10 mil on the road!

Igår fick vi ett infall.Vi har ju länge pratat om att göra om på balkongen och ha haft planen om vad vi vill göra. Igår så gjorde vi det. Vi åkte till Rusta och köpte allt det vi tittat ut att vi ville ha och nu är det gjort. Jag hinner tyvärr inte lägga in några bilder nu så ni får se det i morgon eller på lördag då jag går lite tid över… Jobbar ju hela helgen så det är fullt upp. Ska ta kort på bilen också så att ni får se päärlan!

Idag blir det att åka till Gävle. Ska dumpa kärleksmumsen jag gjorde igår hos Frida ( och hoppas att hon å hennes man inte äter upp de medan jag är på jobbet ). Kärleksmumsen ska vara tills imorgon då det är en på jobbet som fyller jämt… Hela 70 år. Fast han själv säger att han är 48. Så vi får väl tro honom.. Då har jag gjort mig till lite och bakat. På Fridas begäran egentligen hehe. Vi får väl fika ikväll då jag är hemma ifrån jobbet igen. Ska sova hos Frida. Imorgon ska vi upp tidigt och ställa till med kalas på jobbet innan kollegan anländer! Vi ska pynta å göra det fint på kontoret! 🙂

Är lite nervöst nu. Ska ju köra 10 mil helt själv. Kristoffer är nog lite orolig. Han har sagt åt min flera gånger att jag måste skicka ett sms när jag är framme eller så, så att han vet att allt har gått bra. Så jag får väl göra det så att han inte får för sig att något har hänt. För det hoppas jag att det inte kommer att göra. Att inget händer, men det tror jag inte heller. Jag är försiktig i trafiken. Blev lite nervös igår när polisen låg bakom mig. Men han svängde in på ica så då var kusten klar… För vad vet jag inte, jag är ju så laglig jag kan bli! 🙂

Nu ska jag kela lite med Ville å packa det sista innan det bär av till Gävle…
Ha en bra dag!

4 thoughts on “10 mil on the road!

  1. Var inte nervös utan se det som så att varje mil du kör ger erfarenhet. Du fixar det! Faktum är att det är sällan som nya körkortsinnehavare ställer till det i trafiken…

    • Ja. Det tror jag också. För nu när jag kört fram och tillbaks själv så känner jag mig mer säker.. Jag vet att jag klarar av det och det går ju bara bättre och bättre ju mer jag kör. Så det ska snart gå galant skulle jag tro 🙂

      Kram

  2. Tänk … det där med att bli nervös när polisen ligger bakom än … den nervositeten går aldrig bort tror jag. Hur länge man än har haft körkort. Hur laglydigt man än kör.

    Knepigt det där.

    Men det är ju bra att du kör även om det känns lite läskigt så här i början. Jag har en kompis som tog körkort 1967 eller däromkring, körde några gånger men hade ingen egen bil … så det blev inte så många gånger. Hon har inte kört sen dess.

    Dyrt nöje det där att ta körkort då. Även om det inte var lika dyrt dåförtiden.

    Ha det …

    70-åringen som ni skall fira är säkert 48 inombords. Jag själv är sisådär 40 🙂

    Kram!

    • Ja. Jag har en på jobbet som tog körkort för något år sedan och har kört två gånger sedan dess. Inte heller en egen bil och då blir det väl så. Jag har turen som kan hålla min körning i trim. Att jag fick tag på en bil som jag ville ha helt enkelt 🙂

Tack för att du har något att säga!

