Då var uppkörningen avklarad!

Klockan är två och jag sitter här och försöker smälta min förmiddag. Regnar har ännu inte nuddat marken men den lär göra det senare idag. Det liksom känns i luften. Det är på gång. Även om det kommer att ösregna senare idag, blixtra och dundra så är det bara solsken för mig. Det är allt jag kommer att se. Sol. Om inget annat så kommer jag att skina som en sol. Jag vet inte om hon på VV ( vägverket ) hade en bra dag… Men jag har i alla fall en papperslapp som är beviset på att jag får framföra ett fordon! I väntan på papper i brevlådan som ska fyllas i å skickas tillbaks så kör jag med det bevis jag fick plus mitt leg.

Hörni!! JAG HAR KÖRKORT. Det kan inte varit något annat än alla tummar som hållits för mig idag som gjorde det. Allt gick som på räls! Ashärligt. Jag hade ju körlektion precis innan och hade lite uppvärmning! Det var nog ganska bra att ha det. Jag sitter här med min lilla papperslapp.. Imorgon ska vi åka till Gävle och kolla om vi hittar någon bil. Vi ska vara ytterst noggranna med vårat val av bil och tänker inte ta den första bästa. Utan välja en som känns helt rätt och helt överträffar våra förväntningar. Väntar på att Kristoffer ska komma hem, han vet ju redan om att jag fått körkort men det är ju roligare att dela gläjden med någon annan. Gratulationerna har haglat och jag är så himla glad att det blev det önskade resultatet. Annars hade jag gjort många andra än bara mig själv besviken. Det kändes bra, själva uppkörningen, jag kände aldrig att ” Nä, nu är det kört ”. Jag backade runt ett hörn och kom lite fel men fixade till det. Jag antar att det var själva manövreringen efter felsteget som gjorde henne lite nöjd och ingen kuggning. Målet var att hålla mig på mitt eget körfält efter backning efter kanten och hålla rak kurs en bit. Peace of cake!

Ååh! Hungrig är jag också även om jag har en matlåda i kylen som jag skulle ätit klockan tolv. Har inte haft tid. Jag har varit i extas! Nu kanske jag kan försöka få i mig något. Nu är det ju nästan snart dags för middag. Något måste jag peta i mig. Allt annat jag tänkte skriva om idag är som bortblåst. JAG HAR KÖRKORT!

7 thoughts on “Då var uppkörningen avklarad!

  1. Ett jättestort GRATTIS till körkortet! Vet vilken härlig känsla det är. Yngsta fröken tog ju sitt i oktober och vå hade tårar i ögonen båda två…

    Hoppas ni hittar en liten trevlig bil!

    Kram

    • Tack så mycket! Ja, jag hoppas att min pappa blir lika stolt 🙂 Men det tror jag. Han har hållit sig uppdaterad. Försökte ringa honom förut men tror han sitter i möte hela dagen så han ringer väl sedan 😉

  2. Ett Mega stort grattis till dig ! 😀 Måste kännas underbart.
    Det bara rös i kroppen på mig när jag läste texten 😀 förstår lyckan.
    Jag får skjuta upp lite med körkort nu. Jag opereras innan den 24/8 så kommer inte ha så mycket energi 😛

    Men en en gång stort grattis!
    KRAAM ❤

    • Tack så mycket. Det känns underbart också.
      Och ännu bättre känns det säkert när man har en bil som man kan köra vart man vill med. Ska åka och kolla på lite bilar i Gävle imorgon hos en del bilhandlare så vi får se om jag hittar någon då.

      Så du fick tid till en operation?! Härligt!
      Då har du ett datum att vänta på du också.
      Kram!

      • Kan förstå det. Ja det tror jag med härligt med egen bil. Får hoppas ni hittar en som känns bra för er. Precis som du skrev innan. Inte bara ta första bästa. Men det löser ni 🙂 Glad för din skull du är helt klart värd detta körkort.

        Nja den riktiga tiden har jag inte fått än. Läkarn sa bara att innan den 24 augusti ska jag ha blivit opererad 😀
        Längtar, jag kommer minst få börja med dieten i juli nån gång. Farmor var ju väldigt emot att jag skulle göra detta men nu träffade hon mig häromdan och hon tyckte väl att det bästa var att göra den. Så det kändes som att en liten sten lyftes när hon förstod att det skulle bli nått posetivt av operationen :). Det jag mest längtar efter är att få vara frisk och kunna känna mig normal 🙂

        Ha en finfin kväll och lycka till imon med köpet 😀
        KRAAM!

  3. Wow … GRATTIS GRATTIS GRATTIS … jag visste det . Du har flyt, Turez, riktigt flyt … körkort, skrivarkurs, sommarjobb, fästman, och vad jag har förstått … snart bil också.

    Jag förstår att du strålade ikapp med solen vare sig den syntes därute eller inte.

    Massor av grattis-kramar!

    • Ja.. Någon gång ska man ha det också! Nu ska jag bara bli mästare på att bemästra bilen… 🙂 Jag har att göra för resten av året 🙂

Tack för att du har något att säga!

