En bil rikare.

Då var jag en bilägare också…

Jag och Kristoffer tog oss till Gävle och kollade på lite bilar. Kollade runt, kollade olika prisklasser. Tittade i, provsatt, provkörde. Så hittade vi den vi ville ha. Det blev en Skoda octavia, 2005 årsmodell, Saharaliknande färg lr varen heter. Har inte tagit någon bild på den då det är fult väder. Tänker ta bild när solen skiner och lacken blänker 😉

När vi fått bilen så tankade säljaren tanken full sedan begav vi oss ut till Valbo och kollade runt där. En dam höll på att köra på oss men hon insåg snabbt sitt misstag och jag var relativt snabb i mina reflexer. Sedan åkte vi hem. Vi körde lite fel på hemvägen men hittade en vändplats och vände där. Har fått känna på en lättare vattenplaning, inget farligt sådant. När vi kom hem med allt vi hade handlat, bla en GPS så städade vi lite och sedan ut till förrådet för att göra plats åt våra vinterdäck så nu ligger de där och ska vila till i slutet av detta året. När vi kom ner till förrådet så blev vi påminda om att förrådet är i stort behov av rensning. Där har vi nästan allt och mycket ska bort. Så det får vi ta någon dag… Någon dag kan lätt bli någon annan månad. Vi får se.

Tack alla för gratulationerna för körkortet. Nu kan ni gratulera mig för bilen! 🙂 Vi var ute och åkte när vi lastat av däcken också. Bara för att liksom. Vi åkte i MAXdriven och köpte milkshake och sedan bort mot Kristoffers jobb sedan hem igen. Bara för att. Ni som har körkort vet ju hur gärna man vill köra i början. Det blir nog en sväng till att handla i morgon också, även om vi gjorde det idag. Eller så får det vänta å vi kör någon annanstans. Vi ska ju få besök i morgon. Av Kristoffers bror med familj. De ville komma å gratulera för körkort 🙂 Då är man välkommen hit! Vi bjuder på fika.

Ska bli läskigt att köra de där 10 milen som vi körde idag, själv, när jag ska till jobbet på torsdag. Nästan så att jag inte vågar köra haha. Jag vet inte varför. Kanske mest för att om det händer något så är jag själv. Ingen jag kan stötta mig emot. Själv i mitt öde. Men det ska inte hända något. Är det bra väder så är det inte några problem. Lite problematiskt är det ju när det regnar. Jag hoppas på solsken resten av veckan. Bilen verkar inte dra så mycket bensin heller, det är ju toppen det 🙂 Får se när tanken börjar sina… Hur lång tid det kommer ta.

OJ! Har ni märkt, jag har gått i från körkortssnack till bil och bilturssnack. Precis som om att det skulle vara roligare? Haha, Stackars er. Det är nog inte roligt att vara inuti mina tankar just nu. Bil, bil, bil! 😉
Hoppas jag sover gott i natt, har sovit lite konstigt de senaste nätterna. Imorgon är både jag och Kristoffer lediga. Lediga ifrån allt egentligen. Vi behöver inte gå upp tidigt, vi kan ligga å dra oss, ingen tid att passa. Ingenting! Så därför ska vi dammsuga osv här hemma haha. Kristoffer har varit duktig å diskat idag. Jag hade valt att lämna det, ta det i morgon. Vips så står han där och håller på med disken. Ingen idé att hindra honom då, ett problem mindre i morgondagens städning.

Det verkar spricka upp nu, molnen. Så imorgon kanske vi slipper regn åtminstone.

4 thoughts on “En bil rikare.

  1. Du slipper nog regn … så det blir ingen mer vattenplaning imorgon när du kör ensam. Grattis till bilen. Även om det känns läskigt i början är det frihetskänslan som kommer ta över … sanna mina ord. 🙂

    Och du har väl mobiltelefon om du skulle få punka eller nåt … Jag har kört i snart fyrtio år och har aldrig någon enda gång fått punktering eller råkat ut för något överhuvudtaget .

    Har du radio i bilen? Sätt på hög musik och så tuta och kör …

    Känn känslan …. Wowwww …

    Kram!

    • Idag var det roligare att köra, bättre väder. Bättre hoppas vi på i morgon så blir det roligare att köra! 🙂
      Jag är så försiktig av mig. Har än så länge inte kört helt ensam. Men den stunden ska väl komma den också. Vet inte om jag vågar ha hög musik på, då hör jag ju inte om det händer något med bilen… haha. Jag är så nojig 😉

Tack för att du har något att säga!

