Då var första provet av två avklarat!

Jag har egentligen en hel del att skriva. Som jag inte tänker skriva nu. Som jag borde skriva på papper så att det inte är puts väck sedan när jag verkligen vill skriva allt det jag har tänkt på de senaste dagarna. Så efter att jag har bloggar och förhoppningsvis har kvar det i skallen så ska jag skriva ned mina tankar. Jag har just kommit hem ifrån vägverket. Jag var och gjorde teoriprovet idag. Och gissa vad? Turez klarade det. Så nu är det bara att ladda batterierna inför fredag då det verklige provet är, uppkörningen!

Känner mig ganska säker på att klara den. Har två körlektioner innan det verkliga provet. En i morgon på morgonen och sedan en precis innan provet på fredag. Jag hoppas innerligt att jag är bilägare på lördag. Inte en dag till ska få gå utan att jag kan få köra fritt på vägarna! Jävligt gött att ha teoriprovet klart. Det var 70 frågor varav 5 bara är testfrågor och som inte räknas med. Så man kan säga att man ska ha 52 rätt av 65. Jag hade 58. Inte jättestora marginaler men det är ändå mer än godkänt och nöjd med det är jag! Tralala. Idag ska jag åka till jobbet också, en jäkla pendling nu dessa dagar. Men sedan är jag lite ledig i några dagar så jag kan köra bil på varenda gata i Bollnäs 😉 Sedan hem ikväll igen. Är hemma tjugo över åtta om tåget inte är försenat som det var igår och jag var hemma vid nio istället. Seegt!

Igår klippte jag gräs nästan hela jobbpasset. Ganska härligt att gå där och plöja medan jag lyssnar på radio. Går ju lättare med lite musik till. Jag tänker liksom inte direkt på att jag gör en fysisk aktivitet. Får se vad jag får för uppgifter på jobbet idag. Jag kommer jobba på så bra ( det gör jag annars också men lite extra idag ), för jag har klarat teoriprovet. Var en kille som inte klarade det tror jag. Vi fick en utskrift på hur det gick för oss, vi fick även se det på skärmen innan avslutat prov. Han tog pappret med ett ryck, slängde på sig jackan och smällde i dörren. Det tog i alla fall jag som ett icke godkänt resultat. Förstår att man kan bli arg och sur, men förstör inte för andra som sitter där och försöker koncentrera sig. Och med den aggression när han inte klaras så borde nog han inte vistas i trafiken i alla fall. Om han stöter på problem i trafiken och det inte går som han vill så kommer ju han få ett utbrott, eller? Han var säkert arton år. Han ville nog ha körkortet lika gärna som jag vill. Dålig dag, eller dåligt påläst? Stackarn. Tror de flesta gick glada där ifrån idag i alla fall 🙂 Jag var näst sist ut.

Snart slipper ni mitt tjat om körkortet ( förutsatt att jag klarar uppkörningen på fredag då ), skönt va?

Nu ska jag avsluta här och gå till tåget. Dags att jobba! 🙂 Ha en bra dag så höörs vi imorgon eller så.

5 thoughts on “Då var första provet av två avklarat!

  1. Sent men inte desto mindre … Jättestort GRATTIS … nu är du halvvägs och mer därtilll. För nog är väl teorin många gånger knepigare än själva uppkörningen. Det var det åtminstone på min tid … (fast deeet var ju för ett tag sen …) 🙂

    Nu håller jag tummarna hela fredagen … Kram!

  2. Grattis Grattis Grattis. Bara uppkörning kvar 😀
    Det klarar du !
    Hoppas allt är bra annars. Läser ju din blogg så jag gissar på att allt är bra 🙂
    Än en gång stort grattis !
    KRAM

  3. Idag håller jag tummarna … allihop … hårt … för att det skall gå ”din väg” och att du klarar uppkörningen. Här regnar det som bara den. Hoppas att du har bättre väder för det är ju inte så kul … blir ju lite svårare i alla fall … när det regnar och man ser sämre.

    Men … GOOD LUCK!

    och kramar!

Tack för att du har något att säga!

