute när det är varmt. Gjorde jag alltid när jag bodde hemma. På sommaren. Då var det gött. Ibland satt jag och pappa där ute när det regnade och hörde hur regnet smattrade på balkongstaket. Det är härligt det också. En gång så bara öste regnet så att det var inte klokt. Då satt vi där i tystnad och sa till varandra lite då och då ” Vilket jävla väder ” Samtidigt som vi ändå njöt av att sitta torra under taket.

Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Till vintern så ska jag och Kristoffer köpa ett varsitt nytt kitt av vinterkläder. Med termosbyxor och hela kitten. Så kommer vi inte frysa ett skvatt. Då kan vi rulla i snön å bli svettiga istället. I vintras var det ju ett repotage i tidningen om hur vi klär oss när det är riktigt kallt. De flesta rustar den övre delen av kroppen för Antarktis medan den nedre delen mer är redo för poolparty. Då kan man ju inte direkt klaga att det är kallt… Då har vi ju oss själva att skylla, visst?

Men nu längtar jag absolut inte till vintern. Nej, nej! Nu vill jag har värme flera veckor i streck så att jag kan ligga och sola. Och göra årets första dopp i plurret. Det har jag ju inte tagit ännu. Jag och Kristoffer var å kände lite på vattnet för ett par dagar sedan men usch, ingen jag vill doppa mig i ännu. Så vi får väl se när dagen D kommer för sådant. Kristoffer har iaf sagt att han vill bada mer i år. förra året blev det väl bara ett dopp för hans del. Så det får vi fixa 😉

Nu ska jag och Kristoffer sova skulle jag tro. Båda jobbar i morgon. Han börjar klockan sex på morgonen och jag börjar klockan ett, den tidiga eftermiddagen. Sover i Gävle så Kristoffer blir själv hemma. Om han klarar av det. Han har ju Ville 🙂
Godnatt, hoppas ni har haft en bra helg. Med kungligt bröllop och allt!

8 thoughts on “Hon är grejen, värsta grymma tjejen.

  1. Pärlan ser både trevlig och pålitlig ut så grattis 😀 Balkongen blev jättefin fast jag förstår inte vad det är som kan lukta? Hoppas det ordnar till sig i varje fall.

    • Jag fattar inte det jag heller… Jag hoppas att vi får bukt på det någon gång.
      Inte direkt trevligt att sitta där och äta eller ens njuta av sommaren.
      Luktar liksom som gammalt kiss eller något. Ingen trevlig lukt iaf.

  2. Vilken pärla Pärlan är … förstår att du gillar henne. Och vilken fin balkong. Konstigt med den där lukten förstås men den går säkert bort … Det kanske är någon som bodde där innan som kissade … fast det låter ju lite skumt.

    Har ni nätet på balkongen för att Ville inte skall rymma eller för klängblommor eller både ock?

    Hörde du Daniels tal till Victoria … och de där trettion breven som hon fick när hon var borta på jobb.

    Tänkte på det när jag läste din lilla kärlekslapp. Det ääär så fint och så bra att ”vårda sin kärlek”. Man blir aldrig för gammal för romantik … försöker jag påminna Mannen om här hemma.

    Kramar!

    • Ja hon är fin, min bil 🙂 Går bra också.

      Det var ju jättefint av Viktoria! Jag brukar också tänka så. Det är de små sakerna som räknas. Kristoffer blev ju glad när han kom hem och Daniel blev nog lika glad han över alla brev hon hade skrivit ihop. Det är kärlek det!

      Hoppas din make tar in det och överraskar dig då! 🙂
      KRAM

  3. Vilken fin pärla du skaffat dig! 😀 Ser skön ut att köra bra att du/ni trivs med den :).

    Med bilden på balkongen så kom jag på min balkong -_- måste verkligen slänga ut granen nu xD haha ja du läste rätt vår gran står på balkongen men den har inga granar dock, bara stammen som är kvar och är väldigt liten ^^. Ska städa balkongen imon eller nått, är ett måste då det kommer lite folk när jag fyller usch. Dom måste ju ha nånstans att sitta :P.

    Hoppas allt är finnemang och att resan gick som smort. Inte långt kvar till då du ska köra till Öland 😀 antar att ni tar bilen och slippa tåg å massa sånt 🙂

    Ha det så bra<3
    Kram!

    • Jag är jättenöjd med bilen!

      Haha, det var inte dåligt att ha granen kvar så länge 😉 kanske dags att göra dig av med den då.. Imorgon är det ju kalas? 😉
      Det är härligt att bli av med massa skit som man ställer på balkongen, göra fint vettu!
      KRAM

      • Verkligen skönt att höra 😀

        Haha oja den ska ut idag 😉 Ja imon blir det pappa och dom på besök. Vet inte hur många utav dom. Så har varit full gång med städ o bakning idag.
        Oja det är skönt när balkongen är fin, just nu är det som en bastu på balkongen solen ligger på där hela dan till kvällen runt 18 tiden så då kan man sitta där. Det är inglasad vilket gör att det blir varmare. Turen är väl att man kan flytta på ”glasdörrarna” liknande skjutdörrar. 🙂

        Måste bara säga det att gud va snyggt header (stavning) är på bloggen!! Sån riktig wow känsla när man kom in på den 🙂

        KRAM<3

      • Roligt med besök iaf.
        Jag vill också ha en inglasad men då är ju nackdelen att man får en bastu på köpet 😉
        Får hoppas du får någon fin present imorgon. Fast vi är väl över den åldern. Nu bryr man sig mest om att bara fika och träffas liksom..

        Jasså? Jag tyckte den blev lite sådär, men den funkar väl 😉
        kram

Tack för att du har något att säga!

