Vi har en egen P-plats!

Igår garderade vi oss för buspalatset. Träningskläder på, typ. Och oj så svettiga och varma vi blev. Men det är ju kul 🙂 Vi delade upp oss på lag å jagade varandra. Mellan varven så satte vi oss ned å drack. Det måste man ju. Annars så orkar inte kroppen med… Det är ju bra när vi kan låna andras barn. Då har vi ju en anledning till att åka till Buspalatset haha.

Dessutom så fick vi en parkeringsplats igår. En bra med motorvärme. Så nu slipper jag oroa mig mer om det. Hur länge jag får stå där osv. Nu har jag min plats och där får jag stå med min bil i flera dagar i streck om jag så vill. Nu kommer det ju inte direkt hända på ett tag då vi är ute å åker nästan varje dag och än har vi inte behövt tanka. Bensinsnål bil kanske? 🙂 Lär väl märkas. Det är ju bara bra om man slipper tanka.

Imorgon är det jobb igen efter lite ledighet. Hoppas att det hunnit bli lite mer ös på jobbet medan jag varit borta. Kan ju alltid hoppas.  Återstår att se. Jag ska använda GPSen när jag ska till jobbet, även om jag hittar. Vill prova den nya grejen som Kristoffer laddade den med. Vi har över 400 campingplatser i GPSen. Det är SCR:s campingplatser. Vilket ”min” camping är, den jag jobbar på. Så vi får se om den visar en bra väg 🙂

Sedan skulle jag vilja komma med lite klagomål… På försäkringskassan. Det är inget FK har gjort emot mig.. Inte än i alla fall. Kanske den dagen jag blir riktigt, riktigt sjuk. Då skulle jag ju vilja skicka in sjukintyg till dom så att de vet hur de ska förvalta mina pengar, och vad jag är kapabel till. Om det står i läkarintyget att jag inte kan jobba så vet dom ju det och kan då ge mig ett annorlunda bidrag eller vad man ska kalla det. Nu är det så att jag i flera fall har läst i tidningar och sett på nyheterna hur FK sköter det här. I ett fall var den en kvinna som fick föda ut sitt döda barn i åttonde månaden. Då blir man ju självklart förkrossad, helt förstörd och depp. Orkar kanske inte göra så mycket på en bra tid. Föder man fram ett döfött barn och får läkarintyg på alla symptom som uppkommit efter det, bland annat depression så får man inga utbetalningar. Man är inte sjuk nog.

Inte heller om du drabbats av cancer och haft svåra operationer, cellgift osv. Inte heller då är man sjuk nog för att få utbetalningar. Ett annat fall som uppmärksammats är en kvinna som fick svininfluensan, var med barn men förlorade det för att hon var tvungen att vara nedsövd en längre tid. Inte heller då fick hon något ekonomiskt stöd….

JAG BARA UNDRAR HUR JÄVLA SJUK MAN MÅSTE BLI?!?!?! Det är ju fan skrämmande. Måste man ligga i en kista och ropa på hjälp innan något händer? Hur funkar FK i dessa frågor egentligen? I några fall försvarar sig försäkringskassan med att den och den personens sjukdagar är slut och man kan inte fylla på…. Går de inte in individuellt i fallen? Utan följer bara de som står på pappret och det gäller alla? Jag förstår att de håller hårt på reglerna. Ibland behövs det ett nej för den late som gärna bara ligger hemma utan att göra något, utan att vara riktigt sjuk. Men när man är riktigt sjuk och har läkarintyg på alla symptom man har, hur kan de då neka hjälp? Det står klart och tydligt att personerna i fråga inte är kapabla till att arbeta just nu. Men det ser inte försäkringskassan….
ÅÅH! Blir arg på sådant. En dag ( peppar, peppar ta i trä ) kanske jag själv ligger där. Måste jag som människa vara miljonär för att överleva eller? Jag trodde Sverige var ett tryggt land att leva i…

Nu blev jag lite arg bara för att jag tänkte på det. Behöver bli pepp 😉 Ska kolla så att jag har allt hemma till kärleksmumsen som jag ska göra idag. Annars får jag åka å handla… 🙂
Hoppas att eran dag blir bra. Ganska hyggligt väder idag. Kanske blir att åka på ”björnsafari” en dag som denna. Se om vi hittar några björnar att kolla på.

3 thoughts on “Vi har en egen P-plats!

  1. Försäkringskassan silar mygg och sväljer kameler! Jagar allvarligt sjuka i stället för personer som borde jagas. Gräsligt när man tänker på det. Svårt sjuka människor… Nej, fy!

    Grattis till p-platsen i alla fall. Skönt att ha det ordnat.

  2. Bra med egen P-plats. Grattis! Och med motorvärmare och allt. Kan ju vara bra om det blir en vinter till som den förra …

    Apropå Försäkringskassan är det nog egentligen inte meningen att det skall gå till så här. Det är tjänstemännen som misstolkat många gånger … men men går det att misstolka så att det här blir resultatet … att svårt sjuka anses kunna jobba och inte får någon ersättning … ja, dä är lagen verkligen illa skriven.

    Och det har ju inte hänt bara en gång …

    Fast det har ju hänt det motsatta också … att folk som verkligen inte skulle ha några pengar har lyckats lura till sig såna … som t ex den mannen som var rullstolsbunden p g a någon svår sjukdom och som senare hittades i Thailand där han drev en dykarskola samtidigt som han fick sjukpeng från Sverige … eller han som stod och grillade i sin trädgård men egentligen var laaam …

    Vi får rösta i september … men personligen tror jag inte det blir bättre just med det här om de rödgröna vinner … Det har aldrig fungerat riktigt riktigt bra.

    Kram!

    • Ja, kanon… Nu kan jag stå där hur länge jag vill!

      Det finns ju de fall då de verkligen inte borde ha betalt ersättning och de fall då de verkligen, verkligen borde göra det. Om de kollar upp fakta lite bättre så kanske rätt person får ersättning. Visst att man kan luras, men tillslut så åker de ju ändå fast. Så istället för att säga nej till de behövande så kan de ju betala ut. Sanningen kommer ju ändå fram. Hur svårt är det att kolla upp om personen har ett handikapp, är sjuk osv? Ett personligt möte kanske? Det tar väl för lång tid och det finns inga resurser.. Eller?

      Jag tror inte vi får bukt på problemet vilket/vilka partier det än är som blir valda… Det är så här vi helt enkelt får ta det. En enskild människa kan inte göra allt, men tillsammans kan vi göra mycket… Jag hoppas att FK tar hjälp av oss alla i sådana här fall!

      KRAM

Tack för att du har något att säga!

